مشروح جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب/ تعرفه عوارض شهرداری در سال 97 تغییر نکرد
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
شناسه : 270980
9

جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب با حضور همه اعضا، شهردار و معاون و تعدادی از کارشناسان شهرداری برگزار و در آن در مورد تعرفه های عوارض شهرداری در سال آینده تصمیم گیری شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، در این جلسه که امروز برگزار شد، پس از ارائه گزارش یک هفته ای توسط آذریان، رئیس شورای شهر میاندوآب، در مورد تعرفه ها در میدان دواب، تعرفه عوارض شهرداری در سال 97 بحث و تبادل نظر شد.

فخرالدین آذریان در این جلسه در سخنانی با اشاره به سفر برخی اعضای شورای شهر به تهران با هماهنگی نماینده مجلس گفت: از محبی نیا به خاطر هماهنگی دیدار با وزرا و معاونین آنها نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

رئیس شورای شهر میاندوآب افزود: در این سفر با معاونین پارلمانی و عمرانی وزیر کشور، وزیر دفاع، رئیس سازمان تامین اجتماعی، معاون اقتصادی بانک شهر و رئیس بانک شهر در شمالغرب کشور، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و وزیر اقتصاد و دارایی دیدار داشتیم که نتایج خوبی را نیز در پی داشت.

اخذ عوارض در میدان دواب، نخستین موضوع جلسه

نخستین موضوعی که در این جلسه مطرح شد، مربوط به اخذ عوارض در میدان دواب بود که اعضای شورای شهر ضمن تعیین تعرفه ها برای سال آینده، اعلام کردند این تعرفه ها به صورت بنر در میادین دواب برای جلوگیری از سواستفاده ها در نقاط مختلف نصب می شود.

هم چنین در این موضوع مرتضی نجفی در سخنانی گفت: در بازدید میدانی و حضوری که از میدان دواب داشتیم، مبالغ دریافتی متفاوت بوده و مشاهدات ما حاکی از نظارت ضعیف و عدم اطلاع مردم از تعرفه هاست که نصب تعرفه ها به صورت بنر در میادین می تواند از این موضوع جلوگیری کند.

رسول ملکی  شهردار میاندوآب هم با تاکید بر اجرایی شدن تعرفه های مشخص شده در این جلسه از سال آینده، گفت: تعرفه ها را قطعا اجرا خواهیم کرد و شورا از این بابت مطمئن باشد.

احد غفاری، نایب رئیس شورای شهر میاندوآب هم در این موضوع گفت: مردم مشکلات دارند و در تصمیم گیری ها این را در نظر بگیریم.

در نهایت این موضوع با تصمیم گیری در مورد تعرفه های مختلف، به پایان رسید.

تعرفه عوارض شهرداری در سال 97، مهم ترین موضوع جلسه هفتگی شورای شهر

تعرفه عوارض شهرداری در سال 97، موضوع بعدی و شاید می توان گفت که مهم ترین موضوع جلسه هفتگی شورای شهر بود که اعضای مختلف در این باره بحث و تبادل نظر کردند.

در این موضوع، پس از توضیحات رسول ملکی، شهردار میاندوآب در مورد عوارض شهرداری و نقش آن در بودجه، هر یک از اعضا مواردی را مطرح کردند.

جهانگیر قاسم زاده، عضو شورای شهر میاندوآب در این باره گفت: سال 92 تعرفه ای برای اجرا در سال 93 نوشته شد و سال 93 تعرفه ها افزایش یافت و چند بار به اعضا گفتم که این موضوع خوب نیست و مردم هم اعتراضی به افزایش تعرفه ها نکردند و بنده همانجا نیز اعلام کردم که مخالف افزایش تعرفه ها هستم و اکنون هم همین نظر را دارم.

هوشنگاسمعیلی، معاون مالی شهردار میاندوآب هم در این زمینه گفت: موضوع افزایش تعرفه ها مربوط به دور سوم شورا بود نه چهارم و از سوی دیگر شهر را نمی شود با 6 میلیارد اداره کرد و بر همین اساس با مطالعات و بررسی تعرفه های چند شهر، بهترین تعرفه را نوشتیم و اکنون نیز جزو تعرفه های تکمیل در استان است و هم چنین اقشار مختلف مردم را در تنظیم تعرفه ها در نظر گرفته ایم.

رسول ملکی شهردار میاندوآب در این زمینه گفت: تدابیری اتخاذ شود و قانون هر چه می گوید آن را اعمال کنید ولی این را در نظر داشته باشید که در صورت برگشت به عقب، باید بودجه تغییر یابد.

وی هم چنین گفت: باید تراکم 200 متر کاهش یابد چون کسی توان ساخت و ساز در این تراکم ندارد و از سوی دیگر در شهر کمبود کاربری مسکونی داریم.

مرتضی نجفی عضو شورای شهر میاندوآب نیز با بیان اینکه برای بررسی تعرفه ها باید وقت بیشتری بگذاریم، اظهار کرد: کمیته ای متشکل از واحدهای درآمد، دفتر فنی و شهرسازی تشکیل و مشکلات احصا و سپس درخواست ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه تراکم را باید در طرح جامع کاهش دهیم، افزود: افزایش بودجه بدون افزایش تعرفه امکان ندارد و از سوی دیگر آبادانی شهر با دستان مردم امکان دارد و در کنار این موضوع باید منابع جدید برای درآمد شهرداری تعریف کنیم.

احد غفاری هم در این زمینه گفت: بنده با افزایش قیمت در هر مورد مخالفم و مردم از لحاظ اقتصادی و معیشتی مشکل داشته و زیر فشار هستند و درخواست دارم در قیمتها هیچ افزایشی لحاظ نکنید.

وی افزود: برای جذب درآمد برای شهرداری فقط روی مردم حساب باز نکنیم و از منابع دیگر دولتی به فکر درآمد  باشیم.

داریوش عسگری هم با تاکید بر اینکه قانون ملاک باشد، گفت: افزایش تعرفه برای مردم سخت و مشکل ساز است.

تراب قهرمانی نیز بر لزوم عمل به قانون و رعایت قانون در این زمینه تاکید کرد.

در نهایت و پس از بحث و تبادل نظر فراوان، تصمیم بر این شد که تعرفه عوارض شهرداری در سال 97 تغییری نداشته باشد.

ساختمان موزه میاندوآب

هم چنین در این جلسه فاطمه علیزاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب به عنوان میهمان حضور یافت و در سخنانی با ارائه درخواست های خود، گفت: ساختمان موزه میاندوآب فرسوده بوده  و از سوی دیگر فضا نیز کم است و درخواست مساعدت از شورا برای افزایش فضا و نوسازی داریم.

که در این زمینه احد غفاری گفت: وجود پارک معلم برای مردم میاندوآب لازم و ضروری می باشد و بخش عظیمی از اکسیژن هوای شهر را برای تنفس مردم تامین می کند و نباید وسعت فضای سبز آن را با ساخت و ساز کاهش دهیم.

داریوش عسگری هم گفت که هم موزه برای ما مهم است و هم فضای سبز و تصمیم ما باید بر اساس این دو باشد.

در این موضوع نیز پس از بحث و بررسی  مقرر شد برای توسعه اداره میراث فرهنگی، 2 متر به فضای موجود اضافه شود.

هم چنین در این جلسه غیب الله رحیمی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب پیشنهاد کرد به پاس گرامیداشت یادوخاطره شهدا، خیابان یا کوچه ای به نام “شهید یونس امانی” شهید امنیت نامگذاری شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.