لزوم ارتقا ظرفیت های خدمات درمانی در قطب درمان جنوب استان/ خدمات دهی مطلوب‎تر در گرو توجه مسئولان به میاندوآب
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۳۳
شناسه : 304150
2
همه روزه بیماران زیادی از شهرهای همجوار و خارج استان برای درمان به میاندوآب به عنوان قطب درمان منطقه سفر می کنند و میاندوآب نه تنها به بیماران بومی، بلکه به بیماران غیربومی نیز خدمات ارائه می دهد و لازمه خدمات دهی مطلوب‎تر در گرو توجه مسئولان به این شهرستان است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کوریدور شمال غرب کشور است که دارای ظرفیت ها و پتانسیل های مختلفی بوده که برخی از این ظرفیت ها بی نظیر و منحصر به فرد می باشند.

جایگاه استراتژیک و مهم میاندوآب در شمال غرب کشور و نقطه اتصال چهار استان در شمال غرب کشور بودن و عبور روزانه هزاران مسافر از این شهر سبب شده تا امکاناتی که برای این شهر پیش بینی می‌شوند فقط مورد استفاده ساکنان میاندوآب قرار نگیرند بلکه ساکنان شهرهای جنوب آذربایجان غربی و استان های همجوار  نیز از این امکانات بهره‌مند ‌شوند.

بخش سلامت، بهداشت و درمان نیز یکی از بخش هایی است که از اهمیت بسزایی در این شهر برخوردار بوده و در راستای توجه به این موضوع، قدم های خوبی در این بخش برداشته شده که از آن جمله می توان به افتتاح بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) و کلینیک های تخصصی و افزایش تخت های بیمارستانی، ارتقا دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی، پیگیری ماده ۲۳ بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی جایگزین عباسی و…. اشاره کرد.

اما با توجه به موقعیت جغرافیایی میاندوآب، می بایست امکانات و برخورداری های این شهرستان به گونه ای باشد تا نه تنها پاسخگوی نیازهای مردم این شهر باشد بلکه بتواند نیازهای مراجعات از شهرها و استان های همجوار را نیز پوشش دهد و لذا این موضوع اهمیت توجه دوچندان به این شهر را می رساند.

میاندوآب، قطب درمان منطقه بوده و نیازمند توجه بیشتر است

در این زمینه نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به پیگیری اختصاص دستگاه MRI جدید به بیمارستان های میاندوآب، اظهار کرد: در کنار  این موضوع پیگیر سی تی اسکن نیز هستیم.

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه میاندوآب قطب درمان منطقه به شمار می رود، گفت: میاندوآب از لحاظ موقعیت جغرافیایی و پل ارتباطی بین استانی و مرکز بودن و دارا بودن زیر ساخت ها دارای موقعیت ویژه است.

وی افزود: میاندوآب جایگاه و موقعیتی دارد که هیچ شهری از آن برخوردار نیست و بیمارستان های میاندوآب علاوه بر مردم میاندوآب، به مردم دیگر شهرها و مسافران نیز خدمات ارائه می دهند لذا مسئولان به این نکته باید توجه داشته باشند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های خود در مورد بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی و سایر پروژه ها،تصریح کرد: ان شالله با اقداماتی که انجام می گیرد، میاندوآب از نظر آموزشی، بهداشتی و درمانی برای عموم مردم منطقه خدمات بیشتر و بهتری را ارائه خواهد داد.

تعداد  تخت های بیمارستانی در میاندوآب افزایش می یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این زمینه در مراسم ارتقا دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی، اظهار کرد: میاندوآب جزو شهرهای برتر استان از نظر برخورداری از امکانات آموزشی و بهداشتی به شمار می رود.

محمدامین ولی‌زاد گفت: هم اکنون در میاندواب ۲ بیمارستان به شهروندان خدمات پزشکی ارایه می‌دهند که با بهره برداری از بیمارستان سوم و جدید تعداد تخت‌های فعال به ۵۶۰ تخت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین عباسی در میاندوآب سرانه تخت بیمارستان در این شهر به ۲.۱ تخت برای هر یک هزار نفر افزایش می‌یابد که از میانگن کشوری بیشتری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح برای افتتاح به ۴۰۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: برای افق سال ۱۴۰۴ در این شهرستان ۴۰۰ تخت مورد نیاز است که با بهره برداری از بیمارستان جدید، سرانه تخت بیمارستان در میاندوآب از میانگین کشور بیشتر خواهد شد.

 میاندوآب، قطب درمان در جنوب استان است

فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه این شهرستان نقش و جایگاه ویژه ای در منطقه داشته و نیازمند توجه بیشتر است، اظهار کرد: با توجه به تردد زیاد مسافرین و دسترسی مناسب شهرستان های جنوب استان به میاندوآب و پتانسیل ها و زیرساختهای مناسبی که در حوزه سلامت این شهرستان می توان گفت میاندوآب قابلیت قطب درمان جنوب استان است.

علی پیام با بیان اینکه در دولت مردمی، چشم انداز توسعه پایدار میاندوآب ترسیم شده است، گفت: با همکاری همه مسئولین استانی و شهرستانی، زمینه ها و زیر ساخت های لازم را برای توسعه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افتتاح دانشکده علوم پزشکی میاندوآب، افزود: یکی از اولویت های اصلی و مهم دولت سیزدهم، تقویت دانشگاه ها و سطح سلامت جامعه است و ما نیز در شهرستان میاندوآب در همین راستا و سیاست حرکت می کنیم.

پیام تصریح کرد: اکنون لازم است دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برای دایر کردن رشته پزشکی در دانشکده میاندوآب تلاش کند و در این زمینه هم هر همکاری و مساعدتی که لازم باشد مسئولان انجام خواهند داد.

فرماندار ویژه میاندوآب بااشاره به نیاز منطقه به پزشک، افزود: تلاش می کنیم تا در سال های آینده رشته پزشکی هم که مورد نیاز منطقه است، به منظور تربیت نیروی مورد نیاز برای جنوب استان  در این دانشکده دایر کنیم.

وجود پزشکان حاذق و باتجربه، تجهیزات و امکانات به روز از جمله عواملی است که سبب شده بیماران زیادی از شهرهای همجوار و خارج استان برای درمان به میاندوآب سفر کنند و در حقیقت میاندوآب نه تنها به بیماران بومی، بلکه به بیماران غیربومی نیز خدمات ارائه می دهد.

از سوی دیگر موقعیت جغرافیایی میاندوآب، این شهر را تبدیل به محور و نقطه ثقل در منطقه کرده و در این راستا نیز این شهر تبدیل به قطب درمان منطقه شده است و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری در توسعه و تجهیز و اختصاص امکانات است که از جمله محوری‌ترین این امکانات زیرساخت‌های بهداشت و سلامت است که می‌بایست در این شهرستان وجود داشته باشد تا بتواند خدمات مطلوب تری به مردم این شهرستان و شهرهای همجوار ارائه دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.