محرم نماد اسلام و حرکت جامعه به‌طرف دین است
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۳
شناسه : 309709
3
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: محرم نماد اسلام و نمادی از حرکت معنوی جامعه به‌طرف دین و گرایش افراد مختلف به اسلام در دنیا متأثر از قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان میاندوآب با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان، اظهار کرد: «امام خمینی (ره)» در مورد ماه محرم همواره تأکید داشتند و فرمودند؛ این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه قیام اباعبدالله الحسین (ع) پیام‌ها و پیامدهای مختلفی دارد، افزود: مبارزه با ظلم، حق محوری، ایثارگری، فداکاری، دفاع از مظلوم و دفاع از دین از پیام‌های قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه پیامدهای قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بسیار است و باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: از جمله پیامدهای قیام اباعبدالله الحسین (ع) این است که امروز بعد از ۱۴ قرن است که حتی در کشورهایی که خود را مهد تمدن می‌دانند، آنجا هم عشق حسین (ع) شعله‌ور بوده و محبت حسین بن علی (ع) در دل‌ها می‌جوشد.

حسن‌زاده با بیان اینکه محبت اباعبدالله الحسین (ع) مثل چشمه جوشان است، تصریح کرد: در طول تاریخچه بسیار حرهایی که به‌خاطر قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر حق قرار گرفته‌اند و نمونه‌های آن را در نقاط مختلف دنیا می‌بینیم.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به اینکه محرم نماد اسلام و نمادی از حرکت معنوی جامعه به طرف دین است، اظهار کرد: از جمله پیامدهای قیام اباعبدالله الحسین(ع)، جذب و گرایش به اسلام در نقاط مختلف دنیا است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.