مشکل کمبود دارو به زودی رفع می شود/ ۳٫۷ درصد گردش دارویی کشور به آذربایجان غربی اختصاص دارد
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۰۶
شناسه : 304119
4
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی از نظر جمعیت 4.2 درصد جمعیت کشوری را به خود اختصاص داده و حدود 3.7 درصد گردش دارویی اعم از خدمات بستری و سرپایی نیز به آذربایجان غربی اختصاص دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمد امین ولی زاد در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با بیان اینکه پنج هزار تخت بیمارستانی در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: با اتمام پروژه هایی که در حال اجراست و نیز پروژه هایی که در سه تا چهار سال آینده به اتمام می رسند، این وضعیت بهبود می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: بیمارستان های اشنویه و نقده تا پایان امسال و یا نهایتا سه ماهه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند و بیمارستان شاهین دژ هم به زودی به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در کنار این پروژه ها در مرکز استان بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی جنرال و ۲۵۰ تخت خوابی و نیز بیمارستان های ۳۵۰ تخت خوابی میاندوآب، مهاباد، بوکان، سلماس و چایپاره هم در دست اقدام بوده و طبق برنامه ریزی تلاش می کنیم تا به نرم متوسط کشوری برسیم.

ولی زاده هم چنین در پاسخ به سوالی در مورد کمبود دارو در سطح استان، تصریح کرد: آذربایجان غربی از نظر جمعیت ۴٫۲ درصد جمعیت کشوری را به خود اختصاص داده و حدود ۳٫۷ درصد گردش دارویی اعم از خدمات بستری و سرپایی نیز به آذربایجان غربی اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به بروز برخی مسائل در صنعت دارو و تحریم هایی که اتفاق افتاد، افزود: با اجرای طرح دارو یار و نیز افزایش تعداد کارخانجات داروسازی و افزایش ظرفیت تولید، وضعیت دارو  یک تا دو ماه آینده بهبود می یابد.

وی اظهار کرد: در کنار فاز تولید دارو که در کشور شروع شده است، واردات دارو از هندوستان هم انجام گرفته و طبق برنامه ریزی ها وضعیت دارو به زودی ان شالله بهبود می یابد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.