ماجرای یک شماره نامه در شورای شهر میاندوآب
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
شناسه : 289564
4

بحث بر سر یک شماره نامه در شورای شهر میاندوآب از مهم ترین موضوعات مطرح شده در جلسه هفتگی این شورا بود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه شورای شهر میاندوآب امروز با حضور  اکثریت اعضای شورای هفت نفره شورای شهر در محل این شورا برگزار شد.

ماجرای نامه شماره 205

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر میاندوآب در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر خم، اظهار کرد: عید غدیر، عید ولایت و روز تجدید میثاق با ولایت است.

فخرالدین آذریان در ادامه با اشاره به نامه نگاری برخی اعضا با بازرسی استانداری، افزود: متاسفانه خودشان مرتکب اشتباه شده اند، بنده به عنوان رئیس شورا، مسئولیت دبیرخانه را نیز عهده دار هستم.

وی با بیان اینکه بعد از نامه استانداری، روز بعد از آن پنج نفر به صورت دسته جمعی برای اعلام مراتب اعتراض خود به معاونت عمرانی و اعلام مراتب قانونی به استانداری مراجعه کردیم و گفتیم که باید از وزارت کشور استعلام می کردید و بعد از آن یک نامه تدوین و از دبیرخانه شماره خواستیم و یک نامه نیز مبنی بر درخواست برای ارسال به وزارت کشور نوشتیم و به صورت تلفنی شماره نامه را درخواست کردیم که هر دو نیز در دفتر استانداری ثبت شده است.

آذریان با بیان اینکه جمالی نژاد به ما گفت که جواب نامه شما را در پاسخ به نامه استانداری اعلام می کند که جواب هم داده شده است، گفت: بنده به همراه شهردار منتخب و یکی از دوستان به تهران رفته و بقیه به میاندوآب برگشتند.

رئیس شورای شهر میاندوآب تصریح کرد: تا زمانی که بنده مسئولیت داریم هرکس شماره نامه بخواهد باید درخواست کتبی ارائه دهد و  هر کاری لازم بود درخواست کتبی بدهید.

وی با بیان اینکه همچنین برخی از همکاران دفتر صورت جلسات را امضا نمی‌کنند، افزود: این دفتر از مستندات قانونی شورای شهر است و هر کسی نسبت به محتوای آن اعتراض دارد، می‌تواند اعتراض کند و یا اینکه برخی نسبت به محل برگزاری جلسه‌ها اعتراض می‌کنند باید عرض کنم که به غیر از محل شورای شهر، در جای دیگری جلسه برگزار نمی‌شود و از اول فعالیت این شورا، تمام جلسات با حضور رسانه‌ها برگزار شده‌است.

رئیس شورای شهر میاندوآب ادامه داد: همچنین اعضای شورای شهر دفاتر کمیسیون ها را پر کنند چرا که حق جلسات براساس جلسات علنی و جلسه کمیسیون ‌ها پرداخت می‌شود.

آذریان هم چنین با بیان اینکه اعضای شورای شهر نباید اجازه تخریب وجهه شورا را به دیگران بدهند، اظهار کرد: کارهایی خوب زیادی انجام شده است که لازم است از آنها دفاع کنیم و اجازه تخریب شورای شهر را ندهیم.

وی با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و باید به یکدیگر احترام قائل بوده و خودمان را تخریب نکنیم، افزود: تابحال بنده علیه هیچ همکاری گزارشی یا پرونده‌ای را رد و بدل نکرده‌ام چرا که برای خودمان ایراد می‌دانم و نیاز است به عنوان نماینده مردم بر همدیگر اعتماد داشته باشیم و علاوه بر این‌ها همشهری هستیم و پس از اتمام دوره شورا در این شهر زندگی خواهیم کرد و نباید با رفتارهای کوچک، جایگاه خود را زیر سوال ببریم.

رئیس شورای شهر میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه نجفی و تعدادی از همکاران، مامور به بررسی وضعیت کارگران شهرداری بودند، گفت: مسئولان از یک طرف از ما می‌خواهند این موضوع را تعیین تکلیف کنیم ولی خودشان در برابر اقدام ما مانع می‌شوند، در حالی که شورای شهر در این زمینه وظیفه ای ندارد.

آذریان ادامه داد: با اینکه انتظار داریم در شهر کارهایی اجرا شود ولی لازمه آن دادن اختیارات به سرپرست شهرداری است، تا بعدا به مشکل برنخورد.

آذریان در ادامه با بیان اینکه محل دفن پسماند در دوره های قبل تعیین و طرح مطالعاتی به اتمام رسیده بود، اظهار کرد: ما نیز با تمام توان اعلام کرده بودیم که باید به آنجا انتقال یابد که متاسفانه مخالفت شد.

وی با اشاره به تعیین محل جدید برای دفن پسماند، افزود: تا طرح مطالعاتی به اتمام نرسد نمی شود عملیات اجرایی را انجام داد و ما در این راستا برای تسریع امور اجازه ترک تشریفات را تصویب کردیم تا هر چه سریعتر امورات پیگیری شود.

رئیس شورای شهر در ادامه با بیان اینکه 200 عدد سطل زباله جدید در سطح شهر نصب شده است، گفت: جوی های آب سطح شهر صرفا برای هدایت آب های جاری است نه فاضلاب خانه ها و مغازه ها و ریختن آشغال، ولی متاسفانه برخی نسبت به آن توجه ندارند که در این زمینه نیازمند همکاری همه مردم و فرهنگ سازی توسط رسانه ها هستیم.

توضیحات عضو شورای شهر در مورد نامه شماره 205

داریوش عسگری عضو شورای شهر نیز در سخنانی گفت: همه علم و آگاهی داریم که دبیرخانه در اختیار رییس شورای شهر قرار دارد ولی در مورد شماره ۲۰۵ که تاریخ آن مربوط به ۳۱ خرداد ماه است، شما به عنوان رییس و سخنگوی شورا جایگاه حقوقی دارید، علیرغم اینکه نامه مربوط به شهردار منتخب در ۲۹ همان ماه نوشته شده و 30 یا 31 به شورا ابلاغ شده است.

وی افزود: یک یا 2 تیر ماه بنده آمدم و به من گفتند که این شما را نگه داشته اند و حتی بنده عکس گرفتم ولی این تخلف است.

وی با بیان اینکه هیچوقت دبیرخانه که در اختیار رئیس شورا است، قرار نیست کارها را با تخلف به پیش ببریم، افزود: در ۳۱ خرداد به وزارت کشور به نام شورای شهر نامه نوشته اید که ما روی مصوبه خود اصرار کردیم در حالی که رای به اعضا ابلاغ نشده است.

عسگری اظهار کرد:دوم تیرماه که دستور داده شده و وارد دفتر دبیرخانه شده، قبل از آن نامه نگاری شده و بنده و نجفی به آن عکس العمل نشان دادیم و به فرمانداری در این باره نامه نوشتیم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر مسئولیت انتخاب و صدور حکم شهردار با شورای شهر و استانداری است، گفت: کار ما اصلا به تهران ربطی ندارد، اگر مورد قبول باشد استاندار حکم را امضا می کند.

عسگری به موضوع اصرار روی گزینه منتخب اشاره و تصریح کرد: تخلف در این زمینه نیز مشهود است، با دو فوریت، مصوبه اصرار رای گرفت در حالی که دو فوریت در متن مصوبه قید نشده است و اصرار بر مصوبه نیز جزو دستور کار ما نبود، حرفی بزنید که قانونی باشد.

آذریان رئیس شورای شهر در مورد اظهارات عسگری، گفت: ما در هیچ جا ننوشته ایم که اصرار، چون کار شهردار ما تمام شده است و نوشته ایم که موضوع در صلاحیت شما نیست و از مرجع قانونی پیگیری کنید، بعد از استعلام معاونت عمرانی چرا دوباره استعلام انجام شده است.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: در مورد محل دفن پسماند نیز اگر معطل طرح مطالعاتی بمانیم شاید زمان زیادی طول بکشد و بهتر است که این زمینه را تحویل بگیریم و کارها را پیش ببریم.

اعضای شورای شهر باید برای شورا وقت بگذارند

مرتضی نجفی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم ما را انتخاب کرده اند که مشکلات آنها را پیگیری کنیم، گفت: شورا را نمی شود از راه دور اداره کرد، مردم هفت نفر شورا انتخاب کرده اند که درگیر این اداره و آن اداره نشوند.

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه منیت در شورا جایی ندارد، تصریح  کرد: ما منتخب مردم هستیم و باید در خدمت مردم باشیم.

نجفی اظهار کرد: شما شماره نامه را تلفنی درخواست کرده اید ولی خالی ماندن دفتر دبیرخانه تخلف است و باید ثبت می شد که نشده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید برای شورا وقت بگذارند، افزود: سخنگوی شورای شهر نیز باید مصوبات را اعلام کند نه اینکه هر چه دلش می خواهد و یا نظر خودش را.

این عضو شورای شهر میاندوآب گفت: ما همه یکسان هستیم و رئیس شورا نقش هماهنگ کننده دارد که باید مصوبات را اعلام کند.

یک قدم در مورد توسعه شهر گامی برنداشته ایم

تراب قهرمانی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کارگران شهرداری هر روز در دفتر وی جمع می شوند، گفت: اگر 45 نفر است مجوز بدهیم تا کار خود را انجام دهند، در طول 10 روز لیست 87 نفره شده 120 نفر؟!

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، موضوع شهردار و آسفالت همواره مطرح بوده است، افزود: یک قدم در مورد توسعه شهر گامی برنداشته ایم.

قهرمانی اظهار کرد: آسفالت سه راهی بوکان به کجا رسید؟ علت عدم آسفالت ریزی چیست؟ در مورد نظافت شهر، پیمانکاران و…، متاسفانه کار مورد قبولی انجام نمی گیرد.

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه دو سال است پیگیر درآمد و هزینه شهرداری هستیم، تصریح کرد: به شورا میزان درآمد و هزینه را اعلام کنند تا بدانیم چه کار می کنیم.

وی هم چنین پیشنهاد کرد اعضای شورای شهر تقسیم بندی شده و هر کدام به بخشی از کارها نظارت کنند.

جلوی تخریب شورای شهر را بگیرید

احدغفاری دیگر عضو شورای شهر میاندوآب بود که در این جسله با اشاره به اینکه از زحمات مجموعه شهرداری و سرپرست شهردار و بویژه معاونت عمرانی شهرداری که با وجود تمام مشکلات موجود در حال فعالیت و کار می باشند باید تقدیر و تشکر کرد ، گفت: بیش از هشت ماه به انتخابات آینده مانده ولی متاسفانه عده ای در فضای مجازی شروع به توهین، تخریب و تهمت و افترا به اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین نموده و فاز انتخاباتی را از هم اکنون شروع کرده اند و بایستی از مراجع قانونی خواستار بررسی این موضوع و برخورد با متخلفان و قانون شکنان و اشخاصی شویم که فضای آرام را به هم می ریزند و فضای توهین و تهمت و شایعه پراکنی را بر جامعه حاکم می کنند تا به منافع شخصی خود برسند .

وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات خود را به گوش مردم برسانیم، افزود: باید پاسخ تخریب ها و توهین ها توسط مراجع ذیربط داده شود و این موضوع فرهنگ سازی شود که مردم عزیز هر چیزی را که در فضای مجازی توسط عده ای فرصت طلب و سود جو نوشته می شود قبول نکنند و اصلا توجه و اعتنایی به مطالبی که با اکانت های جعلی و ناشناس نوشته می شود اعتماد نکرده و مالکین و مدیران گروهها این اجازه را به حضور و فعالیت چنین اشخاص معلوم الحال در گروههای خود ندهند.

غفاری با بیان اینکه ما نیز فرد انتخاباتی بوده و برای خود تیم داریم و در زمان قانونی خود پاسخ همه شایع پراکنی ها و تهمت ها را خواهیم داد تصریح کرد اگر واقعآ به فکر میاندوآب هستیم از هم اکنون آرامش شهر را به هم نزنیم و فضا را انتخاباتی نکنیم و ضمن تلاش برای ارائه خدمات بیشتر به مردم و رفع مشکلات موجود ، نسبت به ارائه عملکرد خود بپردازیم و از مسئولین می خواهم تا این اکانت های فیک و مشخص را که در گروههای معلوم مطلب می گذارند از طریق مراجع پیگیری کنند.

همشهریان از وضعیت آسفالت و قیرپاشی گلایه دارند

غیب الله رحیمی نیز در این جلسه گفت: در مورد آسفالت سه راهی بوکان پیگیری شده که چون به پیمانکار قبلی پولی داده نشده، قبول نمی کند و باید به یک پیمانکار جدید بدهیم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه همشهریان از وضعیت آسفالت در کمربندی جنوبی و قیرپاشی نیز گلایه دارند، افزود: آسفالت ریخته شده در کمربندی جنوبی کیفیت نداشته و قیر از کیفیت لازم برخوردار نیست.

بیخیال پسماند شده ایم

جهانگیر قاسم زاده  نیز در این جلسه گفت: ۳-۴ ماه است که در مورد پسماند بیخیال شده ایم و  احتمال اینکه دوباره پسماند مشکل ساز شود، وجود دارد و  لذا خواهشمندم تا به این موضوع اهتمام داشته باشیم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه کار مطالعاتی و تحویل زمین زمان بر است، افزود: این معضل تنها مربوط به شهر نیست بلکه معضل شهرستانی است و باید شورای شهرستان نیز پیگیر شود.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته گزارشی از شورای شهرستان از طرف نمایندگان شورای شهر ارائه نشده است، اظهار کرد: همانطور که در مورد انتخاب شهردار نامه نگاری می کنید، شورای شهرستان در مورد سوالات 23 گانه شورا از شهردار سابق، در مورد پسماند و… چه اقداماتی شده است.

قاسم زاده هم چنین با طرح این سوال که چرا صندلی هایی در پارک هادی رها شده و در شهر نصب نمی شود؟، گفت: در رابطه با این موضوعات توضیح داده شود.

عسگری عضو شورای شهر میاندوآب نیز در پاسخ به قاسم زاده، گفت: شهردار مستعفی به سوالات23 گانه پاسخ داد و موجود است و نامه نگاری نیز زمانی انجام شده که شورای شهر از فرصت قانونی استفاده نکرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.