لزوم سوق دادن مردم به سوی موقوفات قرآنی/ کاهش آسیب های اجتماعی در گرو انس با معارف قرآنی و اسلامی است
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
شناسه : 265166
8

چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مراسم افتتاحیه در ارومیه آغاز شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز،  مراسم افتتاحیه چهلمین دوره از رقابت های سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران صبح امروز و باحضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولین و فرماندهان ارشد نظامی استان در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد.

در این مراسم، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط حامد ولیزاده قاری بین المللی و نفر نخست مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تله تئاتری با مضمون ایثار و شهادت بر روی صحنه رفت که با محوریت شهدای مدافع حرم و به خصوص شهید حججی بود.

خون شهدایی نظیر محسن حججی موجب اعتلای سطح قرآنی کشور است

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در سخنانی با اشاره به جایگاه والای شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم در میان مردم ایران، اظهار داشت: شهید حججی با ایمان راسخ و برخاسته از الهامات قرانی در برابر دشمنان ایستاد و در نهایت به شهادت رسید.

وی افزود: به خواست و اراده الهی هر روز شاهد نور افشانی جدیدی از قرآن هستیم که مصداق بارز آن شهید حججی است که با ایمان راسخ و برخاسته از الهامات قرآنی در برایر دشمنان ایستاد و به مقام شهادت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، تصریح کرد: کسب رتبه های بین المللی از سوی قاریان و حافظان قران کریم در سالهای اخیر، وظیفه استان آذربایجان غربی را در میزبانی از چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم سنگین تر کرده است.

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو انس با معارف قرآنی و اسلامی است

سخنران دوم مراسم، آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و از مفسرین به نام قرآن کریم بود که در سخنانش به بیان مکارمی از قرآن کریم اشاره کرده و ابراز داشت: باید برای سوق دادن جوانان به سوی قرآن و نماز تلاش کنیم و بهترین مسیر برای این امر برگزاری همین محافل قرآنی و رقابت های قرآنی در سراسر کشور است.

وی، تصریح کرد: آسیب های اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم بیشترین رابطه را با نفس دینی و قرآنی مردم دارند به همین دلیل با اتکا به مکارم اخلاقی و افزایش انس با کتاب الهی به راحتی می توانیم شاهد رشد اخلاقیات در جامعه باشیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، همچنین خاطرنشان کرد: انس با قرآن کریم و معارف الهی موجب ارتقای سطح معنوی روحیه انسان می شود و به این ترتیب به مرور زمان شاهد اصلاح جامعه از بدی ها و مشکلات موجود خواهیم بود.

لزوم سوق دادن مردم به سوی موقوفات قرآنی

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این برنامه اظهار داشت: امروزه موقوفات قرآنی جزو نیازهای اصلی فعالیت نخبگان در این عرصه است چراکه برای تامین اقتصادی و مالی فعالیت های قرآنی نیازمند داشتن موقوفات هستیم.

وی افزود: مسئولین سازمان اوقاف و مرتبطین با امورات قرآنی باید مردم را نسبت به مبانی موقوفات قرآنی آگاه کرده و به تبیین این مبانی برای عموم جامعه اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که امروز در جامعه وجود دارد این است که برخی افراد فکر می کنند که نمی توانند واقف باشند چراکه واقفان را ثروتمند و افرادی که از لحاظ مالی شرایط مطلوبی دارند تصور می کنند، در حالی که همه می توانند واقف باشند.

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم مصطفی قاسم پور دیگر بخش این مراسم بود که با حضور پدر و مادر وی انجام شد.

با اتمام مراسم افتتاحیه، مراحله مسابقات به صورت رسمی آغاز شده و شرکت کنندگان به مدت ۱۵ روز در بخش های مختلف خواهران و برادران با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.