فرهنگ دفاع مقدس؛ گنجینه ای انسان ساز برای نسل امروز و فردای ایران
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
شناسه : 311684
2
مکتب عاشورا، انسان‌ساز است و فرهنگ دفاع مقدس نیز که برگرفته از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورا است، مکتبی انسان‌ساز بوده و آشنایی نسل امروزی با این فرهنگ ضروری است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، تمام معادلات سیاسی در دنیا به هم ریخت و انقلابی به وجود آمد که ابهت دروغین شرق و غرب را شکست و گفتمانی جدید به دنیا معرفی کرد.

گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر گفتمان مقاومت و برگرفته از مکتب عاشورا بود و دشمنان نیز این را بر نمی‌تافتند و لذا تصمیم گرفتند تا به مقابله با انقلاب اسلامی بپردازند و لذا در ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ وسیعی را علیه نظام و انقلاب اسلامی شروع کردند.

صدام با پشتیبانی بیش از ۴۰ کشور دنیا و استکبار جهانی با تمام توان به جنگ انقلاب اسلامی آمده بود و این در شرایطی بود که ارتش وضعیت مناسبی نداشت و سپاه نیز تازه‌تأسیس شده بود و لذا دشمن خود را از پیش پیروز این جنگ می‌دانست.

بر خلاف تحلیل‌ها و معادلات نظامی دنیا، جنگی که صدام علیه ایران اسلامی شروع کرد؛ هشت سال طول کشید و در این هشت سال مردم ایران اسلامی و رزمندگان اسلام حماسه‌ها آفریدند و تمام معادلات نظامی دنیا را بر هم زدند.

در مقابله با این توطئه دشمنان، بسیج مردمی شکل گرفت و مردم به‌صورت خودجوش برای دفاع از ناموس، عزت، وطن و ارزش‌های کشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و در واقع همه ملت به‌پای کار آمدند و در مقابل دشمنان ایستادند که در نتیجه آن دشمن حتی نتوانست یک وجب از خاک ایران اسلامی را جدا کند.

دفاع مقدس پر از معنویت، ایثار و فداکاری بود و این همان رمز پیروزی است که باید نسل امروزی با آن آشنا شده و خود را در مقابل جنگ ترکیبی دشمنان بیمه کنند.

نسل امروز بافرهنگ دفاع مقدس تربیت شوند

در این زمینه امام‌جمعه میاندوآب در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دفاع مقدس و ایستادگی ایران با دستان خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح، تمام تحلیل‌ها و معادلات نظامی را بر هم زد، اظهار کرد: ایمان به خدا و اعتقاد دینی و قلبی کفه ترازو را به نفع رزمندگان اسلام سنگین کرد و مؤلفه قدرت و برتری رزمندگان اسلام بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده افزود: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که توپ و تانک مؤلفه برتری نیست؛ بلکه فکر و اعتقاد است مؤلفه برتری و پیروزی است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس باید به نسل امروزی انتقال یابد، اظهار کرد: باید امروز جوانان و نوجوانان ما نیز از دفاع مقدس الگو و با آن فرهنگ تربیت شوند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه دفاع مقدس به ما نشان داد که هزینه مقاومت کمتر از صلح و سازش است، گفت: باید در مقابل استکبار ایستاد و قهرمانانه مقاومت و ایستادگی کرد.

تبیین دفاع مقدس برای نسل امروزی ضروری است

امام‌جمعه چهاربرج نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر تبیین عظمت دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس، حماسه عظیمی بود که باید ابعاد مختلف آن و عظمت کار رزمندگان اسلام و ایران اسلامی برای نسل امروزی تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی با بیان اینکه معنویت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل موج می‌زد، افزود: بعد معنوی و صبغه دینی جنگ بی‌نظیر بود و خطوط مقدم جبهه ما، محراب عبادت بود و قبل از عملیات ها مناجات و دعا خواندن‌های رزمندگان را شاهد بودیم.

وی گفت: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به اباعبدالله الحسین (ع) اقتدا کرده بودند و از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) درس گرفته بودند.

نسل امروزی باید بافرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با تأکید بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروزی، گفت: باید برای نسل امروزی از رشادت‌های رزمندگان اسلام گفت و نسل امروزی را بافرهنگ دفاع مقدس آشنا کرد.

مهدی عیسی زاده اظهار کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با حماسه‌آفرینی و ایثار در جبهه‌های جنگ حاضر شدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن بیفتد.

وی افزود: دشمن در شرایطی جنگ را به ما تحمیل کرد که انقلاب اسلامی تازه شکل‌گرفته بود و آمادگی لازم را نداشت؛ ولی رهبری‌های امام راحل (ره) و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام دشمن را ناکام ساخت.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در سایه ایثار و مقاومت و رشادت‌های رزمندگان اسلام در امنیت و آرامش هستیم.

عیسی زاده تصریح کرد: رزمندگان ما عزیزترین سرمایه زندگانی خویش را در طبق اخلاص گذاشته و از نظام، انقلاب، اسلام و قرآن و ولایت دفاع کردند و باید قدر این را بدانیم و این فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروزی انتقال دهیم.

مکتب عاشورا، انسان‌ساز است و فرهنگ دفاع مقدس نیز که برگرفته از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورا است، مکتبی انسان‌ساز بوده و آشنایی نسل امروزی با این فرهنگ و رشادت‌های رزمندگان اسلام، می‌توان تضمین‌کننده آینده کشور باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.