مردم به شایعات و دروغ پردازی در مورد کرونا توجه نداشته باشند/ نمایشگاه فروش بهاره تعطیل می شود
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
شناسه : 287219
7

معاون سیاسی، اجتماعی میاندوآب گفت: رسانه ها و افراد مختلف باید از دامن زدن به شایعات و ایجاد هراس در مردم خودداری کرده و مردم نیز به شایعات توجه نداشته باشند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسام شیرازه محبت در جلسه کار گروه پدافند غیر عامل شهرستان میاندوآب در سخنانی با اشاره به موضوع کرونا، اظهار کرد: رسانه ها و افراد مختلف باید از دامن زدن به شایعات و ایجاد هراس در مردم خودداری کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب افزود: ترس حدود دارد و نباید به هراس عمومی دامن بزند، ایجاد ترس همراه با راهنمایی و آوردن فکت ها و شواهد و تجربه های مثبت به آرامش نسبی و تغییر رفتار منطقی جامعه منجر می شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید اخبار را تنها از رسانه های معتبر دریافت کرده و از توجه به شایعات بپرهیزند؛ گفت: رسانه های بیگانه و ضدمردمی تاب اوری مردم ایران را نشانه رفته  و میخواهند با برنامه ریزی رسانه ای یاس و ناامیدی را در افکار مردم ایران نهادینه و پویایی و نشاط را از جامعه بگیرند.

شیرازه محبت تصریح کرد: رسانه ها باید به جاي ایجاد اضطراب يا خونسردي درآوردن، بر احتياط تاكيد كنند، به جاي انگشت گذاشتن بر موارد حاد سناريوهاي رايج رو بگویند، عدم قطعيت رو به مخاطب منتقل كنند.

وی هم چنین اظهار کرد: نمایشگاه فروش بهاره در میاندوآب از امروز تعطیل می شود.

سهراب حیدری نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم همکاری همگانی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: بخشی از موضوع در اختیار بخش سلامت بوده و لازمه مقابله با این ویروس همکاری و دست به دست هم دادن مردم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: تمام ادارات باید طبق دستورالعمل های صادر شده نسبت به ضدعفونی کردن ادارات اقدام نمایند.ِ

وی با بیان اینکه شهرداری نیز باید نسبت به ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی اقدام نماید، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم همه تاکیدات و توصیه‌ها و پیگیری ها مردم همچنان در بازار مشغول خرید عید هستند.

حیدری با تاکید بر اینکه طبق دستورالعمل تمامی بازارهای دواب و نمایشگاه های نوروز به هر شکلی تا اطلاع ثانوی تعطیل است، تصریح کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا همه باید احساس مسئولیت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در ادامه با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از سو استفاده برخی افراد اقداماتی انجام شده است، افزود: در این زمینه تمام تولیدی الکل کارخانه الکل سازی در شهرستان با حواله و مجوز شبکه بهداشت خواهد بود تا جلوی سواستفاده در بازار گرفته شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مورد مثبت کرونا در میاندوآب نداشته ایم، اظهار کرد: سه مورد مشکوک داشتیم که نتیجه آزمایشات آنها نیز منفی بوده است.

حیدری با تاکید بر اینکه مردم اخبار را تنها از رسانه های رسمی و معتبر پیگیری کرده و از توجه به شایعات خودداری کنند، گفت: اطلاع رسانی شفاف و واضح در اولویت ما بوده و مردم به شایعات توجه نداشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم چنین از کنترل علایم و ورود و خروج مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.