فعالیت 186 نفر زنبوردار در میاندوآب/ تولید عسل در میاندوآب 41 درصد افزایش یافت
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۵۵
شناسه : 284546
2

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: بر اساس سرشماری انجام گرفته 186 نفر زنبوردار در میاندوآب به صورت مستقیم در زمینه پرورش زنبور عسل فعالیت می کنند.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اجرای سرشماری سراسری زنبورستان ها، اظهار کرد: سرشماری سراسری زنبورستان ها از شش مهر ماه در شهرستان میاندوآب همزمان با سراسر کشور به مرحله اجرا در آمد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب افزود: بر اساس سرشماری انجام گرفته 186 نفر زنبوردار در میاندوآب به صورت مستقیم و حدود 350 نفر نیز بصورت غیر مستقیم در زمینه پرورش زنبور عسل فعالیت می کنند.

وی افزود: امسال تعداد 27 هزار 365 کندوی عسل شامل پنج هزار و 424 کندوی بومی و 21 هزار و 941کندوی مدرن  آمار برداری شده و در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت  داده های کشاورزی (نظام نوین ترویج) ثبت شده است.

دیانتی تصریح کرد:از این تعداد کندو نزدیک 285 تن عسل تولید شده است که نسبت به سال گذشته 84 تن و به عبارتی 41 درصد افزایش یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب افزود: سال گذشته از تعداد 14 هزار و 890 کندوی عسل در میاندوآب 201 تن عسل تولید شده بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.