معلم در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، نقش ویژه‌ای دارد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۱۸
شناسه : 307785
3
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب گفت: نقش معلم در بخش‌های مختلف سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش یک نقش ویژه است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سرهنگ پاسدار محمد پیری در آئین گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از فرهنگیان بسیجی در میاندوآب در سخنانی با اشاره با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: شهید مطهری مصداق واقعی معلم متعهد هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش، افزود: سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش بر اساس اسناد بالادستی، آموزه‌های قرآنی، سیره نبوی و علوی، انقلاب و آرمان‌های امامین انقلاب و فلسفه وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه همگان نسبت به اجرای سند تحول بنیادین وظیفه و تعهد داریم، گفت: این تعهد و وظیفه اجتماعی است که این سند را که در آن بسیاری از واژه‌های ارزشی گنجانده شده، عملی سازیم و جامعه‌ای را به وجود بیاوریم که فرزندان ما باید بر اساس سبک زندگی اسلامی تربیت شوند.

پیری تصریح کرد: نظام آموزشی در سند تحول بنیادین می‌خواهد افراد در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، تربیتی، حمایتی، صیانتی و غیره جلوه‌های زیبای انسانیت را شامل شده و در آن مهارت‌های بیشتر از دانش به افراد انتقال می‌یابد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در ایجاد جامعه سالم، اظهار کرد: نقش آموزش‌وپرورش در ایجاد جامعه سالم و توسعه فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم و ویژه است که باید با استفاده از سند تحول بنیادین و عملیاتی‌کردن آن به وظیفه خود عمل کند.

وی گفت: عدالت، عفت، مهارت، لذت اجتماعی، نقش‌آفرینی و بسیاری از واژه‌های زیبا در سایه تلاش مجدانه معلمانی حاصل می‌شود که خودشان علاقه‌مند به تدریس بوده و از اینکه به‌عنوان مربی نقش‌آفرینی می‌کنند، احساس لذت داشته باشند.

پیری با بیان اینکه معلم باید هر لحظه آماده یادگیری باشد، تصریح کرد: معلم باید برای اینکه به نقش یاددادن خود به بهترین نحو عمل کند، باید هر لحظه به دنبال یادگیری بهترین روش و علم باشد تا بتواند این نقش خود را عملیاتی سازد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با بیان اینکه در مدرسه توانایی‌ها می‌تواند شکوفا شوند، اظهار کرد: معلم باید نسبت به مشارکت دانش‌آموزان در تدریس هنرمند بوده و یک مجاهد و یک الگوی رفتاری کامل برای دانش‌آموزان باشند.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و نگاه حل مسئله، افزود: باید فرزندان خود را طوری تربیت کنیم که مسئله‌محور به زندگی فردی و اجتماعی خویش نگاه کنند.

پیری هم چنین به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر فرهنگیان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار درباره ایفای نقش معلمان و سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش مطالب جامع و کاملی را بیان فرمودند که باید موردتوجه قرار گرفته و منویات ایشان عملیاتی شوند.

رستم وکیلی، مدیر آموزش‌وپرورش میاندوآب نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم، گفت: معلمی شغل انبیا بوده و معلم بزرگ‌ترین امانت‌دار تاریخ است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.