مردم به شایعات مربوط به واکسن کرونا توجهی نکنند
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۷
شناسه : 296784
2
فرماندار میاندوآب: فرماندار میاندوآب گفت: هر نوع واکسنی که وزارت بهداشت و درمان تایید کرده و مجوز تزریق داده، مورد تایید است و مردم نباید به شایعات و تبلیغات منفی که در فضای مجازی وجود دارد، توجهی داشته باشند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسام شیرازه محبت امروز در جلسه شهرستانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا با بیان اینکه عادی انگاری شرایط توسط مردم نگران کننده است، اظهار کرد: باید از عادی انگاری شرایط خودداری کرد و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و شیوه نامه و استفاده از ماسک و… به جد باید رعایت شود.

فرماندار میاندوآب افزود: در شرایطی که بر لزوم فاصله گذاری تاکید می شود ولی متاسفانه مشاهده می شود که برخی مجالس ترحیم را به منازل کشانده اند که این حضور در مراسمات ترحیم و تدفین روند کنترل بیماری را با مشکل مواجه می سازد.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون علیه کرونا طبق برنامه در مراکز واکسیناسیون شهرستان، گفت: خوشبختانه در میان دانش آموزان نیز رغبت خوبی برای واکسیناسیون وجود دارد و امیدواریم با واکسیناسیون که سرعت گرفته است هر چه سریعتر به ایمنی جمعی برسیم.

شیرازه محبت با تاکید بر اینکه باید افراد تاثیرگذار در جامعه در جهت ترغیب مردم به واکسیناسیون وارد عمل شوند، تصریح کرد: واکسن به وفور وجود دارد و نهادهای مختلف اعم از شبکه بهداشت و درمان، سپاه، آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری  و.. دست به دست هم داده اند تا هر چه سریعتر واکسیناسیون انجام گیرد.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه مردم نباید فریب تبلیغات منفی را بخورند، اظهار کرد: هر نوع واکسنی که وزارت بهداشت و درمان تایید کرده و مجوز تزریق داده، مورد تایید است و مردم نباید به شایعات و تبلیغات منفی که در فضای مجازی وجود دارد، توجهی داشته باشند.

وی افزود: آمار نشان می دهد میزان فوتی در میان واکسینه شده ها بسیار پایین تر است لذا از شهروندان انتظار می رود جهت تسریع در امر واکسیناسیون عمومی و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری در مراکز تعیین شده بدون در نظر گرفتن نوع واکسن حضور یابند.

شیرازه محبت به موضوع بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: عدم بازگشایی مدارس و آموزش در فضای مجازی هرچند راه حلی مناسب برای ادامه روند آموزش در شرایط سخت کرونایی بود ولی سوق قشر دانش آموز به سمت فضای مجازی ممکن است اثرات مخربی نیز در بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی داشته باشد، که امیدواریم با تکمیل روند واکسیناسیون و تمهیدات لازم شاهد وحدت رویه در بازگشایی دوباره مدارس باشیم.

 میاندوآب در وضعیت نارنجی و پرخطر کرونایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا و واکسیناسیون در این شهرستان؛ گفت: هم اکنون میاندوآب در وضعیت نارنجی و پرخطر بوده و علی رغم اینکه تعداد بیماران بستری نسبت به روزهای قبل کاهش یافته ولی همچنان زیاد است.

سهراب حیدری با تاکید دوباره بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت‌های اعمال شده، اظهار کرد: مردم باید در همراهی و همکاری با کادر سلامت کوشا باشند و این را در نظر بگیرند که کوچکترین بی‌احتیاطی ممکن است زحمات را بر باد دهد.

وی با بیان اینکه اکثر درگیری ها و مبتلایان به کرونا در شرایط فعلی گروهی و خانوادگی هستند، اظهار کرد: عادی انگاری وضعیت، نگران کننده است و باید حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها اعم از استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری و… افزایش یابد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.