هیچ شخصی حق افراط و تفریط در موضوع عزاداری را ندارد/عزاداری امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست
۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۳۲
شناسه : 289865
5

امام جمعه میاندوآب گفت: عزاداری امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست و  امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، نوع مراسم عزاداری فرق کرده و مراسمات عزاداری را همراه با رعایت پروتکل ها بهداشتی انجام می دهیم.

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: عزای امام حسین(ع)؛ حفظ اسلام، حفظ دین بوده و حفظ ولایت وابسته به عزاداری و زنده نگهداشتن عاشورا و محرم است همچنانکه امام(ره) فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در کل دنیا هر جا اسلام وجود دارد؛ برگرفته از محرم و صفر است، افزود: عزاداری امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست و اصلا نمی توانیم این کاررا انجام دهیم.

وی اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، نوع مراسم عزاداری فرق کرده و مراسمات عزاداری را همراه با رعایت پروتکل ها بهداشتی انجام می دهیم.

حسن زاده با اشاره به پروژه محرم هراسی دشمنان، تصریح کرد: همان دشمنان دائم به دنبال بهانه بوده و اگر مراسمات عزاداری نیز برگزار نمی شد، باز هم مطالب دیگری را بیان می کردند، رسانه های معاند از یک سو به دنبال محرم هراسی هستند ولی در قبال برخی تجمعات که در کشورهایی اروپایی و یا غیره صورت می گیرد واکنشی ندارند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ما مطیع رهبری هستیم، افزود: بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه فصل الخطاب بوده و هیچ کس اعم از روحانی و غیرروحانی حق افراط و تفریط ندارد.

وی با تاکید بر هوشیاری مردم  و با بیان اینکه این روزها رسانه های معاند دایه مهربانتر از مادر شده اند، گفت: آیا این رسانه ها مانند بی بی سی تابحال به رفتار دولتمردان آمریکایی و مسائل و مشکلات بهداشتی این کشور پرداخته اند؟

حسن زاده هم چنین با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای همه لازم الاجراست، تصریح کرد: مردم نذورات خود را نیز طبق دستوالعمل ارائه شده بهداشتی، ادا کنند و در این بین می توانند نذورات خود را نیز به سمت کمک های مومنانه سوق دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.