معلولان، نیازمند توجه نه ترحم!
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
شناسه : 291944
5
به مناسبت روز جهانی معلولان؛

معلولان در جامعه ما نیازمند توجه برای رشد و گستردگی و نشان دادن قدرت خود هستند و ترحم برای این قشر کارساز نیست، زیرا هدف آن‌ها رشد و توسعه همراه با سایر اعضای جامعه برای رسیدن تعالی است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، روز جهانی معلولان یک روز بین‌المللی است که از سال ۱۹۹۲ توسط سازمان ملل ترویج می‌شود؛ این روز با درجات مختلفی از موفقیت در سراسر زمین مشاهده شده‌است.

این روز با هدف ترویج درک در مورد مسائل مربوط به معلولیت و بسیج حمایت از بزرگ منشی، حقوق و رفاه افراد معلول و کم‌توان انجام می‌شود.

افراد معلول باید این موقعیت را داشته باشند که زمینه شکوفایی استعداد برای‌ آن‌ها فراهم باشد و نه تنها برای منافع شخصی‌شان، بلکه بتوانند در سطح اجتماع نیز از آن استفاده کنند.

برای تحقق این امر باید به حضور آن‌ها در بخش‌های فرهنگی و و ورزشی بها داده شود و وسایلی که مورد نیاز آن‌هاست تهیه و در اختیارشان قرار بگیرد.

* نگاه ویژه دولت به نیازهای معلولان

استاندار آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه نگاه ویژه‌ای به جامعه معلولان وجود دارد، گفت: دولت برای برطرف کردن نیازهای فرهنگی و ورزشی جامعه معلولان از ساخت سالن‌های تخصصی ورزشی حمایت می کند.

محمدمهدی شهریاری ادامه داد: برطرف کردن نیازهای فرهنگی و ورزشی جانبازان و معلولان یکی از دغدغه های جدی استان بوده است.

وی تاکید کرد: در این راستا سالن‌های ورزشی تخصصی ورزش برای جانبازان، معلولین، نابینایان و کم بینایان، بیماران خاص، پیوند اعضا و ناشنوایان در این استان کلنگ‌زنی شده است.

استاندار آذربایجان غربی احداث این سالن ها را، مورد درخواست جامعه بزرگ معلولان استان دانست و اضافه کرد: امیدواریم با اتمام این سالن ها بخش اعظمی از نیازهای فرهنگی و ورزشی این قشر فرهیخته برطرف شود.

* فعالیت ۶۳ مرکز مثب زندگی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی در آذربایجان غربی به ۶۳ مرکز رسیده است، اظهار کرد: مراکز مثبت زندگی در تسهیل دسترسی مددجویان به خدمات بهزیستی نقش بسزایی دارد.

سعید فریور افزود: محور فعالیت مراکز مثبت زندگی خانواده ها هستند و پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی در این مراکز شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد تاسیس مراکز مثبت زندگی، ایجاد عدالت در ارائه خدمات و همچنین آگاهی و شناخت اقشار مختلف جامعه نسبت به اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی و از طرفی رضایتمندی جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از نکات مثبت راه اندازی مراکز مثبت زندگی الکترونیکی کردن فعالیت ها و کمک به کاهش ترددهای غیر ضرور افراد دارای معلولیت به مراکز و ادارات بهزیستی است چون معابر شهری و وسایل نقلیه به‌طور کامل برای تردد معلولان مناسب نیست.

فریور اظهار کرد: در مراکز “مثبت زندگی” اقداماتی نظیر گسترش رویکرد ارائه خدمات به‌صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره‌وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخشی مراکز غیردولتی، کاهش تصدی‌گری دولت، تقویت رویکرد اجتماع و خانواده محور و ارتقای کیفی و کمی خدمات در بستر فناوری اطلاعات  دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.