لزوم تحقق سهم نیم درصد کتابخانه های استان از درآمد شهرداری ها/ پول کسر شده بابت سهم نیم درصد کتابخانه ها باید در خود میاندوآب هزینه شود
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۸:۱۶
شناسه : 285904
6

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت:کتابخانه های استان بودجه اختصاصی ندارند و با کمک شهرداری ها و سهم نیم درصد اداره می شوند که باید تحقق یابد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی قهرمانی امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان میاندوآب که با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی نیز بر روی موضوع مطالعه تاثیرگذاشته است، افزود: امروزه در واقع نوع مطالعه تغییر کرده و همه چیز و کتابها به صورت الکترونیکی در دسترس عموم قرار دارد و لذا می توان گفت که فضای مجازی تاثیر مثبتی بر مطالعه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها، گفت: طبق قانون شهرداری موظف به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها هستند و در این راستا نیز شهرداری ها عمل می کنند.

قهرمانی تصریح کرد: از بابت نیم درصد سهم کتابخانه ها در سال گذشته مبلغی  از حساب شهرداری برداشته شده است که باید این مبلغ نیز به شهرستان برگردد.

لزوم تحقق سهم نیم درصد کتابخانه های استان از درآمد شهرداری ها

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزاشی از وضعیت کتابخانه های استان، اظهار کرد: کتابخانه های استان بودجه اختصاصی ندارند و با کمک شهرداری ها و سهم نیم درصد اداره می شوند که باید تحقق یابد.

منوچهر جعفری افزود: به صورت مکتوب به شهرداری ها اعلام شده که سهم نیم درصد را پرداخت کنید در غیر اینصورت از حساب شما کسر می شود و این موضوع بدون اطلاع رسانی نبوده است.

وی گفت: پول کسر شده نیز به حساب متمرکز واریز و سپس به استان بر می گردد و ما نیز قطعا به شهرستان ها کمک می کنیم.

رامین وحدانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 9 باب کتابخانه در این شهرستان، اظهار کرد: در طول سال برنامه های متنوعی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان و کتابخانه ها انجام می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.