مهلت یک ماهه به واحد های صنفی فاقد پروانه فعالیت برای اخذ مجوز
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
شناسه : 304699
7
در جلسه فوق العاده کارگروه اشتغال میاندوآب مقرر شد؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف طی یک ماه واحد‌های صنفی فاقد پروانه فعالیت را ملزم به اخذ مجوز فعالیت کنند.
پ
پ

به گزارش گروه اقتصادی زرین خبر، معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در جلسه فوق العاده کارگروه اشتغال این شهرستان، گفت: میزان آماری که در سامانه رصد نشان داده می شود کمتر از آمار واقعی است چرا که بسیاری از مشاغل علی رغم اینکه حقوق و حق بیمه پرداخت می کنند، اقدام به ثبت در سامانه رصد نمی کنند.

علی پیام افزود همچنین تعداد زیادی از کسانی که دارای شغل هستند اقدام به اخذ پروانه فعالیت نمی کنند که چنین مواردی سبب کاهش آمار اشتغال به کار شهرستان می شود.

وی با تاکید بر اینکه ادارات متولی باید با جدیت بیشتری نسبت به ثبت آمار واقعی اشتغال در سامانه رصد اقدام کنند، اظهار کرد: انتظار داریم اداره صنعت،  معدن و تجارت و اتاق اصناف طی یک ماه واحد‌های صنفی فاقد پروانه فعالیت را ملزم به اخذ مجوز فعالیت کنند.

فرماندار ویژه میاندوآب تصریح کرد: بنیاد برکت در عرض ۴۵ روز ۹۱ نفر برای دریافت تسهیلات معرفی کرده و بانک ملی نیز آمار قابل قبولی از اعطای تسهیلات ازدواج و فرزند آوری ارائه می دهد.

پیام با اشاره به اینکه کسانی که در بانک ملی تشکیل پرونده داده اند سریعاً برای تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: از بانک های عامل نیز انتظار داریم در صورت وجود مشکل در پرداخت وام، دلایل عدم پرداخت را برای پیگیری از مراجع استانی و کشوری جمع بندی و در اسرع وقت اعلام گنند.

وی گفت: دستگاه‌های متولی اشتغال یک هفته فرصت دارند تا برنامه های منظم و مدون با در نظر گرفتن ظرفیت‌های شهرستان برای بهبود و ایجاد فضای کسب و کار در حوزه کاری خود ارائه دهند.

فرماندار ویژه میاندوآب با اشاره به اینکه برای بهبود بازدهی در بسیاری از مشاغل نیازمند اجرای دوره های آموزشی توسط کارآفرینان و برگزیدگان فضای کسب و کار هستیم که باید توسط ادارات مرتبط انجام شود، تصریح کرد:شناسایی اساتید موفق، تربیت نیروی کار ماهر، مشتری مداری و تنوع محصول لازمه بهبود فضای کسب و کار شهرستان است.

پیام در خاتمه با تاکید بر لزوم ارائه گزارش عملکرد به مردم، اظهار کرد: تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی ملزم به ارائه گزارش هستند، هر دستگاهی که عملکرد دولت را به مردم اعلام نمی کند به کشور و مردم خیانت کرده  و همراه ناخواسته دشمن است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.