قهرمانی بر کرسی فرمانداری میاندوآب نشست + تصاویر
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
شناسه : 278489
5

آئین تودیع و معارفه فرماندار میاندوآب امروز برگزار شد و “ناصر امیری” جای خود را به “مهدی قهرمانی” داد.

پ
پ

به  گزارش زرین خبر، آئین تودیع و معارفه فرماندار میاندوآب با حضور اعضای شورای اداری شهرستان و سرپرست معاونت سیاسی استانداری آذربایجان غربی و محبی نیا یکی از نمایندگان میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی امروز در فرمانداری میاندوآب برگزار شد.

علت بحران ها، جدایی از دین است

در این مراسم امام جمعه میاندوآب در سخنانی با بیان اینکه مهم ترین بحران در زمان کنونی، بحران روانی، معنوی و اخلاقی است، اظهار کرد: بشریت به طرف بی معرفتی حرکت کرده و بداخلاقی غوغا می کند و ریشه به این برمی گردد که معرفت ها را در جامعه غلط تفسیر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با اشاره به اینکه حس و تجربه جای شهود عرفانی را گرفته است، افزود: دنیا، اخلاق را درست معرفی نکرده است.

وی با بیان اینکه علت بحران ها، جدایی از دین است، گفت: اگر دین جدا شود، بحران عقلی و معرفتی ایجاد می شود.

امام جمعه میاندوآب، قرآن را مایه آرامش دلها عنوان و تصریح کرد: معنویت به قلب انسان آرامش می دهد و باید به وظیفه دینی خود عمل کنیم.

حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه هدف ما از انقلاب، مسائل عمرانی و آبادانی نبود، اظهار کرد: انقلاب می خواهد منشا دینی را تقویت کند و در سایه حکومت دینی و اسلامی، عمران و آبادانی باشد.

وی هم چنین با تقدیر از امیری فرماندار سابق و با بیان اینکه قهرمانی، فرماندار همه مردم میاندوآب است، افزود: هر کس کم کاری کند به نظام و انقلاب ضربه می زند و قهرمانی از آنجایی که میاندوآبی است باید دو برابر تلاش کند.

امام جمعه میاندوآب هم چنین بر لزوم توجه ویژه به میاندوآب توسط مسئولان استانی و کشوری تاکید کرد.

دید ما این است که قهرمانی حتما موفق خواهد بود

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان خود اظهار کرد: در این چند روز قرائت های منفی شنیدم و لازم است به صراحت اعلام کنم که بزرگترین سرمایه نظام اسلامی، خانواده شهدا هستند.

جهانبخش محبی نیا گفت: همه در برابر خانواده شهدا سر تعظیم فرو می آوریم و خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه عمل منشا مشروعیت و قدرت زایی ملت هستند، گفت: نباید از گفتن واقعیت های اجتماعی و سیاسی ترسید.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سپاه مظهر اقتدار و توانایی جمهوری اسلامی است و راست و چپ نیز به آن افتخار می کند و تقویت بنیه دفاعی سپاه نیز مورد تاکید همه است.

محبی نیا با اشاره به اینکه امیری را از سال 59 می شناسد و در رابطه با برگزاری انتخابات مجلس و شوراها وی را فردی موفق می داند، افزود: امروز وی این سنگر را به برادر شهید می دهد و دید ما این است که قهرمانی حتما موفق خواهد بود و هر مسئولی نیز به میاندوآب آمد، وحدت دید.

وی تصریح کرد: به نظر من دولت با توجه به شرایط موفق بوده است و امیدوارم در سایر حوزه ها نیز به موفقیت دست یابد.

نباید از ارزش های نظام اسلامی غافل شویم

فرماندار سابق میاندوآب هم در این مراسم با بیان اینکه در این 3/5 سال در میاندوآب، مسئولان مدیریت جهادی داشتند، اظهار کرد: وحدت در میاندوآب برقرار بوده و افتخار می کنم که خادم این مردم بودم.

ناصر امیری افزود: بنده افتخار می کنم که در شهری مدیریت کردم که ولایتمدار بوده و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به اینکه از نگهبانی، مدارج را طی کرد و به فرمانداری رسید و به موضوعات عمرانی، اقتصادی و برنامه ریزی آشنایی کامل داشت، گفت: در این شهر تفکرات سیاسی بود ولی اصل و مبنا بر اصل ولایت فقیه بوده و بنده نیز سرباز ولایت فقیه هستم و تا آخر عمر به این سربازی ادامه خواهم داد.

فرماندار سابق میاندوآب با بیان اینکه باید در روز قیامت پاسخگوی شهدا باشیم؛ تصریح کرد: بنده در روزی که آمدم به خانواده شهدا لبیک گفتم و اعلام کردم که نوکر شهدا و رزمندگان و آزادگان و ایثارگران هستم.

وی با تاکید بر اینکه نباید از ارزش های نظام اسلامی غافل شویم، اظهار کرد: همه باید متحد بوده و وفادار به نظام و ارزش های آن باشیم و فرقی نمی کنده سرباز باشیم، فرماندار یا استاندار.

امیری هم چنین گزارشی را از عملکرد خود ارائه کرد.

دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی تبیین شود

سرپرست معاونت سیاسی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تاکید بر تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز استکبار جهانی تمام تلاش خود را به کار گرفته است  و همه باید در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عملکرد ها و دستاوردها را تبیین کنند.

علی مصطفوی گفت: در 13 آبان استکبار جهانی خط و نشان می کشید ولی مردم با حضور پرشور خود پاسخ دشمنان را دادند.

وی با بیان اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده است، افزود: ما هزاران نفر شهید و جانباز دادیم.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام، تصریح کرد: امروز استکبار وحدت ما را نشانه گرفته است و وحدت ما باید حفظ شود و از همه گروه های سیاسی و مردم انتظار داریم که برای وحدت تلاش کنند.

مصطفوی با بیان اینکه انتقاد لازمه پویایی است ولی نباید منجر به تخریب و توهین شود، اظهار کرد: اختلاف سلیقه در داخل خانواده امری طبیعی است، اما مهم است که با هم گفت و گو کنیم و مسائل را حلاجی کنیم.

وی با اشاره به اینکه میاندوآب یک شهر استراتژیک است، افزود: امیری با توجه به اینکه مامور بود و اداره مربوطه به ادامه ماموریت وی موافقت نکرد، تودیع می شود.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری آذربایجان غربی گفت: قهرمانی دومین فرماندار بومی شهرستان در تاریخ انقلاب است و خودش تمایلی به این کار نداشت ولی خواهش کردیم که با توجه به تجربه بیاید.

مصطفوی با بیان اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و بنده هم جزو خانواده شهدا هستم، تصریح کرد: برخی افراد از این مسائل به خاطر اهداف سیاسی به عنوان ابزار استفاده می کنند ولی خانواده معظم شهدا هیچ توقع و انتظاری از کسی ندارند و همانطور که عزیزان خود را فدای نظام کردند، امروز نیز اولین کسانی هستند که جان خود را در طبق اخلاص می گذارند.

معیشت مردم و بیکاری از مشکلات اساسی در میاندوآب است

فرماندار جدید میاندوآب هم در این مراسم گفت: اگر حتی امروز سر بنده را نیز ببرند، خون و پوست و گوشت من همان مسیری است که شهدا طی کرده اند و یادمان هست و فراموش نکرده ایم که در همین پلیس راه و روستاهای اطراف چه اتفاقاتی می افتاد و در 17 سالگی به عنوان بسیجی خدمت می کردم و می گفتم برای من کافی است که فقط یک نفر از دشمن را به درک واصل کنم.

مهدی قهرمانی اظهار کرد: 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته است و این را باور داریم که اگر نظام آسیبی ببیند، کسی نمی آید بگوید که شما خانواده شهدا بودید، رزمنده بودید، فرماندار بودید، چه کسی بودید و به هیچ کس رحم نخواهد کرد.

وی افزود: ما وظیفه داریم که خالصانه در خدمت جامعه ایثارگران باشیم و وظیفه فرماندار این است که در خدمت آحاد مختلف مردم باشد.

فرماندار جدید میاندوآب با اشاره به اینکه در طول 26 سال خدمت خود، توجهی به گرایش فردی افراد نکرده است، تصریح کرد: از همه عزیزان طلب یاری می کنم و باید با اتحاد و وحدت کلمه کارها را به پیش ببریم.

قهرمانی با تاکید بر امر نظارت، اظهار کرد: همه باید در چارچوب قانون عمل کرده و کمک کنیم تا کارها طبق قانون پیش رود.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم و بیکاری از مشکلات اساسی در میاندوآب است، افزود: در وضعیتی هستیم که دشمن با حربه های مختلف اعم از تحریم اقتصادی ما را تهدید می کند و در 40 سال گذشته نیز تهدید از رویکرد دشمنان بوده است.

فرماندار جدید میاندوآب با بیان اینکه باید در عمل ثابت کنیم که خدمتگزار همه مردم هستیم، اظهار کرد: باید امانت دار خوبی بوده و با مردم صادقانه حرف بزنیم و مسائل را درست انتقال دهیم.

قهرمانی هم چنین با اشاره به اینکه در سال آینده انتخابات مجلس را در پیش رو داریم، گفت: مردم بدانید که اگر امروز کسی مخالف این است که بنده مسئولیت فرمانداری را قبول کنم، این است که نگرانند که فردا بنده در انتخابات به هیچ وجه اجازه نخواهم داد که حق الناس ضایع بشود و رای مردم به جیب کسی دیگر برود.

وی هم چنین با بیان اینکه خاک پای مردم هست و در اتاقش به روی همه باز است، از امام جمعه درخواست کرد تا در یکی از نماز جمعه، پروژه ها و برنامه های خود را به مردم اعلام کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.