مهار تورم با نسخه حمایت از تولید
۰۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۱۵
شناسه : 306519
5
تولید، کلید اصلی اشتغال، کاهش تورم و رونق ارزش پول ملی بوده و از سوی دیگر توجه به تولید منجر به رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و تورم می شود.
پ
پ

به گزارش گروه اقتصادی زرین خبر، مقام معظم رهبری امسال را به نام سال “مهار تورم – رشد تولید” نامگذاری کردند.

اقتصاد و تولید موضوعی است رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال های اخیر بر روی آن توجه ویژه ای داشته و همواره به دولت های مختلف در مورد مسائل مرتبط با آنها تذکرات و توصیه های لازم را ارائه فرموده اند.

توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب به موضوعات اقتصادی در نامگذاری سال های اخیر، نشان دهنده اهمیت مسئله اقتصاد و موارد مرتبط با آن است که همه ساله ایشان در رابطه با مسئله تولید مواردی را بیان می فرمایند.

در حقیقت رهبر معظم انقلاب با نامگذاری هر سال به یک عنوان در ابتدای آن سال، محور حرکت مسئولان را مشخص می کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

تمام کارشناسان اقتصادی بر این مسئله تاکید دارند که حل بحران و مشکلات اقتصادی وابسته به مسئله تولید بوده و راه عبور از مشکلات اقتصادی نیز وابسته به رونق تولید است.

تولید، کلید اصلی اشتغال، کاهش تورم و رونق ارزش پول ملی بوده و از سوی دیگر توجه به تولید منجر به رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و تورم می شود.

از سوی دیگر رونق تولید سبب کاهش مشکلات اقتصادی، افزایش درآمد سرانه و ایجاد اشتغال می شود و علاوه بر آن آثار روانی نیز مانند ایجاد اعتماد و عزتمندی می شود.

لذا لازم است همه مسئولان با دقت به  بیانات و توصیه های مقام معظم رهبری، برای خودشان دستور عملیاتی تعریف کرده و در راستای آن قدم بردارند که تولید نیز یکی از این عرصه ها است.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.