مناسب سازی معابر برای جانبازان و معلولان مورد توجه همه دستگاهها باشد
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۷
شناسه : 300995
2
فرماندار میاندوآب: فرماندار میاندوآب گفت: از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی برای مناسب سازی محیط شهر و ادارات برای استفاده جانبازان و معلولان استفاده شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی پیام امروز در جلسه کمیته مناسب سازی، اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسات کمیته مناسب سازی، تحقق عدالت اجتماعی، مشارکت اجتماعی همه افراد و حقوق شهروندی است.

فرماندار میاندوآب افزود: استفاده از همه امکانات جامعه را همانند سایر شهروندان از حقوق حقه معلولین می دانیم  و بر این باوریم که برای تحقق این امر ورودی اصلی ادارات و مراکز تجاری، خدماتی و پزشکی و امکانات اماکن عمومی شامل آسانسور، سرویس های بهداشتی و مبلمان شهری و اداری باید با در نظر گرفتن شاخص ها ومعیارهای اصلی مناسب سازی،  بهسازی شود.

وی گفت: کسانی که نقص عضو دارند و بویژه جانبازانی که عضوی از بدن خود را در راه دفاع از میهن و همنوعان خود از دست داده اند در تمام جوامع بشری از احترام ویژه ای برخوردار بوده و به عنوان قهرمانان ملی مطرح هستند و شایسته نیست در کشوری که مهد تمدن و فرهنگ اسلامی است در انجام امور روزانه و تردد در سطح شهر با مشکل مواجه شوند.

پیام با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی برای مناسب سازی محیط شهر و ادارات برای استفاده معلولان، تصریح کرد: در مناسب سازی اماکن عمومی باید مسیرهای ویژه و همچنین مکان و ارتفاع تابلوهای تبلیغاتی نیز در نظر گرفته شود.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه نباید نابینایان و روشندلان  برای تردد در سطح شهر با مشکل مواجه شوند، اظهار کرد: نبود سرویس های بهداشتی مناسب برای معلولان در اماکن اداری و عمومی نقطه ضعف کارگروه مناسب سازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.