فعالیت ۶ واحد کشمش خشک‌کنی در میاندوآب
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۲۰
شناسه : 312246
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: هم اکنون شش واحد صنعتی کشمش خشک‌کنی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه چهارهزار تن، در این شهرستان فعال است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، با بیان اینکه میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی و منطقه به شمار می‌رود، اظهار کرد: سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تن محصولات کشاورزی در میاندوآب تولید می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است، افزود: انگور یکی از محصولات عمده باغی در میاندوآب بوده و یک هزار و ۶۶۵ هکتار از سطح باغات این شهرستان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد انگور تولیدی در شهرستان عمدتاً به‌صورت تازه‌خوری، تولید سرکه و دوشاب مصرف می‌شود، گفت: ۸۰ درصد انگور تولیدی در میاندوآب نیز با تبدیل به انواع مختلف کشمش به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

مقدم با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود حدود چهارهزار و ۸۰۰ تن کشمش در میاندوآب تولید شود، تصریح کرد: در این راستا صنایع تبدیلی مانند صنایع فراوری محصولات باغی نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب هم چنین به بازدید از واحدهای کشمش خشک کنی این شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون شش واحد صنعتی کشمش خشک‌کنی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه چهارهزار تن، در شهرستان میاندوآب فعال بوده و شش واحد تولیدی جدید نیز در حال احداث است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.