ایده‌های مناسب با موضوع دریاچه ارومیه در اولویت توجه مسوولان باشد
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۰۶
شناسه : 297179
11
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص موضوع سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در آذربایجان غربی به موضوع دریاچه ارومیه، اظهار کرد: در این رویداد ایده‍‌ها و طرح‌های جالبی با موضوع دریاچه ارومیه توسط جوانان بسیجی از سراسر استان کار شده، که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
پ
پ

مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه به موضوعاتی مانند رودهای منتهی به دریاچه و بارش باران و برف و خشک شدن دریاچه ارومیه و پرندگان مهاجر در این رویداد بیشتر مورد توجه بوده است، اظهار کرد:چنین رویدادهایی ارزشمند بوده و با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که در آنها وجود دارد باید مورد توجه همه مسئولان باشد

وی با اشاره به موضوع دریاچه ارومیه و ضرورت احیای آن، اظهار کرد: گرد و غبار نمک دریاچه ارومیه یکی از مهم ترین و بزرگترین موضوعاتی است که شهرهای اطراف دریاچه ارومیه مانند میاندوآب با آن روبرو هستند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: وزش باد، می تواند ذرات نمک را به شهرهای اطراف دریاچه انتقال داده و در صورت بی توجهی به آن و ادامه این شرایط در سالهای آتی، سبب مشکل خواهد شد.

عیسی زاده بیان کرد: موضوع بیماری های ناشی از ذرات و بادهای نمکی بارها توسط کارشناسان و پزشکان مطرح شده و نسبت به آن هشدار داده شده است.

وی گفت: با توجه به وزش بادهای موسمی به سمت میاندوآب و شهرهای اطراف، این موضوع می تواند سلامت، معیشت و کشاورزی منطقه را تحت شعاع قرار دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مسئول و با تخصیص بودجه لازم بتوانیم، در راستای تثبیت ذرات نمک دریاچه قدم برداشته و جلوی این تهدید را بگیریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.