فعالیت ۱۲ کتابخانه زیر نظر کانون های فرهنگی هنری مساجد میاندوآب
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
شناسه : 291477
6

مسئول کانونهای فرهنگی هنری مساجد میاندوآب گفت: در شهرستان میاندوآب  ۲۱۸ کانون فرهنگی هنری با ۱۲ کتابخانه مسجدی فعالیت می کنند .

پ
پ

آرش قنبری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار  کرد: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در شهرستان میاندوآب هم طرح ملی” شنبه های با کتاب ” و ” پویش شنبه های کتاب مساجد ” برگزار می شود و تا پایان سال نیز ادامه دارد.

مسئول کانونهای فرهنگی هنری مساجد میاندوآب افزود: شنبه های کتاب مساجد در فضای مجازی با انتشار عکس اعضای کانون به همراه کتاب معرفی شده هر هفته به منظور ترغیب اعضای کانون و به خرید و مطالعه کتاب خوب ، تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید برگزار می شود.

وی گفت: تهیه فیلم یک دقیقه ای، معرفی کتاب توسط مدیر کانون، امام جماعت ، کتابدار یا اعضای کانون و انتشار در فضای مجازی یکی از مناسب ترین روش های اجرای طرح ملی شنبه های کتاب مساجد به شمار می رود.

قنبری تصریح کرد: تکریم فعالان حوزه کتاب در قالب ” سه شنبه های تکریم ” تا پایان هفته کتاب ، نشست های کتابخوان مجازی – ثبت و بروز رسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه های مسجد ، مستند سازی از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی و مسابقه و خلاصه نویسی از دیگر برنامه های هفته کتاب است .

مسئول کانونهای فرهنگی هنری مساجد میاندوآب افزود: هم اکنون در شهرستان میاندوآب  ۲۱۸ کانون فرهنگی، هنری مساجد با ۱۲ کتابخانه مسجدی فعالیت می کنند .

وی با بیان اینکه کانون های مساجد در روزهای پر التهاب کرونایی فعالیت خود را تعطیل نکرده اند، گفت: فعالیت های مسجد در بستر فضای مجازی با پروتال بچه های مسجد در جریان است که این پروتال فعالیت کانونها را رقابتی تر کرده ، رقابتی سالم که در حوزه مسجد شکل گرفته است .

قنبری تصریح کرد: این اقدامات گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان بوده و و از سوی دیگر کتابخوانی از معبر مساجد را در جامعه گسترش میدهد چرا که یکی از اهداف کانونهای مساجد تحقق این امر مهم است .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.