مبعث رسول مهربانی؛ سرآغاز خوبی ها/ بعثت، حادثه ای که سرنوشت بشر را تغییر داد
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۳۰
شناسه : 299070
4
 مسئله بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) حادثه‌ای بزرگ در سرنوشت هدایت بشری به شمار می رود که مسیر زندگی بشر را تغییر داده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، ۲۷ رجب سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، روزی است که رسول مهربانی ها از سوی خداوند متعال برای راهنمایی مردم به رسالت مبعوث شدند، روزی که آیات الهی بر پیامبر اکرم (ص) در غار حرا نازل شد.

مبعث بزرگترین رویداد تاریخ بشریت است که پروردگار عالم در این روز بزرگترین موهبت خویش را به بشریت ارزانی داشت و سرآغازی شد تا بشریت پرچم علم و معرفت را برافراشته و انسان از شرک، بی‌عدالتی، جهل و نادانی و فساد بیرون آمده و به سمت توحید، معنویت، عدالت و کرامت حرکت کند.

مسئله بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) حادثه‌ای بزرگ در سرنوشت هدایت بشری به شمار می رود که مسیر زندگی بشر را تغییر داده و او را از جهالت به سمت صراط مستقیم هدایت کرده است و هیچ واقعه ای در تاریخ اسلام به عظمت این مسئله نیست.

مبعث، بزرگترین رویداد تاریخ بشریت

در این زمینه نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به خبرنگار ما گفت: بعثت پیامبرگرامی اسلام(ص) بزرگترین حادثه ای است که در طول عمر بشریت اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده است تا انسان ها را از یوغ بردگی غیرخدا نجات داده و به بندگی خدا دعوت کند.

وی با بیان اینکه بعثت در حقیقت تجلی نبوت پیامبرگرامی اسلام(ص) و آغاز رسیدن انسان ها به سمت هدایت است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین این  برنامه ها مسئله اخلاق است که پیامبر گرامی اسلام(ص) از همه جهات عقیدتی، دستورات و هم از جهت اخلاق دارای برنامه بوده و پیامبرگرامی اسلام(ص) در واقع برای اتمام و اکمال مکارم اخلاق مبعوث شدند.

حضرت رسول اکرم(ص) مردم را به مسیر انسانیت، هدایت و راهنمایی کردند

کارشناس مسائل دینی و مذهبی نیز با اشاره به فرارسیدن بعثت حضرت رسول اکرم(ص)، گفت: عید مبعث از بزرگترین اعیاد مسلمین است و باید گرامی داشته شده و حق این روز ادا شود.

حجت الاسلام عسگر امامی با اشاره به اینکه هدف از بعثت رسول گرامی اسلام(ص)، هدف خلقت بود، افزود: انسان آفریده نشده مگر برای عبادت و در مقام عبادت است که انسان به مقام انسانیت می رسد.

وی با بیان اینکه حضرت رسول اکرم(ص) مردم را به مسیر انسانیت، هدایت و راهنمایی کردند، تصریح کرد: هدف انقلاب اسلامی نیز همان ادامه دهنده بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است.

 تکمیل مکارم اخلاق هدف بعثت پیامبر گرامی اکرم(ص) است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به فرارسیدن بعثت حضرت رسول اکرم(ص)، گفت: عید مبعث از بزرگترین اعیاد مسلمین بوده و روز جشن و شادی و سرور است.

حجت الاسلام عادل نجفیان افزود: پیامبرگرامی اسلام(ص) هدف از رسالت و بعثت خویش را اتمام مکارم اخلاق و دین عنوان کرده اند که در واقع همان هدف خلقت است.

وی با اشاره به اینکه  وظیفه و رسالت پیامبر (ص) زنده کردن ارزش ها و کرامات انسانی است، گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) مبعوث شدند تا انسان ها را از جهالت و گمراهی به دانایی و آگاهی و صراط مستقیم هدایت کنند.

نجفیان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام، بزرگترین نعمت و رحمت آسمانی برای جهان و جهانیان بوده است ، افزود: رسول گرامی اسلام(ص)، معلم اخلاق و مایه رحمت برای مومنان در دنیا و آخرت هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اتمام مکارم اخلاق هدف بعثت نبی اکرم(ص) بوده و در ما نیز به عنوان یک مسلمان باید با الگوگیری از پیامبرگرامی اسلام(ص)، پرتوی از خلق و خوی پیامبر اسلام نمایان باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.