قرآن کریم و اهل بیت (ع) را نصب العین قرار دهیم
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
شناسه : 307569
2
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه  چهاربرج گفت:باید مسیری عاقلانه و همراه با متانت را پیش‌ روی خود قرار داده و قرآن کریم و اهل بیت (ع) را نصب العین قرار دهیم و همچنین سعی کنیم با کسب علم و عالم شدن، عقل را به حرکت درآورده و مسیر زندگی را پیدا کنیم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در دیدار مسئولات چهاربرج، گفت: امیدواریم روزه‌ داران بتوانند بعد از رمضان نیز انرژی و پتانسیل به دست آمده در ماه مبارک رمضان را به صورت تدریجی در زندگی خود جاری کرده و نگذارند اثرات معنوی ماه مبارک رمضان به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه چهاربرج افزود: ماه مبارک رمضان حال و هوای عجیب و ماندگاری داشته و ارزش بسیار بالایی نیز دارند و طبق روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص): اگر مردم جایگاه ماه مبارک رمضان را می دانستند، آرزو می‌ کردند همه سال رمضان باشد.

وی در ادامه با تاکید بر این‌ که دستورات دینی، مکتبی و مذهبی برای سعادت دنیا و آخرت انسان آمده و نماز و قرآن نیز باید هم بر دنیا و همچنین بر آخرت انسان اثر بگذارد، گفت: قرآن کتاب زندگانی است که متاسفانه در جامعه به درستی تعبیر نشده و بیشتر در مورد اموات مورد توجه واقع می‌ شود، در حالی که افراد در قید حیات، بیشتر از اموات به اثرات معنوی آن نیاز دارند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش به داستان‌ ها و مطالب قرآنی اشاره کرد و افزود: کسانی که علم دارند باید در قرآن تعقل کنند و طبق فرمایش قرآن کریم عقل زمانی رشد می‌ کند که علم به کمک آن آمده و مسیر درست را به انسان نشان دهد.

وی با اشاره به این‌ که خداوند متعال عقل را به عنوان رسول باطنی انسان قرار داده تا انذار دهنده از درون انسان باشد، اظهار کرد: باید مسیری عاقلانه و همراه با متانت را پیش‌ روی خود قرار داده و قرآن کریم و اهل بیت (ع) را نصب العین قرار دهیم و همچنین سعی کنیم با کسب علم و عالم شدن، عقل را به حرکت درآورده و مسیر زندگی را پیدا کنیم.

امام جمعه چهاربرج در ادامه سخنانش اول ماه شوال را شروع سال معنوی برای مسلمانان عنوان کرد و گفت: وجود انسان به برکت فیوضات ماه مبارک رمضان پاک و مطهر شده از این‌ رو ماه شوال شروع دوباره‌ای است تا این مسیر خوب را تداوم دهیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.