مردم مراقب کلاهبرداران باشند
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
شناسه : 317593
3
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی: رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مردم مراقبت کنند تا دارایی خود را در قالب سرمایه‌گذاری، سبدگردانی عناوینی از این قبیل در دست کلاهبرداران قرار ندهند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» ، ناصر عتباتی در هشتمین جلسه شورای قضایی آذربایجان‌غربی که صبح امروز در سالن جلسات بازرسی استان برگزار شد، اظهار کرد: شورای قضایی استان یک جمع تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف است که اثر بخشی و نقش‌آفرینی ویژه‌ای در اجرای حق، تولید، حفظ و ارتقاء امنیت دارد.

وی تصریح کرد: هرچه‌قدر هماهنگی و اتحاد این مجموعه‌ها تقویت شود خروجی و نتیجه آن را مردم شاهد خواهند بود، به‌خصوص در استان آذربایجان‌غربی با یک هزار کیلومتر مرز مشترک که دارای ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت است، بستر برای خدمت فراهم می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی افزود: سلامت مجموعه خیلی مهم است و تلاش بازرسی برای سلامت محیط‌‌های اداری و حفظ مدیران با اقدامات پیشگیرانه قابل تحسین است و می‌شود این اقدامات را در خیلی از حوزه‌ها گسترش داد.

عتباتی ادامه داد: باید مروری به گذشته داشت و اگر نواقصی وجود داشته باشد در جهت برطرف کردن آنها اقدامات کارشناسی صورت گیرد.

وی با اشاره به درآمد گمرکات و صنایع و معادن استان تاکید کرد: باید تلاش کرد که استان حداکثر استفاده را از این درآمدزایی ببرد و آنچه که حق استان از درآمد صنایع و معادن است به آن اختصاص یابد.

عتباتی در ادامه به لزوم پیشگیری و ورود به موقع و برخورد با عده‌ای که در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری قصد کلاهبرداری و بردن اموال مردم را دارند تاکید و بیان داشت: باید سیستم بانکی برای جذب سرمایه‌های مردم برنامه داشته باشد تا مردم فریب این کلاهبرداران را نخورند و دارایی خود را در قالب سرمایه‌گذاری، سبدگردانی و عنوان‌هایی از این قبیل از دست ندهند.

عتباتی گفت: باید برای تحقق اهداف دولت با برنامه‌ریزی کمک شود و در برنامه‌ریزی‌ها اقتضاعات کار مدیریتی با درک واقع‌بینانه از حیطه‌کاری و جامعه حتماً لحاظ شود.

پیشگیری از جرم از اولویت‌های اداره کل بازرسی است

محبوبی مدیرکل بازرسی استان آذربایجان‌غربی نیز در ادامه جلسه گزارشی از اقدامات این اداره ارائه و بیان کرد: با توجه به هدف‌گذاری سال ۱۴۰۲ بر پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه، شناسایی گلوگاه‌های فساد و تهیه گزارش از چالش‌های اصلی ملی و منطقه‌ای، بازرسی استان با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰ برنامه کلان با مشارکت سایر بازرسی‌های کشور اجرا کرده است.

وی افزود: درخصوص رویکرد پیشگیری از وقوع جرم، سازمان بازرسی ورودهای میدانی داشته و همچنین ۶۷ جلسه با ۱۱۲ مصوبه را برگزار و مصوبات را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است.

در ادامه جلسه سایر مدیران ادارات تابعه گزارشی از اقدامات خود ارائه و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.