منویات رهبر انقلاب در ستاد ملی کرونا باید اجرایی و عملیاتی شود
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۳۸
شناسه : 291142
5
حجت‌الاسلام قریشی:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بر لزوم اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ستاد ملی کرونا تاکید کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم‌نیوز، پیش از ظهر امروز جلسه پیگیری دستورات مقام معظم رهبری در قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در آذربایجان غربی با حضور مسئولین ارشد استانی در حوزه اجرایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، با ذکر اهمیت پرداختن به مطالبات و دستورات مقام معظم رهبری برای تسریع در شرایط مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا با حضور مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این موضوع و تسریع در عملکرد مسئولین در کشور دارد بنابراین از همه مسئولین در استان انتظار داریم نسبت به اجرایی شدن این دستورات و انسجام بیشتر و افزایش مشارکت مردم در مقابله با ویروس کرونا همه تلاش خود را بکار بگیرند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مردم، روحانیت، مساجد و پایگاه های بسیج در پیشگیری از این ویروس ضروری است و در کنار این اقدامات باید کمک های مؤمنانه و رسیدگی به اقشار کم درآمد و آسیب دیده بر اثر کرونا نیز احیا و پیگیری گردد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته در حوزه بهداشت و درمان و اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا در استان عنوان کرد: خدمات انجام گرفته در حوزه های مختلف به خصوص در بخش بهداشت و درمان باید به خوبی به اطلاع مردم رسانده شود چراکه عملکرد استان در جذب امکانات و افزایش زیرساخت های درمانی در سال های اخیر قابل توجه و مؤثر بوده فلذا باید نسبت به آگاهسازی مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه همه توان خود را به کار بگیریم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش روند ابتلای این بیماری و تعداد فوتی ها در کشور فرهنگ رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید در میان مردم به خوبی اجرایی شده و با نظارت دقیق تر و جدی تر شاهد کاهش روند ابتلای مردم به این ویروس باشیم و در کنار آن تلاش کنیم با روش های جدید هم در حوزه مقابله با این ویروس و هم در ادامه دادن به طرح کمک ها مؤمنانه به کمک به اقشار آسیب دیده بپردازیم.

در ادامه این جلسه، علی مصطفوی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی ضمن تأکید بر اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اقناع سازی مردم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جهت کاهش ابتلا بسیار ضروری است و مردم باید بدانند با بی توجهی به این بیماری نمیتوان با این ویروس مقابله کرد فلذا ضمن تمدید محدودیت های کرونایی در هفته پیش رو امیدواریم روند کاهشی ابتلا و فوتی را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: بر اساس فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری و تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در کشور امیدواریم انسجام بیشتری را در جهت اجرایی و عملیاتی کردن مصوبات ستاد شاهد باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه به انسجام درونی در عملیاتی کردن دستورات حاکمیتی برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کره و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا با مبنای علمی و کارشناسانه مطرح شده و باید عملی شود و برای اجرای هرچه بهتر این دستورات انسجام و هماهنگی برای پیاده سازی مصوبات ستاد ملی کرونا در استان ضروری بنظر می‌رسد.

سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی کامل نیروهای نظامی و کادر درمانی نیروهای مسلح و بسیج در همراهی و کمک به کادر بهداشت و درمان افزود: منویات فرماندهی معظم کل قوا بعنوان چراغ راه و انگیزه بخشی مضاعف برای مقابله با این ویروس است فلذا باید در این خصوص هماهنگی بیشتری بین دستگاه های اجرایی شکل گیرد.

وی افزود: عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونا و مسئولین اجرایی استان به ویژه کادر بهداشت و درمان در این مدت بسیار خوب و قابل تقدیر بوده ولی در این شرایط بحرانی و موج جدید شیوع بیماری لازم است همه نهادها در کنار مسئولین و کادر بهداشت و درمان قرار بگیریم تا با فضل الهی شاهد کاهش ابتلا و کنترل شیوع این ویروس در استان باشیم.

سردار شهسواری در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام گرفته در حوزه کمک های مؤمنانه و طرح مواسات پرداخته و گفت: تا کنون به همت سپاه شهداء و قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) و سایر مجموعه های مردمی ۶۲۵ هزار بسته معیشتی و بیش از ۱۰۰ هزار عدد غذای گرم در استان توزیع شده که آمار بسیار بالایی نسبت به استان های مختلف است فلذا باید تلاش کنیم با ترویج و تبلیغ این اقدامات در جذب مشارکت های مردمی برای کمک به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا تلاش کنیم .

مسعود مجرد مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی نیز در این جلسه برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور مقام معظم رهبری را بیانگر تکلیف مضاعف مسئولین در خصوص مقابله با این ویروس خوانده و افزود: مسئولین باید با عزمی راسخ تر و منسجم تر در اجرای مصوبات اقدام کنند و با اصلاح برخی تصمیمات نادرست و بهبود روند مقابله با این ویروس شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر در استان باشیم.

وی در خصوص عملکرد صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز گفت: رسالت اصلی صداوسیما فرهنگسازی و اطلاع رسانی جامع در خصوص این ویروس است و تاکنون از نهایت توان رسانه در حوزه خبر و برنامه های تولیدی استفاده شده به طوری که تا کنون بیش از ۹۲۰ عنوان گزارش خبری در این خصوص تهیه و منتشر شده است که از همه همکاران در این خصوص قدردانی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به گستردگی جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا در صورت کوچک سازی جلسات و تجمیع نظرات بهتر میتوان برای اجرایی شدن مصوبات تصمیمات خوبی گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسین خانی مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در آذربایجان‌غربی نیز در سخنانی نقش ائمه جمعه و جماعات در استان را در حوزه فرهنگ سازی و مردم داری مهم ارزیابی کرده و خاطرنشان کرد: متأسفانه با تعطیلی مساجدو نمازهای جمعه ظرفیت عظیم ترویج آموزه های دینی و مشارکت های مردمی در حوزه جذب کمک های مؤمنانه از دست رفته است فلذا باید با توجه به پشتوانه معنوی مساجد، مصلاها و روحانیون و استفاده از این ظرفیت مصوبات مناسبی برای نقش فعالانه داشتن در بین مردم اتخاذ شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.