۲۸۳۵ مددکار ترویجی در آذربایجان غربی فعالیت دارند
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۹
شناسه : 313617
8
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی: مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دو هزار و ۸۳۵ مددکار ترویجی در زمینه انتقال دانش فنی روز به کشاورزان، در سطح استان فعالیت دارند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، بهروز خضرلو صبح امروز در گردهمایی مددکاران ترویجی ادارات جهاد کشاورزی جنوب آذربایجان غربی در میاندوآب با اشاره به اهمیت و جایگاه کشاورزی، اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی کشور، از مهم‌ترین اهداف و وظایف هر دولتی بوده و وزارت جهاد کشاورزی نیز اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن این وظیفه مهم و خطیر است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ازآنجایی‌که سطح زیر کشت محصولات کشاورزی قابل‌افزایش نیست؛ بنابراین باید عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم و برای رسیدن به این نتیجه، نیازمند دستیابی به علم و دانش در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در امر افزایش عملکرد در واحد سطح، گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح در سایه آموزش و ترویج محقق می‌شود و لذا باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

خضرلو به نقش مددکاران ترویجی در زمینه آموزش و ترویج اشاره و تصریح کرد: مددکاران ترویجی مانند یک پل ارتباطی بین مرکز تحقیقات و تولیدکنندگان عمل می‌کنند و آخرین یافته‌های علمی را به سایر کشاورزان انتقال می‌دهند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۸۳۵ مددکار ترویجی در استان، اظهار کرد: این مددکاران ترویجی در زمینه انتقال دانش فنی روز به کشاورزان، در مناطق مختلف آذربایجان غربی فعالیت دارند.

وی افزود: مددکاران ترویجی به‌عنوان عناصر اصلی و ضروری شبکه ترویج، همسو و در کنار کارشناسان جهاد کشاورزی، دانش روز را به تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی منتقل می‌کنند.

خضرلو با بیان اینکه مددکاران ترویجی در بین کشاورزان از مقبولیت بالایی برخوردار هستند، گفت: مددکاران ترویجی نقش بسزایی در جلب مشارکت مردمی در راستای اجرای هر چه‌بهتر برنامه‌ها و طرح‌های تحقیقی و ترویجی کشاورزی در مناطق مختلف دارند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: مددکاران ترویجی می‌توانند با اقدامات مهم خود اثربخشی و تعداد کشاورزان تحت پوشش طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی را افزایش می‌دهند.

وی هم چنین با تأکید بر ضرورت توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی و اجرای برنامه‌های آموزشی – ترویجی، تصریح کرد: آموزش صنف به صنف در دنیا بهترین روش ترویج و آموزش بوده و مددکاران ترویجی نیز چون از بین خود کشاورزان هستند، بهتر می‌توانند مطالب علمی و ترویجی را به سایر کشاورزان آموزش دهند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: مددکاران ترویجی جزو لاینفک شبکه ترویج کشاورزی بوده و باید همواره در جریان برنامه‌ها، سایت‌ها، طرح‌های اجرایی جهاد کشاورزی بوده و زیر چتر خدمات ترویجی قرار گیرند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.