لزوم تبیین سیره و روش زندگی پیامبر اکرم(ص) در جامعه
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۱
شناسه : 296606
9
پیامبر گرامی اسلام(ص) از شخصیت جهان‌‌الشمول برخوردار بوده و می‌طلبد سیره و روش زندگی پیامبر اکرم(ص) و ویژگی های ایشان  برای جوانان تبیین شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروز ۲۸ صفر سالروز رحلت  جانسوز حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص( و مظهر رافت و رحمت الهی است.

پیامبر اکرم(ص)، اسوه اخلاق بوده و در قرآن به عنوان رحمت برای عالمین معرفی شده هم برای مؤمن وهم غیر مؤمن رحمت است.

پیامبر(ص) عاملی مهم در وحدت مسلمانان سراسر جهان و آموزه های آن حضرت راهگشای سعادت دنیوی و اخروی انسانهاست و از آیات مختلف قرآن به خوبی استفاده می‌شود که نبوت، رحمت و لطف خدا بر جهان بشریت است و به راستی چنین است و اگر انبیا نبودند انسان‌ها راه آخرت و دنیا را گم می‌کردند، لذا پیامبر اعظم هم مایه رحمت برای انسان هست.

نبی اکرم (ص) برای هدایت و به سعادت رساندن همه اقشار جامعه و جهانیان به بعثت رسیدند بنابراین می‌توان گفت ایشان از شخصیت جهان‌‌الشمول برخوردار هستند و همه آحاد جامعه از گوشه ‌گوشه جهان می‌توانند منش و رفتار وی را برای خود الگو قرار داده و خود را به ایشان نزدیک کنند و از سوی دیگر می‌طلبد سیره و روش زندگی پیامبر اکرم(ص) و ویژگی های ایشان  برای جوانان تبیین شود.

باید ویژگی‌های حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان معیار و الگو قرار گیرد

در این زمینه امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید ویژگی‌های حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان معیار و الگو قرار گیرد، گفت: نخستین اقدام پیامبر اکرم(ص) رشد معنویات بود ایشات در زمانی که اعراب در جاهلیت بودند، اخلاق و معنویات را رشد دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده برپایی عدل و قسط را دیگر شاخصه حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) برشمرد  و با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) با تمام قدرت عدل و قسط را به پا داشتند، اظهار کرد: اقتدار و عزت دیگر ویژگی برجسته حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود و هیچگاه وابسته به بیگانگان نبود.

ضرورت الگوگیری از سیره پیامبر(ص)

وی هم چنین با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام مایه رحمت برای بشریت در این دنیا و در آخرت هستند، افزود:  ما باید به عنوان یک مسلمان و پیروان پیامبرگرامی اسلام(ص) باید پیرو آن حضرت باشیم و باید اخلاق ما اخلاق نبوی باشد.

حسن زاده با اشاره به اینکه مهربانی از ویژگی ها و اوصاف پیامبر گرامی اسلام بود، افزود: پیامبرگرامی اسلام اسوه مهربانی و رحمت هستند و این رحمت و مهربانی برای همه افراد است.

اخلاق مداری و مودت پیامبر(ص) الگوی ما ما باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب نیز در این زمینه با اشاره به اینکه  وظیفه و رسالت پیامبر (ص) زنده کردن ارزش ها و کرامات انسانی بود، گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) مبعوث شدند تا انسان ها را از جهالت و گمراهی به دانایی و آگاهی و صراط مستقیم هدایت کنند.

حجت الاسلام عادل نجفیان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام، بزرگترین نعمت و رحمت آسمانی برای جهان و جهانیان بوده است ، افزود: رسول گرامی اسلام(ص)، معلم اخلاق و مایه رحمت برای مومنان در دنیا و آخرت هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با تاکید بر اینکه با اخلاق مداری و مودت در سرلوحه کارهای همه ما باشد، تصریح کرد: اتمام مکارم اخلاق هدف بعثت نبی اکرم(ص) بوده و در ما نیز به عنوان یک مسلمان باید با الگوگیری از پیامبرگرامی اسلام(ص)، پرتوی از خلق و خوی پیامبر اسلام نمایان باشد.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.