قیام سیدالشهدا(ع) بر پایه «مقاومت» جهانی شد/ فرهنگ عاشورا از عوامل مهم گرایش به اسلام در جهان است
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۳۷
شناسه : 283450
5

داشتن فرهنگ عاشورایی از جمله دلایل مهم گرایش افراد به اسلام از ادیان دیگر بوده و بر همین مبناست که هرروز شاهد افزایش تعداد مسلمانان و جاری شدن فرهنگ مقاومت در جهان هستیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حضرت سیدالشهدا(ع) برای عزت و عظمت اسلام قیام کرد تا ما را با دشمنی دشمنان و برائت از آنها آشنا کند، آن حضرت که مهم ترین دلیل قیام خود را احیای دین اسلام فرموده با شهادت خود بهترین و ارزشمندترین دارایی خود که جان آن حضرت بوده برای اعتلای دین فدا کرد تا اسوه خوبی برای امروز ما باشد.

شناخت و معرفت مبنای اساسی عزاداری حسینی بوده و بهتر است علما و روحانیون بیش از هر زمان دیگری به عزاداران علسفه عزاداری را به خوبی بشناسانند.

* معرفت مبنای عزاداری حسینی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به موضوع عزاداری در ماه محرم، اظهار داشت: اینکه برخی هیئات برای عزاداری محل مسجد را ترک کنند و در خارج از مسجد به عزاداری بپردازند امری نادرست است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، افزود: مبنای عزاداری معرفت است که توسط روحانیت و علمای دین باید انجام شود و فلسفه عزاداری را برای عزاداران مشخص کند.

وی، ابراز کرد: اینکه عزاداری را تنها در سینه زنی و زنجیرزنی محدود کنند نقشه مخالفان دین است و باید برای معرفت افزایی توجه بیشتری به عزاداری‌ها شود.

نمایندذه ولی فقیه در آذربایجان غربی، خطاب به مداحان هیئات عزاداری، ابراز داشت: اشعار انقلابی و پرمحتوا در دستجات عزاداری موضوعی است که باید در عزاداری‌ها مورد توجه باشد و در این میان نوع پرداختن به مقوله قیام امام حسین(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی، با انتقاد از شب زنده داری برخی هیئات با استفاده از ابزار و آلات موسیقی یا با صدای بلند، گفت: نباید به گونه‌ ای عزاداری شود که عده ‌ای از دسته جات و بالاتر از آن از عزای امام حسین(ع) ناراحت شوند.

حجت الاسلام قریشی، رعایت حال مردم در عز اداری ‌ها را جزو الزامات برشمرده و بیان کرد: هیئت امنا، روحانیت و مسئولین هیئات این موضوع را رعایت کنند.

* احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین شعار نهضت حسینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت ‌و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: هرچه مراسم عزاداری حسینی باشکوه‌ برگزار شود، تجلی اقتدار شیعه در جهان نمود بیشتری به خود خواهد گرفت و عزت و اقتدار مسلمانان نیز بیشتر نمایان می‌ شود.‌

حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمد داداش‌ زاده، افزود: زنده ‌بودن و حیات معنوی نهضت عاشورا پس از ۱۴۰۰ سال و ایجاد وفاق، اتحاد و همدلی بین مسلمانان جهان اسلام به ‌ویژه تشیع تحت لوای امام‌ حسین(ع) از پیام های مهم عزای حسینی است.

وی، بیان کرد: زنده نگهداشتن ارزش های اسلام زمینه ‌ساز ظهور و آماده‌ سازی لشکریان حضرت صاحب ‌الزمان(عج) در جهت مقابله با امپریالیسم بین‌الملل و صهیونیسم معاند خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه دشمن درصدد است تا بین مردم و زائران حسینی اختلاف ایجاد کند، گفت: مهم‌ترین شعار عزاداران حسینی احیای امر به معروف و اعتلای ارزش های دینی باید باشد.

* ایستادگی در مقابل دین دلیل قیام امام حسین(ع) بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اهمیت قیام امام حسین(ع)، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند «ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا» که نسبت به امام حسین(ع) در قلب مومنان حرارت و محبتی وجود دارد که هرگز سرد نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی جعفرنژاد، با اشاره به دلایل حب حسینی در دلها، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) به این دلیل قیام کرد که گفت دین پیامبر منحرف شده، مگر نمی بینید کسی به طرف حق نمی رود و کسی نهی از باطل نمی کند، یعنی الان زمانه به طوری تغییر کرده که همه از حق روی گردان شده و از باطل حمایت می کنند.

وی، ادامه داد: خداوند از همه ما وعده گرفته که در مقابل باطل ایستادگی کنیم و طرفدار حق باشیم. به همین دلیل امام حسین(ع) فرمود من قیام می کنم تا امر به معروف و نهی از منکر کنم و سیره جدم رسول الله و پدرم را جاری کنم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس، با بیان این که امام حسین(ع) شهید شد تا دین خدا زنده بماند، تصریح کرد: در مسیر پیاده روی اربعین شاهد حضور مسیحیان و پیروان ادیان دیگر بودیم و زمانی که از آن ها دلیل این حضور را سوال کردیم گفتند پیامبر ما و شما با هم فرق دارد اما امام ما یکی است، چرا که هدف امام حسین(ع) موجب شده تا فارغ از هر دین و مذهبی همه او را قبول داشته باشند و علاقمند شوند.

وی، ادامه داد: مردم ایران اگر انقلاب کرده اند تا مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد، این انقلاب اسلامی بر پایه مسائل اقتصادی نبوده و اقتصاد تاثیری در باورهای مردم ندارد، و در هر شرایطی باشند سعی در رسیدن به باورهای خود دارند که گاه با گذشتن از جان و مال خود، گاه با تحریم های اقتصادی و گاه با مقابله با استکبار این هزینه ها را می پردازند.

آنچه برای تمام مردم واضح و مبرهن است، اهمیت عزاداری و شور حسینی در کنار توجه به شعور و مبانی قیام اباعبدالله(ع) است که باید در راستای تعمیق معرفت و آگاهی توسط روحانیون و علما بیشتر از این واکاوی و بررسی شود.

منبع:اروم نیوز

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.