فرصت ۱۵ روزه برای جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر میاندوآب
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
شناسه : 314769
3
معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب اعلام کرد: معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: اعضای کارگروه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان موظف هستند تا ۱۵ روز تمامی متکدیان را در سطح شناسایی، جمع‌آوری و غربالگری کنند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، محمدرضا رضایی امروز در جلسه کارگروه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در شهرستان میاندوآب که با حضور اعضای کارگروه در محل فرمانداری میاندوآب تشکیل شد؛ با تأکید بر احساس مسئولیت تمام آحاد جامعه در مقابله با پدیده تکدی‌گری، گفت: مقابله با پدیده تکدی‌گری مستلزم افزایش مشارکت و مسئولیت‌پذیری تک‌تک افراد جامعه در قبال این آسیب اجتماعی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با اشاره به اینکه برخی شکایات مردمی در مورد حضور متکدیان در سطح شهر وجود دارد، افزود: متأسفانه برخی از شهروندان نیز علی‌رغم شکایاتی که از حضور متکدیان در شهر دارند، از کمک مالی به این افراد دریغ نمی‌کنند که نباید این‌گونه باشد.

وی با تأکید بر عزم عمومی برای مقابله با تکدی‌گری، اظهار کرد: تا زمانی که عزم و مشارکت عمومی برای پایان‌دادن به این معضل اجتماعی نباشد نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

رضایی با تأکید بر اجرای دقیق قانون و مصوبات کارگروه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در شهرستان توسط دستگاه‌های متولی، گفت: در مقابله با معضل تکدی‌گری همه آحاد جامعه باید پای‌کار باشند و در این زمینه نیز مدیران ادارات با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارند نقش و مسئولیت بیشتری دارند که باید به آن عمل کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه با هرگونه کوتاهی یا اهمال‌کاری در انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در این زمینه برخورد می‌شود، تصریح کرد: کوتاهی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مسئول در راستای مقابله با تکدی‌گری در انجام وظایف قانونی به‌هیچ‌وجه قابل‌اغماض و چشم‌پوشی نبوده و در صورت تخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شود.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه تعداد متکدیان شهر محدود و شناخته شده هستند، اظهار کرد: اعضای کارگروه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان موظف هستند تا ۱۵ روز تمامی متکدیان را در سطح شناسایی، جمع‌آوری و غربالگری کنند.

رضایی تصریح کرد: پس از انجام این کار متکدیان غیربومی به شهر خود اعزام و افراد بومی هم که نیازمند حمایت مالی، حرفه‌آموزی و یا درمان بیماری هستند تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه برخی از متکدیان، گدایی را شغلی پردرآمد برای خود می‌دانند و نیازمند هیچ حمایتی نیستند، افزود: چنین افرادی طبق قانون، متخلف شناخته می‌شوند و در صورت تشخیص مراجع قضایی و قانونی دوران محکومیت خود را سپری خواهند کرد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کارگروه نکته نظرات خود را در خصوص محورهای جلسه بیان کردند.
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.