فعالیت ۱۷ایستگاه هواشناسی در آذربایجان غربی/به زودی رادار هواشناسی در استان راه اندازی می شود
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
شناسه : 303343
3
مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی: مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: مطالعات نصب و راه اندازی رادار هواشناسی انجام شده و در آینده ای نزدیک شاهد آغاز بکار اولین رادار هواشناسی آذربایجان غربی خواهیم بود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، اسماعیل سیمایی امروز در دیدار با فرماندار میاندوآب، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ ایستگاه هواشناسی در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند که ایستگاه میاندوآب یکی از این ایستگاهها است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: ایستگاه میاندوآب یکی از مهمترین ایستگاه های هواشناسی خودکار استان بود که بدلیل پاره ای از مشکلات مورد بازسازی قرار گرفت و هم اکنون وارد چرخه خدمات دهی شده است.

وی با اشاره به شرایط و تغییرات اقلیمی، گفت:مطابقت اطلاعات هواشناسی با اطلاعات کشاورزی می تواند راهنمای کشاورزان در تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کم آب بر باشد و از طرفی نیز اطلاع قبلی از نحوه و نوع بارش راهگشا خواهد بود بنابراین با حمایتهای مقام عالی استان احداث رادارهواشناسی در دستور کار قرار گرفت.

سیمایی تصریح کرد:مطالعات نصب و راه اندازی رادار هواشناسی انجام شده و در آینده ای نزدیک شاهد آغاز بکار اولین رادار هواشناسی آذربایجان غربی خواهیم بود.

فرماندار میاندوآب نیز در این دیدار ضمن تقدیر از بازسازی ایستگاه هواشناسی میاندوآب، گفت: اعلام وضعیت جوی و هشدارهای هواشناسی یکی از مهمترین عوامل در حوزه کشاورزی بوده و می تواند از آسیب دیدن محصولات کشاورزی، ایجاد بحرانهای ناگهانی همچون سیل و ایجاد خسارت جلوگیری نماید.

علی پیام با اشاره به اینکه توسعه ایستگاه های باران سنجی و اقلیم شناسی در نوع کشت محصولات کشاورزی و مدیریت شهری اثرات مثبتی خواهد داشت، افزود: اعتبارات لازم برای تجهیز و ساماندهی ایستگاه میاندوآب تخصیص خواهد یافت ولی انتظار داشتیم مشکلات این ایستگاه قبل از کمیته برنامه ریزی و در ابتدای سال به فرمانداری منعکس می شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.