مشکل پسماند، مشکل 20 ساله است نه امروز/در مورد پسماند واقعا شرم می کنم
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
شناسه : 288129
5

فرماندار میاندوآب گفت: مشکل پسماند شهری میاندوآب مربوط به امروز نیست و از ۲۰ سال گذشته وجود داشته است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی قهرمانی امروز در در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت:در مورد وضعیت پسماند و انباشت زباله ها واقعا شرم می کنم.

فرماندار میاندوآب با انتقاد از برخی اظهارنظرها در  مورد مشکل پسماند، اظهار کرد:چرا فرافکنی می کنند در حالی که همه چیز مشخص است.

وی با بیان اینکه مشکل پسماند مربوط به امروز نیست و از ۲۰ سال گذشته وجود داشته است، گفت:چند دوره شورای شهر بوده، چه کار برای پسماند انجام داده اند؟در طول دوره های مختلف شورا برای پسماند چه اقداماتی انجام شده است؟

قهرمانی با بیان اینکه رهاکردن زباله که طلای کثیف نام دارد، در بیابان راهکار نیست امروز تکنولوژی وجود دارد، تصریح کرد:اگر می توانند با بخش خصوصی به دنبال احداث کارخانه پسماند باشند.

فرماندار میاندوآب در ادامه با اشاره به اینکه مورد داریم که فرد در جنوب کار می کند ولی از شهرداری  حقوق گرفته است!، افزود: حداقل 10 ماه است که دستور استاندار در مورد وضعیت نیروهای قبل از سال 96 که به عنوان نیروی خدماتی کار کرده اند، عملی نشده است.

وی در پایان اظهار کرد: با حرف زدن، موضوع حل نمی شود باید دست به دست هم داد.

قهرمانی هم چنین با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصنافی که فعالیت خود را شروع کرده داند، گفت: بیماران کرونایی که از بیمارستان مرخص می شوند باید پروتکل های قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

در مرحله بیماریابی در بطن جامعه هستیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه  آمار بیماران سرپایی در شهرستان افزایش یافته است، گفت: در کنترل اپیدمی، جوامعی موفق  هستند که شناسایی بیماران در جامعه سریع انجام شود.

سهراب حیدری اظهار کرد: در مرحله بیماریابی در بطن جامعه هستیم و این کار سبب می شود  چرخه انتقال بیماری را سریعتر قطع شده و نتیجه این کنترل نیز کاهش تعداد بیماران بد حال و بستری شده در بیمارستان ها است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پسماند شهری نیز نامطلوب بوده و  حوزه سلامت شهرستان را تهدید می کند، تصریح کرد:  همه باید برای حل مشکل پسماند دست به دست هم داده و تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.