ممانعت از برگزاری ۳۴ مورد مراسم مجالس عروسی و ترحیم در میاندوآب/ دو دستگاه سی تی اسکن جدید به شهرستان اختصاص می یابد
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۵
شناسه : 291108
6

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه گفت: در روزهای گذشته از برگزاری ۳۴ مورد مراسم مربوط به عروسی و مجلس ترحیم در این شهرستان ممانعت شده‌است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان میاندوآب، صبح امروز با حضور مسئولان ذی ربط در فرمانداری میاندوآب برگزار شد.

در این جلسه فرماندار میاندوآب در سخنانی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی بسر می برد، اظهار کرد: درشرایط بحرانی بیماری مهمترین مشکل بی تفاوتی برخی از شهروندان است که مشکلات را دوچندان کرده است.

حسام شیرازه محبت با بیان اینکه و عبور از این شرایط نیازمند همدلی و هم افزایی میان تمامی آحاد جامعه است، افزود: عادی انگاری شرایط و حضور در مراسم های عزا و عروسی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در میادین میوه و تره بار و همچنین عدم تمکین مدیران بازارهای دواب به مصوبات ستاد مقابله با کرونا کل جامعه را با مشکل مواجه ساخته است.

وی با اشاره به اینکه دو دستگاه سی تی اسکن جدید به شهرستان اختصاص می یابد، گفت:هم چنین با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در میاندوآب پس از اورمیه اولین شهرستان در تست کرونا خواهد بود که در کوتاهترین زمان جوابدهی خواهد شد.

فرماندار میاندوآب با انتقاد به اینکه برخی تخریب را با نقد اشتباه گرفته اند و زحمات و تلاش های ستاد پیشگیری از کرونا را نادیده می گیرند، تصریح کرد:اقدامات ارزنده ای در بحث مقابله با کرونا انجام پذیرفته است اما گفته نمی شود، از جمله اینکه بیش از ۱۳هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه توسط سپاه، بسیج، اصناف و خیرین و سمن ها در شهرستان توزیع شده است.

شیرازه محبت اظهار کرد: اعطای تسهیلات به بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد آسیب دیده از کرونا به مبلغی بیش از ۱۴۱میلیارد ریال، تهیه ۵۰ دستگاه تبلت دانش آموزی، آغاز بکار خط تولید ماسک به ظرفیت ۶ هزار در روز طی روزهای آینده ، گندزدایی و …تنها بخشی از ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان است .

وی هم چنین افزود: از امروز تمام ورودیهای آرامستان میاندوآب مسدود شده و دفن متوفیان با حضور حداکثر ۱۰ نفر انجام خواهد گرفت.

ممانعت از برگزاری ۳۴ مورد مراسم مجالس عروسی و ترحیم در میاندوآب

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه گفت: در روزهای گذشته از برگزاری ۳۴ مورد مراسم مربوط به عروسی و مجلس ترحیم در این شهرستان ممانعت شده‌است.

سهراب حیدری با بیان اینکه اقدامات کنترلی و مراقبتی تشدیده شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۱ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی افزود: وضعیت میاندوآب‌ از نظر شیوع بیماری کرونا قرمز است و برخی از شهرستان‌های استان و شهرهای همجوار از وضعیت قرمز نیز عبور کرده و شرایط کاملا بحرانی دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: درصد مبتلایان به کرونا بین زنان و مردان تفاوت چندانی ندارد و ساکنان شهری با ۸۰ درصد نسبت به روستائیان پیشتاز مبتلا به این بیماری در میاندوآب هستند.

حیدری هم چنین از افزایش تعداد مراکز ۱۶ ساعته در شهرستان نیز خبر داد و افزود: مراکز ۱۶ ساعته در شهرستان علی رغم وجود مشکلات و کمبود نیروی انسانی از دو مرکز به سه مرکز افزایش می یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با اشاره به اینکه حساسیت مردم نسبت به کرونا کاهش یافته و رعایت پروتکل ها کمرنگ شده است که یک زنگ خطر جدی است، گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش مبتلایان در شهرستان، گروه شغلی۲ نیز تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.