قدر نعمت دانستن، سهم ما از کرونا/ برای خروج از وضعیت موجود باید در خانه بمانیم
۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
شناسه : 287634
8

همایش خیرین عرصه مقابله با بیماری کرونا در میاندوآب امروز با حضور جمعی از خیرین در سالن اجتماعات فرمانداری میاندوآب برگزار و در آن بر لزوم در خانه ماندن برای جلوگیری از شیوع کرونا تاکید شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، همایش خیرین عرصه مقابله با بیماری کرونا در میاندوآب امروز با حضور جمعی از خیرین در سالن اجتماعات فرمانداری میاندوآب برگزار شد، در این همایش امام جمعه میاندوآب در سخنانی با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو نعمت گرانقدرهستند که وقتی از دست می روند قدر آنها را می دانیم، گفت: امروز قدر امنیت را بهتر می دانیم چون تجربه داریم که در دوران جنگ تحمیلی به دنبال پناهگاه بودیم و وقتی امنیت نداشتیم زندگی مان چگونه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده  اظهار کرد: امروز نیز که کرونا گریبانگیر مردم دنیا شده است و در معرض خطر هستیم، قدر سلامتی را بهتر می دانیم و حاضریم میلیاردها هزینه کنیم ولی این ویروس منحوس نباشد.

وی با تاکید بر اینکه نعمت سلامتی و امنیت را باید قدر بدانیم، افزود: امروز به خاطر سلامتی، نماز جمعه و جماعات تعطیل شده است و این نشان دهنده اهمیت موضوع است.

حسن زاده تصریح کرد: ما مغرور و متکبر شده بودیم و هرکس به نوعی مغرور شده بود ولی یک ویروس که حتی به چشم نیز دیده نمی شود ما را به خودآورد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه بدون سلامتی و امنیت، پول و مسئولیت به هیچ دردی نمی خورد،  اظهار کرد: این بلایا یک تذکر و هشدار برای همه ما است تا به خودآئیم.

برنامه ریزی برای تهیه بسته معیشتی برای اقشار ضعیف انجام گیرد

جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این همایش با تاکید بر اینکه همه باید احساس مسئولیت و وظیفه کنیم، گفت: متاسفانه آمار مبتلا به کرونا روز به روز افزایش می یابد و وضعیت نامساعد است.

سرهنگ دوم پاسدار حسین فرج زاده اظهار کرد: اگر روزی جنگ و یا سیل و… بود و همه آماده بودیم تا در صحنه باشیم،  امروز نیز در جنگ هستیم، جنگی که هم جان می گیرد هم مال و هم به اقتصاد ضربه می زند.

وی با بیان اینکه دست یاری به سوی خیرین دراز می کنیم، افزود: چشم اقشار ضعیف جامعه به ما است تا دستی از آنها بگیریم و در این ایام که اقشار ضعیف و کسبه و اصنافی که در موضوع بیماری کرونا به دلایل مختلف بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته اند، یاریگر انها باشیم.

فرج زاده با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه جهاد و انفاق در راه خدا، تصریح کرد: مجاهدت در راه خدا با جان و مال از اجر والایی برخوردار است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با بیان اینکه باید به فکر قشر آسیب پذیر که همه مدیون این قشر هستیم، باشیم، اظهار کرد: در وهله اول می خواهیم برنامه ریزی برای تهیه بسته معیشتی برای حداقل یک هزار خانوار داشته باشیم و در این راه خیرین باید به میدان بیایند.

برای خروج از وضعیت موجود باید در خانه بمانیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در  این همایش در سخنانی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در میاندوآب سیر صعودی دارد، گفت: ۸۰ درصد ناقلین ویروس نشانه ای ندارند و با حضور در خیابان ها و معابر این ویروس را انتقال می دهند.

سهراب حیدری با بیان اینکه التماس می کنیم مردم از خانه خارج نشوند، اظهار کرد: برای خروج از وضعیت موجود باید در خانه بمانیم؛ چرا که اگر توجه نکنیم وضعیت بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز تنها و تنها یک راه داریم و آن هم در خانه ماندن است، افزود: اگر امروز چند روز در خانه نمانیم باید چند ماه این وضعیت را شاهد باشیم.

حیدری در ادامه با بیان اینکه انتظار از مردم میاندوآب و خیرین زیاد است، تصریح کرد: خیرین، پا به پای ما در ستاد مقابله با کرونا بوده و هستند و به دنبال کنترل وضعیت هستیم و همه باید توجه داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه کرونا فرقی بین افراد نمی گذارد، پزشک و غیرپزشک و مسئول و غیرمسئول نمی شناسد، اظهار کرد: همه باید دست به دست هم دهیم چرا که این بلا برای همه ما است نه قشر و  افراد خاصی.

وی با بیان اینکه پرستاران و پزشکان نیز عزیز و فرزند داشته و در این راه برخی شهید راه سلامت شدند و بنده به روح شهدای سلامت درود می فرستم، افزود: برخی زیبا حرف می زنند اما در عمل اینگونه نیست.

اقدامات سخت گیرانه ما برای سلامتی مردم است

فرماندار میاندوآب نیز در این همایش با بیان اینکه التماس می کنیم که مردم در خانه بمانند، گفت: تلاش و اقدامات سخت گیرانه ما برای سلامتی مردم است.

مهدی قهرمانی با اشاره به اینکه یک ماه این وضعیت را تحمل کنیم تا به آسودگی برسیم، اظهار کرد: اگر به توصیه ها عمل نکنیم، این شرایط ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز در موقعیتی قرار داریم که ثروت دیگر برای افراد مهم نیست،  افزود: سخت تر از این را هم گذارنده ایم و این نیز بگذرد اما همه باید دست به دست هم دهیم تا هرچه سریعتر این شرایط خاتمه یابد.

فرماندار میاندوآب در ادامه با اشاره به اینکه خیرین همیشه در کنار ما بوده اند، تصریح کرد: مسئولان استانی می گویند که میاندوآبی برای هر کاری اراده کنند می توانند انجام دهند و این را بارها نشان داده اند و امروز نیز نشان می دهند که می توانند درامر خیر و مبارزه با کرونا پیشقدم شوند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.