لایروبی رودخانه‌های پرخطر مورد توجه جدی مدیران اجرایی آذربایجان‌ غربی قرار گیرد
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
شناسه : 292052
8

استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: باید لایروبی رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های پرخطر و نیز هدایت و جمع آوری آب های سطحی در شهرها در دستور کار مسئولان آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها قرار بگیرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از تسنیم، محمدمهدی شهریاری امروز در نشستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، در دستوری ویژه به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه از جمله اطلاع‌رسانی به موقع و پیش بینی‌های سریع و دقیق، لایروبی رودخانه‌ها و  هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی، آمادگی ناوگان امدادی و خدمات‌رسان برای وقوع سیلاب های احتمالی را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور و ضرورت آمادگی واحدهای متولی در آذربایجان‌ غربی به ویژه در بحث مدیریت خطر سیل تاکید کرد: ضرورت پیش بینی‌های سریع و دقیق با توجه به وقوع سیل‌های خسارت بار در نقاط مختلف کشور و احتمال تکرار در این استان ضرورتی مهم و حیاتی است و سازمان هواشناسی در این زمینه مسئولیت خطیری دارد.

استاندار آذربایجان‌ غربی افزود: هم اکنون لایروبی رودخانه‌ها به ویژه رودخانه های پرخطر، هدایت و جمع‌آوری آب های سطحی در شهرها باید در دستور کار مسئولان آب منطقه ای و شهرداری‌ها قرار بگیرد تا در صورت وقوع سیلاب و آبگرفتگی‌های احتمالی بتوان با کمترین خسارت بر آن فائق آمد.

وی بسیج تمامی امکانات شهرستانی، رصد و پایش امکانات و ظرفیت ها و ایجاد هم افزایی برای موقع بحران و برگزاری جلسات مدیریت پاسخ در عملیات را از جمله وظایف مهم فرمانداران دانست و تصریح کرد: فرمانداران موظف هستند با استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت عمومی نسبت به تقویت آمادگی ها اقدام کنند و در صورت کوتاهی و سهل‌انگاری با خاطیان به طور قطع برخورد می‌شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: به موازات تقویت آمادگی‌ها باید با استفاده از توانمندی سازمان های مردم نهاد و هلال احمر نسبت به آگاهسازی ساکنان روستایی و افرادی که در مناطق پرخطر زندگی می کنند اقدام کرد.

انتهای پیام/۷۵۴۸/ح

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.