فعالیت 4832 واحد نانوایی در آذربایجان غربی/سرانه مصرف آرد در آذربایجان غربی بيشتر از ميانگين كشوري است
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۰۶
شناسه : 286528
4

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: در آذربایجان‌غربی چهار هزار و ۸۳۲ واحد نانوایی وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۴۱۰ واحد نانوایی یارانه‌ای و یک هزار و ۴۲۲ واحد نیز نیمه یارانه‌ای است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علیرضا زارعی امروز در گفت و گو با خبرنگاران  در میاندوآب با بیان اینکه سرانه آرد مصرفی ماهانه در کشور شش کیلو و ۲۰۰ گرم است، اظهار داشت: سرانه مصرف آرد در آذربایجان غربی ماهانه هفت کیلو و ۹۰۰ كيلوگرم است كه ۷۰۰ گرم بيشتر از مصرف ميانگين كشوري است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی چهار هزار و ۸۳۲ واحد نانوایی وجود دارد، افزود: از این تعداد سه هزار و ۴۱۰ واحد نانوایی یارانه‌ای و یک هزار و ۴۲۲ واحد نیز نیمه یارانه‌ای است.

وی گفت: ماهانه ۲۲ هزار و ۷۰ تن آرد یارانه‌ای و شش هزار و ۳۵۰ تن آرد نیمه‌ یارانه‌ای در بین نانوایی های سطح استان توزیع می‌شود.

زارعی به وضعیت نانوایی های شهرستان میاندوآب اشاره و تصریح کرد: در شهرستان میاندوآب ۳۱۳ واحد نانوایی یارانه‌ای و ۹۴ واحد نانوایی نیمه‌ای یارانه‌ای فعالیت می‌کنند و ماهانه دو هزار و ۱۱ تن آرد یارانه‌ای و ۴۵۰ تن آرد نیمه‌ یارانه‌ای در این شهرستان توزیع می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی  با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف آرد در میاندوآب، اظهار کرد: سرانه مصرف ماهانه آرد در میاندوآب هفت کیلو و ۳۰۷ گرم است که یک کیلو و ۱۰۰ گرم از سرانه کشوری بیشتر است.

وی با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی به ازای هر ۶۸۳ نفر یک واحد نانوایی وجود دارد، افزود: در میاندوآب نیز به ازای هر ۶۷۳ نفر یک نانوایی وجود دارد و این نشان می‌دهد که تعداد نانوایی ها نسبت به جمعیت این شهرستان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه نباید نانوایی‌ها در میاندوآب گسترش یابد، گفت: 8/5 درصد نانوایی‌های استان در میاندوآب قرار دارد و حدود 9/5 درصد آرد استان به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی  با بیان اینکه سرانه مصرف ماهانه آرد یارانه‌ای در میاندوآب بیشتر از استان است، گفت: طبق مصوبه سال ۱۳۹۳ هیات وزیران باید هر سال درصدی از نانوایی‌های یارانه‌ای‌به نیمه‌ یارانه‌ای و نیمه‌ یارانه‌ای نیز به سمت نانوایی آزادپز سوق داده شود.

وی اظهار کرد: با توجه به قیمت تمام شده گندم برای دولت، باید نانوایی‌های یارانه‌ای به سمت نیمه‌یارانه سوق داده شود.

گفتنی است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی به منظور شرکت در جلسه کارگروه آرد و نان و همچنین معرفی رییس جدید اداره غله و خدمات بازرگانی میاندوآب به این شهرستان سفر کرده بود و در مراسمی که در دفتر فرماندار میاندوآب برگزار شد، « ارسلان رحمت» به عنوان رییس جدید اداره غله میاندوآب معرفی و از زحمات «علی محمدپور» تقدیر شد.

محمدپور‌ از سال ۱۳۹۴ این مسوولیت را برعهده داشت و بعد از چهار سال دوباره این مسوولیت به ارسلان رحمت سپرده شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.