محرومیت زدایی بسیج در دل روستاها/ رد پای خدمتی که ماندگار می شود
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۳۱
شناسه : 268501
3

سال هاست که بسیجیان در قالب گروه های جهادی و داوطلبانه به نقاط محروم کشور اعزام می شوند تا غبار محرومیت از چهره مناطق محروم و کم برخوردار بزدایند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، زمانی بود که مردم با هجرت از خانه و کاشانه خویش به جبهه ها رفتند و با دفاعی مقدس و بی نظیر به همه دنیا ثابت کردند که ایرانی، ایران را دوست دارد و امروز هم در مرحله سازندگی و توسعه و پیشرفت کشور، همان مردم به پشتوانه نیروهای متخصص و توانمند قله های سازندگی کشور را یکی پس از دیگری فتح می کنند.

سازندگی کشور محدود به زمان و مکان نیست و پایانی ندارد چرا که پیشرفت و توسعه متوقف نمی شود و بدون شک زدودن چهره فقر و محرومیت از سیمای کشور عزیزمان نیز با برخورداری از روحیه بسیجی مانند زمان دفاع مقدس امکانپذیر است و هجرت انسان های بزرگ با ایمان های راسخ را می طلبد، مهاجرانی که سختی ها را به جان می خرند ولی در مقابل محرومیت های هموطنان خود آرام و قرار ندارند.

حضور در عرصه سازندگی ومحرومیت‌زدایی، یکی از دهها و بلکه صدها موضوعی است که از همان ابتدا در دستور کار بسیج قرار داشته و در مقطع کنونی نیز در ردیف مهمترین مأموریتهای بسیج قرار دارد که در این زمینه نیز توفیق و دستاوردهای فراوانی را داشته است.

سال هاست که بسیجیان در قالب گروه های جهادی و داوطلبانه به نقاط محروم کشور اعزام می شوند تا غبار محرومیت از چهره مناطق محروم و کم برخوردار بزدایند.

در روستایی، آب به مردم روستا می رسانند، در روستایی کشاورزان را یاری می کنند، در روستایی زخم های جسمی و روحی مردم را مرهم می کنند و در نقطه ای مدرسه می سازند و علم های علم و دانش را بالا می برند و در نقطه ای مانند روستای احمد آباد از توابع بخش باروق میاندوآب، مسجد می سازند و هجرت می کنند تا دیگران را یاری سازند.

گفتیم احمد آباد، روستایی محروم در منطقه ای دور افتاده در بخش باروق از توابع شهرستان میاندوآب است که حدود 45 کیلومتر از مرکز شهرستان و 25 کیلومتر نیز از مرکز بخش فاصله دارد، راه این روستایی بخشی آسفالت و بخشی خاکی است.

این روستای محروم بر اساس سرشماری سال85، دارای22 خانوار می باشد و یکی از روستاهای محروم بخش باروق که یکی از محروم ترین بخش های استان آذربایجان غربی است، می باشد.

همین موضوع سبب می شود تا بسیجیان آستین همت بالا زده و دست به کار شده و در قالب گروه های جهادی مختلف عازم این روستا شوند تا در آنجا مسجدی را احداث کنند.

این گروه ها متشکل از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری باروق میاندوآب بودند که در قالب اردوی هفت روزه به روستای احمد آباد اعزام و در امر ساخت مسجد این روستای محروم، مشارکت کردند.

همراه با مسئولان که به محل اجرای این طرح رفته بودیم، محرومیت این منطقه را از مدرسه ای که تنها یک کانکس بود و مسجدی کاه گلی می توانستی به راحتی لمس کنی، اما در کنار محرومیت؛ مردم این روستا سرشار از مهربانی و همدلی بودند و همین امر سبب شده بود تا سختی ها را در این روستای 22 خانواری به جان بخرند.

هجرت از شهر و دیار خود و رفتن به روستایی در دل کوه ها و منطقه ای محروم، کاری است که تنها و تنها در روحیه بسیجی می گنجد.

گروههای جهادی بسیجی، به مناطق محروم اعزام می شوند تا دیگران را یاری سازند ولی در حقیقت در کنار دیگرسازی، خودسازی نیز می کنند و رفع محرومیت ها را از معبود خویش می خواهند.

بر اساس گزارشات ارائه شده توسط بسیج سازندگی، سال گذشته 19 پروژه محرومیت زدایی در بخش های مختلف اجرا شده و امسال هم 20 پروژه در دست اجراست که دو مورد از آن شامل راه و مسجد روستایی همزمان با هفته بسیج به بهره برداری می رسد.

پرواضح است که روحیه بسیجی بسیجیان در عرصه های مختلف سازندگی و محرومیت زدایی و فقرزدایی از سیمای ایران را تا زمان محرومیت زدایی از همه نقاط ادامه خواهند داد و این تکلیفی است که در کنار سایر نهادها بر عهده بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.