ملت ایران از مواضع به حق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
شناسه : 308170
1
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: پیام‌های راهبردی ایران به جهان خصوصاً دشمن ارسال شده و آنان فهمیدند، ایران در وعده‌ها صادق و ثابت‌قدم و استوار بوده و از مواضع به حق خود عقب نخواهد نشست.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: از ویژگی‌های بسیار مبارک و فرخنده آل الله، این است که خدای متعال به هر امامی یک فاطمه در نهایت شباهت به وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س) عنایت فرموده که فاطمه بنت موسی الکاظم (ع) بالاترین نصاب شباهت را به جده‌ی مطهره‌شان داشتند.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه باید حضرت معصومه (س) را به‌عنوان الگو و اسوه بدانیم، افزود: شخصیت والای حضرت معصومه (س) که از ویژگی‌های شاخص ایشان می‌توان به عالمه، عاقله، عارفه، بصیره و مجاهده اشاره کرد، سبب شده که بعد از امام رضا (ع) برترین فرزند امام کاظم (ع) شناخته شوند.

وی گفت: عالمه بودن و همراهی ایشان با امام‌زمان خود، از نکات ارزنده شخصیتی ایشان است که نه‌تنها ایشان را برای دختران جامعه الگو می‌سازد، بلکه مردان نیز در ولایت‌مداری باید از ایشان الگوبرداری کنند.

جلالی در ادامه به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر؛ روز مقاومت و ایثار و پیروزی است.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: آزادی خرمشهر ضربه بزرگی را به دشمن بعثی وارد ساخت و رژیم صدام پس از تحمل این شکست، در تمامی طول جبهه‌های نبرد دچار انفعال شد و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به فراموشی سپرد.

وی با بیان اینکه آزادی خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود، افزود: این پیروزی آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن در جبهه‌های نبرد و در واقع پایان توهم دشمنانی بود که به شکست و اشغال ایران و نابودی نظام جمهوری اسلامی دل‌بسته بودند.

جلالی به بیانات مقام معظم رهبری در تبیین منطق مقاومت اشاره کرد و گفت: مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرفی در مقابل تهدید و زورگویی بوده و برخلاف تسلیم، موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه هزینه مقاومت به‌مراتب کمتر از سازش و تسلیم است، تصریح کرد: مقاومت هزینه دارد؛ اما هزینه‌سازش و تسلیم، از هزینه‌ مقاومت به‌مراتب بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه وعده الهی در قرآن این است که طرفداران حق، ممکن است قربانی بدهند؛ اما پیروز نهایی هستند، گفت: مقاومت یک امر ممکن است درست نقطه‌ مقابل فکرِ غلط کسانی که می‌گویند مقاومت فایده‌ای ندارد.

جلالی به قدرت اقتدار و بازدارندگی ایران انقلابی اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن نمی‌خواهد ایرانیان احساس غرور ملی و هویت انقلابی داشته‌اند و لذا سخت‌ترین خبر برای آنها خبر قدرت و اقتدار فرزندان ایران است.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: باید تلاش کنیم، اخبار اقتدار و بازدارندگی ایران انقلابی مانند حکایت دریانوردی ۷۰ هزارکیلومتری گروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش انقلابی جمهوری اسلامی به گوش همه مخاطبانمان برسد.

وی با بیان اینکه این حرکت شجاعانه دلیرمردان گروه ۸۶ یک پیروزی راهبردی برای نیروهای مسلح و یک نقطه عطف در صنعت دریانوردی ایران است، تصریح کرد: این همان نکته مهمی است که فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت که؛ فقط یک کشور ابرقدرت می‌تواند چنین کاری را انجام دهد و ایده مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از فرمان رهبر انقلاب، مبنی بر لزوم انجام دریانوردی‌های طولانی‌مدت ناشی می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه در مسیر رسیدن به اهداف بلند و فتح قله باید خطرات را پذیرفت و از آن نهراسید، اظهار کرد: ایران قوی در همه ابعاد با تکیه با علم بومی و صنایع بومی و خودی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر شدنی بوده و ناوشکن دنا نماد تحقق این نگاه است.

وی افزود: با ناوشکن دنا، پیام‌های راهبردی ایران به جهان خصوصاً دشمن ارسال شد و آنان فهمیدند، ایران در وعده‌ها صادق و ثابت‌قدم و استوار بوده و از مواضع به حق خود عقب نخواهد نشست.

امام‌جمعه چهاربرج هم چنین به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ پنج‌روزه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد با فضاسازی‌های رسانه‌ای، خود را پیروز جنگ پنج‌روزه اخیر نشان دهد، درحالی‌که اوضاع‌واحوال داخلی فلسطین اشغالی خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.

جلالی تصریح کرد: نسل جدید مقاومت و قیام مسلحانه در کرانه باختری نیز نشان می‌دهد که نسل جدید فلسطین بسیار باورمندتر و فداکارتر از نسل‌های پیشین خود است و لذا با ترور رهبران مقاومت باید منتظر زایش رهبران قدرتمندتر و باورمندتر از گذشته بود و بی‌تردید این سیاست جنایت‌کارانه ترور شکست‌خورده و دقیقاً ضد اهداف دشمن صهیونیستی خروجی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.