مردم میاندوآب و خانواده شهدا، چشم انتظار نصب دوباره تصاویر شهدا/ جای تمثال شهدا در معابر اصلی شهر همچنان خالی است
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۱۷
شناسه : 283979
7

نزدیک به دو ماه از آخرین جلسه در مورد نصب تمثال شهدا در معابر میاندوآب می گذرد ولی تاکنون خبری از نصب تصاویر شهدا نیست و این در حالی است که این روزها اخبار متعددی از حذف واژه شهید از تابلوهای شهری در برخی شهرها به گوش می رسد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، یکی از وظایف مهم شهرداری ها در امورات فرهنگی است که مربوط به فضاسازی فرهنگی و اجرای برنامه های متناسب فرهنگی در طول سال در کنار سایر نهادهای متولی است.

در این راستا نیز به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و عمل به منویّات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهرداری ها وظایفی برعهده دارند که یکی از آنها نامگذاری خیابان ها و کوچه ها به نام شهدا و یا مزین کردن بزرگراه ها و خیابان های شهرها به تصاویر شهدای عزیزمان است.

نامگذاری و یا نصب تابلو و تصاویر شهدا در نقاط مختلف شهر نشان می‌دهد که شهدا فراموش نشده و در یادها مانده‌اند و سبب یادآوری این نکته می شود که امنیت و آرامش خود را مدیون چه کسانی هستیم و از سوی دیگر مایه دلگرمی برای خانواده شهدا نیز می شود.

در شهرستان میاندوآب نیز تصاویر شهدا در سال 94 در ورودی های شهر، به همراه تندیس شهید باکری پس از 30 سال در زادگاهش و در میدان آزادی سابق(شهید باکری فعلی) میاندوآب نصب شد.

حذف تصاویر شهدا از ورودی شهر میاندوآب در سال 96

اما در نیمه دوم سال 96 بود  که دیگر از تصاویر شهدا که در ورودی میاندوآب از سمت تبریز خبری نبود و تصاویر ثبت شده در دو برهه زمانی مختلف نشان می داد که بنرهای تبلیغاتی جای تصاویر شهدا را گرفته بودند.

موضوع حذف تصاویر شهدا از ورودی شهر میاندوآب و جدا کردن آنها از محل های تعیین شده بر روی تیرهای چراغ برق و نصب بنرهای تبلیغاتی  به جای تصاویر شهدا، موضوعی بود که در آن سال مورد انتقاد خانواده های معظم شهدا و زرین خبر علی رغم سکوت برخی مدعیان واقع شد و روابط عمومی شهرداری میاندوآب در آن زمان اعلام کرد که به زودی تصاویر مجددا نصب می شوند و دلیل حذف تصاویر از بین رفتن بنرها بوده است که البته مدتی بعد به دنبال انتقادات انجام گرفته، دوباره تصاویر در ورودی های شهر نصب شدند ولی از حدود چند ماه و یا شاید نزدیک به یک سال پیش بار دیگر از تصاویر شهدا در ورودی های شهر تا به امروز خبری نیست و قاب عکس شهدا روی تیرهای چراغ برق از چند ماه پیش خالی مانده است.

طرح موضوع در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

این بار موضوع به جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز کشیده شد و در واقع تابوی سکوت در برابر حذف تصاویر شهدا از ورودی های شهر توسط مسئولان شکست و آنها ضمن انتقاد از نبود تصاویر شهدا در ورودی های شهر و خالی ماندن قاب عکس شهدا روی تیرهای چراغ برق، خواستار اقدام فوری شهرداری در این زمینه شدند.

وعده شهرداری برای نصب تصاویر با طرح جدید و ماندگار 

رسول ملکی شهردار میاندوآب نیز در این جلسه به مسائل مطروحه پاسخ داد و گفت: نصب تصاویر شهدا با طرح های جدید و ماندگار روی شاسی، پس از نامه نگاری شهرداری، در شورای شهر تصویب شده و آگهی مناقصه در روزنامه ها و سایت مربوطه درج شده و کار نصب تصاویر آغاز می شود.

وی دلیل خالی ماندن قاب عکس شهدا روی تیرهای چراغ برق را نیز از بین رفتن بنر تصاویر شدن عنوان کرد و گفت: شهرداری و شورای شهر خود را موظف به گرامیداشت و پاسداشت یاد و خاطره شهدا می داند و در این راستا طرح جدید و ماندگاری را برای نصب تصاویر در نظر گرفته ایم و به زودی نیز نصب تصاویر را آغاز می کنیم.

مهلت به شهرداری برای تعیین پیمانکار برای نصب مجدد تصاویر

در پایان نیز شهرداری میاندوآب موظف شد تا یک هفته مناقصه برگزار و پیمانکار برای نصب تابلو تصاویر شهدا در ورودی های میاندوآب مشخص شود.

آوردن نمونه طرح به جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

در جلسه بعدی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مرداد ماه، بار دیگر موضوع مطرح شد تا شهرداری گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه دهد که در این جلسه از یک طرح برای نصب تصاویر شهدا رونمایی و گفته شد که قرار است این طرح با اعتبار مشخص اجرایی و تصاویر شهدا به زودی نصب شود.

اکنون از زمان آن جلسه نزدیک به دو ماه می گذرد ولی تاکنون خبری از نصب تصاویر شهدا نیست و این در حالی است که این روزها اخبار متعددی از حذف واژه شهید از تابلوهای شهری در برخی شهرها به گوش می رسد.

گلایه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب از عدم نصب تمثال شهدا در شهر

هم چنین اخیرا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب در مراسم یادواره شهدا با گلایه از بنیاد شهید و امور ایثاگران، شهرداری و شورای شهر در مورد نصب تمثال شهدا، اظهار کرد: شهدا نماد غیرت و دفاع مقدس هستند و از مسئولین مربوطه انتظار داریم تا تصاویر شهدا را بر روی تیرها و مکان های مشخص نصب کنند تا یاد و خاطره شهدا همواره در یاد ما باشد و هرجا بنگریم تصاویر شهدا را ببینیم.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ با بیان اینکه این موضوع یک گلایه و خواسته از متولیان است، گفت: ما نیز در کنار متولیان هستیم تا هر قدمی بتوانیم در این زمینه برداریم.

توضیحات نایب رئیس شورای شهر و بنیاد شهید میاندوآب

بعد از گلایه و سخنرانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب در مورد عدم نصب تمثال شهدا، گل حسنی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندوآب و  احد غفاری نایب رئیس شورای شهر میاندوآب در توضیحاتی از برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای نصب تصاویر در آینده نزدیک خبر داد.

باید گفت تاریخ انقلاب اسلامی ایران، سرشار از روحیه شهادت طلبی و ایثار است و امنیت و آرامشی را که داریم مدیون این شهادت طلبی ها و ایثارگری هایی هستیم که هنوز هم باب آن بسته نشده و جوانان برومند این مرز و بوم مدافعان حرم شده و در فراتر از مرزها جان خود را فدای دفاع از انقلاب و آرمان های انقلاب می کنند.

باید کوچه ها و خیابان ها را به نام شهدا مزین کرده و تصاویرشهدا را باید در گوشه گوشه شهر نصب کنیم تا از یاد نبریم که برای این انقلاب و امنیت، خون ها ریخته شده است و چه مادران و پدرانی که سختی فراق فرزند را به خاطر انقلاب و اسلام را به جان خریده اند.

اگر اکنون در امنیت و آرامش بوده و فعالیت های روزانه خود را انجام می دهیم، همه به برکت خون شهداست و باید قدردان این موضوع باشیم و در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشته و از هرکسی هم که کوچکترین قدمی در این راستا برداشته باشد، تقدیر و حمایت کنیم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.