متولیان، زمینه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم کنند
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
شناسه : 310783
3
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: مساجد را باید آباد کرد و مردم را به سمت مساجد فراخواند و در این زمینه نیز هیئت‌امنای مساجد نقش مهمی داشته و باید درب مساجد را به روی مردم باز بگذارند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در میاندوآب با اشاره به جایگاه و اهمیت مساجد در دین مبین اسلام، اظهار کرد: مسجد از چنان جایگاهی در دین مبین اسلام برخوردار است که نخستین اقدام نبی مکرم اسلام (ص) بعد از هجرت از مکه به مدینه، احداث مسجد بود.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: با این اقدام پیامبر گرامی اسلام (ص) در حکومت اسلامی اولین جایگاه مسجد بود که به پایگاه سیاسی، اجتماعی و علمی و مرکز مراجعات مردم تبدیل شد و برای سهولت و آسایش مردم نیز راهکارهایی اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه مسجد خانه خداست، گفت: مسجد یک مکان است که عبادت، خضوع و خشوع بوده و باید متعلق به عبادت و ذکر و یاد خدا باشد نه اینکه در آن هر اموری انجام گیرد به جز یاد خدا.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه مسجد سنگر و محل اتحاد و هماهنگی و محل تعلیم‌وتعلم و رسیدن به اهداف والای عبادی و انسانی است، تصریح کرد: مساجد را باید آباد کرد و مردم را به سمت مساجد فراخواند و در این زمینه نیز هیئت‌امنای مساجد نقش مهمی داشته و باید درب مساجد را به روی مردم باز بگذارند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه هر یک از ما در قبال مسئولیتی که در مورد مساجد داریم باید پاسخگو باشیم، اظهار کرد: باید پاسخگو باشیم که هریک از ما در قبال مسجد چه‌کار کرده‌ایم؟

وی به کارکردهای متنوع مساجد اشاره کرد و افزود: برنامه‌های پایگاه‌های بسیج باید با نماز جماعت گره بخورد و اگر مسجدی نیز امام‌جماعت و یا هیئت‌امنا ندارد باید ادارات متولی سریعاً دست‌به‌کار شده و مشکل را حل کنند تا منویات رهبر معظم انقلاب عملیاتی شود.

حسن‌زاده با تأکید بر ترغیب و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد، گفت: مسئولان و هیئت‌امنای مساجد در مساجد را باید بازکرده و وظیفه دارند در راستای رونق مساجد تلاش کنند چرا که اگر مساجد رونق پیدا کند در آن صورت برخی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی که در جامعه شاهد هستیم را نخواهیم دید.

مسجد، خاستگاه انقلاب اسلامی است

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اهمیت و جایگاه مسجد، اظهار کرد: مسجد همواره در اسلام مکان مقدس و باارزش بوده و تمام مسائل دینی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از صدر اسلام تا کنون در مسجد حل می‌شد.

سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نیز از مساجد با رهبری امام خمینی (ره) شروع شد، گفت: مسجد خاستگاه انقلاب اسلامی بود و در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در فعالیت‌های مختلف سیاسی، عبادی و اجتماعی نقش محوری و اساسی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز برای خالی‌کردن مساجد تلاش می‌کنند، افزود: دشمنان به جایگاه و نقش مساجد و کارکردهای آن دست‌یافته‌اند و لذا برای کم‌رونق کردن مساجد برنامه‌ریزی کردند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب تصریح کرد: در مقابله با جنگ ترکیبی و هوشمندی که دشمنان راه‌اندازی کرده‌اند، همه متولیان فرهنگ باید دست‌به‌دست هم داده و مساجد را رونق دهند تا دشمن را در جنگ ترکیبی نیز شکست دهیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.