فوت ۶۰۰ نفر بر اثر تصادف در آذربایجان‌غربی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
شناسه : 308042
11
فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی گفت:سال گذشته حدود ۵٠ هزار تصادف اتفاق افتاده و قریب به ۶٠٠ نفر جان خود را از دست داده اند که عمدتا جوان و سرپرست خانوار بوده اند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ذات ایرانیان امنیت ساز است اظهار داشت:معاندان و فتنه‌گران که سعی می‌کنند در فضای مجازی مردم را با پلیس درگیر کنند و پلیس را عاملی  برای محدود سازی  نشان دهند، و این اقدامات باعث تشدید اختلافات بین مردم است.

وی با اشاره به شهادت افسران پلیس در کشور عنوان کرد: کسانی که از ما شهید می شوند افرادی هستند که در راستای تامین امنیت جامعه تلاش می‌کنند چرا امروز کسی توییتی نمی‌زند که بشری که به نام «سرهنگ اسد الهی»  شهید شده است در کنار حقوق بشر قرار دارد یا در مقابل حقوق بشر, شهدت به طور قطع زنده و شاهد بر تمام اعمال ما هستند .

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: پلیس در جهت تامین امنیت جامعه تلاش می‌کند و آنانی که شعار آزادی سر می‌دهند و مردم را در مقابل پلیس قرار داده و به‌ دنبال آزادی سرقت، قاچاق، قتل، تجاوز به عنف، افزایش جرایم و تشدید ناامنی‌ها هستند.

وی افزود : کسانی که در صدد تشدید اختلافات و تفرقه افکنی هستند به طور قطع به‌دنبال ایجاد ناامنی در جامعه حرکت می‌کنند اما این افراد بدانند پلیس با تمام قدرت و قوای خود در صحنه و در کنار مردم حضور دارد و اجازه هیچ‌گونه ناامنی در جامعه نخواهند داد.

رئیس پلیس آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه “ذات شهروندان ایرانی امنیت ساز است و با اشاره فرهنگ حجاب ایرانی بیان کرد : عفت و پاکدامنی ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانی دارد اما عده ای در صدد تضعیف فرهنگ هستند و غرب می‌خواهد فرهنگ خود را بر فرهنگ اسلامی – ایرانی غالب کند این در حالیست فرهنگ کشور ما ریشه تاریخی در بحث عفاف و حجاب و عفت دارد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد : فرهنگ ما بیشتر از جغرافیای ما مورد طمع دشمن قرار گرفته در این راستا فرهنگ ایرانی فرهنگی غیر قابل هضم برای غربگران است .

وی بیان کرد: در استان مشکل چندانی در بحث حجاب وجود ندارد و تعداد قلیلی از افراد کم حجاب و هنجار شکن هستند که از افراد کم سن و سال بوده و هیجانی رفتار می‌کنند در این راستا چالش جدی در خصوص عفاف و حجاب نداریم و این افراد تحت تاثیر رسانه‌های غربی قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی یادآور شد: طی امسال شاهد افزایش جرایم جنایی در استان هستیم در این راستا در حوزه قتل کاهش داریم اما در بخش نزاع و درگیری‌های با افزایش روبه رو هستیم و پلیس با قدرت تمام در صدد شکستن هیمنه ارازل و اوباش است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت پلیس مبارزه و کاهش مواد مخدر، سرقت،و تصادفات است خاطرنشان کرد:سال گذشته حدود ۵٠ هزار تصادف اتفاق افتاده و قریب به ۶٠٠ نفر جان خود را از دست داده اند که عمدتا جوان و سرپرست خانوار بوده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه در صدد افزایش مکان نگهداری معتادین متجاهر هستیم، بیان کرد : در حوزه مواد مخدر و اعتیاد نیز دچار چالش جدی بوده که نیازمند مشارکت همگانی می‌باشیم.

جهانبخش گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و۹۵۹ نفر سارق حرفه‌ای دستگیر شده که ۷۳۴۲نفر معتاد حرفه ای و بودند و ۳۹ درصد از سارقان سرقت اولی بودند.

وی عنوان کرد: تمام اموال مکشوفه ۲۳۵ میلیارد تومان اموال کشف شده و ۲۶۲ باند سرقت متلاشی که ۹۱ نفر آنان مال خر بوده‌اند که مغازه آنان پلمب شده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: فراوانی سرقت در شهرهای ارومیه میاندوآب و خوی بوده و کمترین سرقت در تکاب و ماکو گزارش شده است.

وی با اشاره به خدمات انجام شده پلیس و تماس با ۱۱۰ عنوان کرد: در طول سال گذشته بیش از ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار تماس با ١١٠ داشتیم که نسبت به سال قبل ٧ درصد افزایش داشته و۵٣٠ هزار فقره آن عملیاتی شده است و از این تعداد بیش از یک میلیون و ۴٢١ هزار فقره درخواست مشاوره بوده است.

جهانبخش با اشاره به فعالیت پلیس اقتصادی در استان عنوان کرد : طی سال گذشته در حوزه قاچاق ۴۶٨ میلیارد تومان توقیف و تحویل مراجع ذیصلاح شده که عمدتا احشام، سوخت، ارز و غیره بوده است.

وی ادامه داد : در یکسال گذشته در حوزه مواد مخدر نیز بیش از ٣ تن و ۶٠٠ کیلو و بیش از ٨ تن نیز مواد شیمیایی کشف و ضبط شده است.

 جهانبخش اذعان کرد : در حوزه کلانتری ها نیز ۶۴ درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شده که شامل ١٠٠ هزار پرونده‌ است.

*فارس

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.