فوتبال میاندوآب، چشم انتظار روزهای خوب
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۳۱
شناسه : 297605
11
اخباری که از پیگیری ها و رسیدگی به مشکلات ورزشی بویژه فوتبال در شهرستان میاندوآب منتشر شده، بار دیگر بارقه امید را در دل فوتبالدوستان و ورزشکاران میاندوآبی روشن کرده است و این نوید روزهای خوب برای ورزش میاندوآب را دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب یکی از شهرهای قهرمان پرور در رشته های مختلف ورزشی است و دلیل این ادعا نیز وجود ورزشکاران ملی پوش از این شهرستان که حتی عنوان کاپیتانی تیم ملی در رشته های ورزشی مانند کاراته، دوچرخه سواری و….را به دوش کشیده اند؛ است.

این شهرستان  در رشته های ورزشی گروهی مانند فوتبال و والیبال و… نیز در سالیان گذشته صاحب عنوان و جایگاه بوده و در رده های مختلف ورزشکاران میاندوآبی در مسابقات خوش درخشیده اند.

در بین این رشته های ورزشی نیز فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی در میاندوآب نیز از طرفداران پروپاقرص و زیادی برخوردار است اما متاسفانه یکی از مشکلات ودغدغه های فوتبالدوستان در میاندوآب نبود زمین چمن استاندارد واستادیوم اختصاصی است.

در دور اول سفر دولت نهم به آذربایجان غربی و شهرستان میاندوآب، ساخت وتجهیز استادیوم پنچ هزار نفری و زمین چمن فوتبال مجهز به تصویب رسید و کار اجرایی و مقدمات آن نیز در سال ۹۰ اجرا شد و قرار بر این بود تا در سال ۹۱ درکنار استادیوم های سایر شهرستان ها افتتاح شود که استادیوم پنج هزار نفری بوکان سال ۹۴ با حضور وزیر ورزش وقت افتتاح شد ولی خبری از استادیوم پنج هزار نفری میاندوآب نشد تا اینکه در چند وقت اخیر اخباری از پیگیری نماینده و مسئولان شهرستانی برای احداث این استادیوم و رسیدگی به مشکلات استادیوم آزادی شهرستان نیز منتشر شد تا بار دیگر بارقه امید در دل فوتبالدوستان و ورزشکاران میاندوآبی روشن شود.

بازسازی استادیوم ورزشی آزادی میاندوآب در دستور کار

در این زمینه رئیس اداره ورزش و جوانان میاندوآب در گفت و گویی که با خبرنگاران داشت؛ از پیگیری موضوع استادیوم پنج هزار نفری و نامه نگاری در این راستا خبر داد و گفت: در رابطه با استادیوم پنج هزار نفری که هم اکنون راکد است، پیگیری ها و نامه نگاری ها انجام گرفته است و ان شالله بتوانیم خبرهایی خوبی در آینده در این زمینه داشته باشیم.

رضا زرندی هم چنین از تعمیر و بازسازی استادیوم ورزشی آزادی میاندوآب نیز خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان استان، برای بازسازی چمن موجود و احداث چمن مصنوعی جدید، جایگاه ویژه (وی آی پی)، رختکن، سرویس‌های بهداشتی ورزشکاران و تماشاگران و پیست دو میدانی اقدام می شود که این عملیات به زودی آغاز می شود.

تلاش داریم تا استادیوم پنج هزار نفری در ردیف بودجه سال آینده بیاید

رئیس هیئت فوتبال میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بحث اسپانسرینگ یکی از مشکلات اساسی در ورزش میاندوآب است، اظهار کرد: در سایر شهرها، ارگان هایی مانند شهرداری وارد کار شده و حمایت می کنند ولی ما به دنبال اسپانسر هستیم.

مصطفی باقرنژاد هم چنین از بازسازی و مرمت استادیوم آزادی خبر داد و به استادیوم پنج هزار نفری اشاره کرد و افزود: در زمانی که پول بود وعده استادیوم ۱۵ هزار نفری می دادند ولی حتی برای پنج هزار نفری هم کاری انجام ندادند.

وی اظهار کرد: اکنون با پیگیری از طریق نماینده مردم در مجلس و اداره کل تلاش داریم تا استادیوم پنج هزار نفری در ردیف بودجه سال آینده بیاید تا بتوانیم کار احداث آن را شروع کنیم.

کارهای زیرساختی بازسازی ورزشگاه چهار هزار نفری بزودی شروع می شود

اما این اظهارات و وعده های داده شده تمام ماجرا نبود و موضوع احداث استادیوم ورزشی پنج هزار نفری و بازسازی استادیوم آزادی میاندوآب در سفر چند روز گذشته معاون وزیر و مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که به منظور بازدید از اماکن ورزشی به میاندوآب سفر کرده بود، مجددا مطرح شد و علیرضا عاصم یوسفی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب، با اشاره به وضعیت اماکن ورزشی میاندوآب گفت: امیدواریم در آینده با اقداماتی که انجام می گیرد، وضعیت اماکن ورزشی میاندوآب به شرایط مطلوب برسیم.

وی افزود: ظرف دو هفته آینده مقدمات شروع کارهای زیرساختی بازسازی ورزشگاه چهار هزار نفری را آغاز خواهیم کرد تا در پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

معاون وزیر ورزش گفت: با توجه به تاکیدات وزیر ورزش و پیگیری های نماینده مردم شهرستان در مجلس، ۱۵ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در کنار تخصیص ۱۵ میلیارد ریال قبلی به استادیوم چهار هزار نفری میاندوآب به این شهرستان تخصیص می یابد تا این رقم به ۳۰ میلیارد ریال برسد تا ان شالله در سال آینده نیز تخصیص های بیشتر و جدیدی به این مجموعه ورزشی اختصاص می یابد تا این پروژه تکمیل شود.

استادیوم پنج هزار نفری باید در سال آینده جزو برنامه های اصلی قرار گیرد

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: باید تا پایان امسال ۳۰ میلیارد ریال به احداث و تکمیل استادیوم چهارهزار نفری آزادی میاندوآب تخصیص یابد‌ تا عقب ماندگی در این زمینه جبران شود.

مهدی عیسی زاده افزود: مابقی بودجه لازم برای تکمیل این پروژه نیز ان شالله سال آینده باید تخصیص یابد تا پروژه تکمیل شود.

وی با اشاره به پروژه های دیگری نیز مانند استادیوم پنج هزار نفری نیز وجود دارد که باید در سال آینده جزو برنامه های اصلی قرار گیرد، گفت: میاندوآب با توجه به موقعیت جغرافیایی و قهرمان پروری در رشته های مختلف، با تخصیص امکانات و واریز اعتبارات می تواند میزبانی مسابقات ورزشی شمالغرب کشور را برعهده گرفته و میزبان ورزشکاران و استان های مختلف باشد و لذا لازم است مسئولان وزارت به مشکلات ورزشی میاندوآب توجه بیشتری داشته باشند تا از این مشکلات رهایی یابد.

امیدوار به روزهای خوب

اکنون که معاون وزیر ورزش خود شخصا در میاندوآب حضور داشته و مطالبات مسئولان شهرستانی را شنیده است، امیدواریم تدبیری اندیشیده شود تا مشکلات ورزشی شهرستان حل شده و گرد رکود از استادیوم پنج هزار نفری میاندوآب که تنها کلنگ زنی شده و اقدامات اولیه آن انجام گرفته، کنار برود و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود، موضوعی که در کنار بازسازی استادیوم آزادی می تواند در روزهایی که کرونا همه چیز حتی ورزش را تحت تاثیرقرار داده است، نوید بخش روزهای خوب برای ورزش میاندوآب باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.