قرار نیست بیمار کرونایی از شهرهای اطراف به میاندوآب منتقل شود/ مردم آرامش خود را حفظ کرده و موازین بهداشتی را رعایت کنند
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
شناسه : 287163
6

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: مردم به توصیه هایی که وزیر بهداشت و پزشکان از طریق رسانه ها اعلام کرده اند، توجه داشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری امروز در جلسه آموزش؛ کنترل و پیشگیری از کروناویروس با بیان اینکه مرگ و میر آنفولانزا بیشتر از کروناویروس است، اظهار کرد: اصحاب رسانه و پرسنل بیمارستان نقش مهمی در آموزش و ایجاد آرامش در جامعه دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: متاسفانه برخی رفتارها سبب ایجاد اضطراب در جامعه می شود در حالی که باید بر اساس مستندات صحبت کرد.

وی با اشاره به اینکه تست کرونا ویروس نیز تنها در افراد با علائم قویا مشکوک انجام می گیرد و هر کسی سرفه کرد، نشان دهنده کرونا ویروس نیست، گفت: دوره کمون ویروس 2تا 14 روز بوده و انتشار سریع و قدرت سرایت بالا از ویژگی های آن است.

حیدری با بیان اینکه کرونا ویروس در کودکان زیر 2 سال نادر بوده و شایع ترین سن 50 تا 59 ساله است، تصریح کرد: مردم به توصیه هایی که وزیر بهداشت و پزشکان از طریق رسانه ها اعلام کرده اند، توجه داشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه نیازی به استفاده از ماسک توسط همه مردم نیست، تصریح کرد: مردم موازین بهداشتی را برای توقف انتشار بیماری رعایت کنند.

وی با بیان اینکه رشد تصاعدی و لگاریتمی سبب نگرانی شده است، اظهار کرد: کاهش اضطراب و افزایش آگاهی مردم مهمترین وظیفه پرسنل و اصحاب رسانه است.

حیدری با تاکید بر اینکه برخی اخبار در فضای مجازی کذب بوده و سبب افزایش اضطراب و استرس می شوند که با افزایش آگاهی باید جلوی آن گرفته شود، گفت: از لحاظ تجهیزات مراقبتی و حفاظت فردی بهداشتی هیچ کمبودی نداریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم چنین با بیان اینکه قرار نیست بیماری از شهرهای اطراف به میاندوآب منتقل شود و تمام شهرها بیماران خود را در صورت مشاهده پذیرش خواهند کرد، افزود:بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) پایگاه و مرکز پشتیبانی برای شهرهای اطراف در صورت وقوع اپیدمی بیماری در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.