مشروح جلسه شورای شهر میاندوآب/ از ماجرای نامه مدیرکل شوراها تا تاکید اعضا بر تعیین تکلیف شهرداری
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
شناسه : 267283
8

جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب با حضور همه اعضا در محل اتاق جلسات این شورا تشکیل و در خصوص آخرین وضعیت شهرداری این شهر مواردی توسط هر یک از اعضا مطرح و درباره آن بحث شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب با حضور همه اعضا در محل اتاق جلسات این شورا تشکیل شد.

در این جلسه که به نامه های مردمی و اداری اختصاص یافت، سرپرست شهرداری میاندوآب و جمعی از شهروندان تحت عنوان مجمع مشورتی میهمان اعضای شورای شهر بودند و نکته نظراتی را مطرح کردند.

یکی از مواردی که اعضای مجمع مشورتی مطرح کردند، در مورد شهردار میاندوآب و سرنوشت شهرداری بود که همین سوال سبب شد تا هر یک از اعضا نکته نظراتی را مطرح کرده و پاسخگو باشند که در ادامه اظهارات هر یک از اعضا را می خوانید.

رئیس شورای شهر در اظهارات خود گفت: موضوع شهردار در جلسه اول مطرح و تصمیم گرفته شد تا در جلسات بعدی مطرح شود و در جلسات بعدی نیز از میان گزینه ها، فردی را انتخاب و برای طی مراحل معرفی کردیم.

فخرالدین آذریان اظهار کرد: این مصوبه به هیئت تطبیق رفت که باید از لحاظ شکلی موضوع را بررسی می کردند و در نهایت نیز مراحل خود را طی کرد و حتی به ما نامه نگاری شد که مدارک شهردار منتخب شما مطابق نیست که ما مدارک لازم و مجموعه ای سوابق و مدارک وی را فرستادیم و استعلام کردند و وزارت کشور نوشته که بند (ه) یعنی شرایط وی محرز است.

وی افزود: اما امروز نامه ای از سوی مدیرکل شوراها و شهرداری های استان آمده مبنی بر اینکه  بر روی انتخاب خود بعد از هیئت تطبیق تاکید نکرده اید  و لذا وقت کمی دارید و اقدام کنید

رئیس شورای شهر میاندوآب گفت: اگر این موضوع  مطرح بود، پس چرا مدارکی که فرستادیم را قبول و مکاتبه و مراحل را  ادامه دادند

آذریان با بیان اینکه قانونگذار راه را مشخص کرده است و  دوستان یا بر انتخاب خود تاکید می کنند یا می رود به حل اختلاف، اظهار کرد: وظیفه شورای شهر است تا بر اساس قانون فرد مورد نظر خود را انتخاب و مراحل را طی کند و نتیجه بر اساس قانون هر چه باشد مطیع هستیم.

و ی با اشاره به اینکه  به تک تک اعضای شورای شهر پیشنهاد کردیم که قبول نکردند ودر این مورد نیز تصمیم لازم را اتخاذ می کنیم، تصریح کرد: در بین همه شهرهای استان تنها حکم شهرداران دو شهر ارومیه و خوی صادر شده است.

مرتضی نجفی، نیز در سخنان خود گفت:یک سال است که ما شهردار نداریم و از روز اول تاکید داشتیم که شهردار انتخاب شود چرا که شهردار نداشتن یک شهر جبران ناپذیر است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه وظیفه ماست که از فرد منتخب حمایت کنیم چه رای بدهیم و چه رای ندهیم، افزود: بزرگترین مشکل شهر ما انتخاب شهردار است.

وی با اشاره به اینکه خواهش می کنم از رئیس شورا تا با نامه ای که آمده تکلیف شهرداری را مشخص کنیم، گفت: نامه ای که آمده را یک بار کامل و دقیق بخوانیم که موارد دیگری هم مطرح شده  است و موضوع را نپیچانیم،‌مردم خسته شده اند باید به قانون تمکین کرد.

رسول ملکی دیگر عضو شورای شهر نیز اظهار کرد: شورا منتخب مردم است و تا امروز تخطی از قانون نشده است و به وظایف خود عمل می کند.

این عضو شورای شهر گفت: وضعیت موجود تقصیر شورای شهر نیست چرا که ما دو ماه است که شورا را تحویل گرفته ایم

وی با بیان اینکه با جان و دل به فکر شهر هستیم تا تکلیف شهرداری را مشخص کنیم، افزود: به عزم همگانی شهروندان میاندوآب نیاز داریم و نیاز داریم تا از سرمایه گذاران برای پیشرفت شهر استفاده کنیم.

تراب قهرمانی دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه حدود دو ماه از بیش از 20 نفر برنامه گرفتیم، اظهار کرد: بنده از روز اول نیز راضی به شهردار شدن رضا حضرتی که دامادم هست، نبودم و این را به همه اعضا نیز گفتم و آنها هم می دانند.

این عضو شورای شهر گفت:  به صراحت اعلام کردم که هر کسی شهردار باشد باید از او حمایت کنیم چرا که برای خدمت آمده ایم.

وی با بیان اینکه با این وضعیت پیش آمده، موضوع را پیگیری می کند، افزود: یا این نامه و وضعیت پیش آمده، علی رغم اینکه قبلا مخالف بودم، اکنون روی رای خود بوده و پیگیر خواهم بود.

قهرمانی هم چنین تصریح کرد: داماد من(حضرتی) به هیچ کس و هیچ حزبی و گروهی وابسته نیست.

داریوش عسگری نیز در سخنان خود با بیان اینکه هنوز در اول کار هستیم، گفت: دو ماه است که شروع به کار کرده ایم و جلسه می گذاریم و کار می کنیم ولی دریغ از یک نکته مثبت.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه نامه ای که امروز آمده پیرو به نامه اول مهر امسال است، اظهار کرد: اختلاف سلیقه طبیعی است و اگر در تشریفات قانونی به نتیجه نرسیده ایم حق نداریم تا موضوع را بپیچانیم.

وی با بیان اینکه تا امروز قدم مثبتی نتوانسته ایم برداریم، افزود: یک ماه پیش نامه نوشته شده و باید به تذکرات توجه کنیم.

احدغفاری نایب رئیس شورای شهر میاندوآب هم گفت: ما چهار سال شورا هستیم و نباید از تهدیدات و فشارهای دیگران که می شود بترسیم چرا که هیچ قدرتی نمی تواند منتخب مردم را حذف کند.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه با قانون به پیش می رویم و به شهر خدمت می کنیم، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات شهرداری ما از گذشته است چرا که دیوار کجی بنا نهاده شده است و ما نیز فرصت لازم داریم تا امور را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهیم در انتخاب شهردار افراد غیر مسئول  از شهرهای دیگر دخالت داشته باشند، تصریح کرد: به خاطر منافع شهر و شهروندان روی تصمیم خود می ایستیم تا نتیجه بگیریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.