۵ فروردین ۹۹ جلسه بررسی طرح سوال از شهردار میاندوآب برگزار می شود
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
شناسه : 287408
5

جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب در محل این شورا با حضور اعضای شورای شهر برگزار و در مورد موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر میاندوآب در سخنانی با اشاره به سالروز شهادت شهید مهدی باکری و روز شهردار، گفت: شهید باکری تبلور غیرت آذربایجان بوده و این روز را به شهرداران فعلی و سابق شهرستان میاندوآب تبریک عرض می کنم.

فخرالدین آذریان به فعالیت ستادهای و کمپین های مردمی برای مقابله با ویروس کرونا اشاره و با تقدیر و تشکر از نهاد های مردمی، هیات های مذهبی و علما در جهت کمک به ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی شهر، اظهار کرد: از کارکنان شهرداری، آتش‌نشانان و اعضای شورای شهر و هم چنین از مدافعان سلامت و کادر پزشکی کشور و به ویژه عوامل سلامت شهرستان میاندوآب و مجموعه شبکه بهداشت و درمان میاندوآب که با به خطر انداختن جان خود دیگران را نجات می‌دهند‌، نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

وی با بیان اینکه این روزها هم همانند سایر بحران‌های گدشته سپری خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه خیران و مردم نیکوکار شهرمان که در این روزها به انحای مختلف و با احسان و انفاق مال خود مواد ضدعفونی تهیه و در اختیار عوامل قرار می دهند که شایسته تقدیر و تشکر است.

همکارانم سوالات خود را به تاخیر بیاندازند

داریوش عسگری دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه گفت:حدود 2/5 سال است که ما شورا بوده و دکتر ملکی هم شهردار و از سوی دیگر تذکر، طرح سوال و استیضاح شهردار حق قانونی شورای شهر است که هر زمان می توان از آن استفاده کرد.

این عضو شورای شهر میاندوآب افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه و از همه مهم‌تر شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن در روزهای پایان سال؛ که شهر و مردم بیشتر نیاز به آرامش و ارائه خدمات دارند، همکارانم سوالات خود را به تاخیر بیاندازند.

وی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این روزها باید مردم باید توصیه ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند ولی برخی رعایت نمی کنند که این موضوع به جامعه آسیب می زند.

عسگری تصریح کرد: پیشنهاد می کنم تا نیروهای سدمعبر شهرداری با همکاری نهادهای مسئول به طور جد وارد عمل شده و جلوی ترددهای بی مورد و غیرضروری مردم گرفته شود.

پتروشیمی تعطیل شود

احد غفاری نائب رئیس شورای شهر نیز در این جلسه گفت: از اعضاء و ریاست شورای شهر درخواست دارم در کنار هم و با همکاری و هماهنگی همدیگر برای مقابله با شیوع بیماری ویروس کرونا در میاندوآب تلاش کنیم و نسبت به تعطیلی فعالیت در مجتمع پتروشیمی و ساماندهی نحوه توزیع بذر در کارخانه قند و نحوه توزیع نهال توسط نهال فروشان در کوی رابری اقدام اساسی کنیم چرا که اکثر مراجعه کنندگان به این اماکن از شهرستان ها و استان های دیگر می باشد .

این عضو شورای شهر میاندوآب ضمن تشکر از مشارکت های مردمی و خیرین برای تامین مواد ضد عفونی و تجهیزات سمپاشی و تشکر از آتش نشانی ، گفت: نیاز به تعامل و هماهنگی بیشتر و برنامه ریزی جهت اجرای عملیات سمپاشی و ضد عفونی در تمامی مناطق شهری و کوی ها زیر نظر مدیریت واحد شهری به چشم می خورد.

وی گفت: باید برنامه ریزی اصولی برای سمپاشی عادلانه در تمامی مناطق صورت پذیرد چرا که تا به امروز در برخی مناطق و معابر شهری سمپاشی صورت نگرفته است.

غفاری تصریح کرد: متاسفانه در برخی مناطق شهری بخصوص کوی های اقماری و مناطق محروم حاشیه شهر با مشکل نظافت شهری و جمع آوری زباله ها مواجه هستیم و در شرایط حساس کنونی که شیوع بیماری کرونا مردم را نگران ساخته است باید نسبت به نظافت اصولی و جمع آوری زباله ها در اسرع وقت اقدام گردد و مشکل پسماند رفع گردد .

نائب رئیس شورای شهر اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن عید نوروز ، شهرداری نسبت به پرداخت حق و حقوق کارگران زحمتکش خدمات شهری که بصورت شرکتی زیر نظر پیمانکار وظیفه خود را انجام می دهند و ماههاست حق و حقوق آنها پرداخت نگردیده و بیمه آنها نیز پرداخت نشده اقدام اساسی و جدی نماید .

وی گفت: شهرداری با اینکه تا حقوق اسفند ماه کارکنان را واریز کرده و جای قدردانی است اما در این بین مهم کارگران شهرداری است که علاوه بر حقوق، هنوزبیمه آنان به طور تکمیل پرداخت شنده و اکنون برخی از آنها در مراکز درمانی با مشکل مواجه هستند.

مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند

غیب الله رحیمی نیز گفت: از عوامل آتش‌نشانی و نیروهای مردمی که به طور خودجوش  و با خرید مواد ضدعفونی و با در اختیار گذاشتن امکانات خود در این روزها کمک حال آتش‌نشانی هستند تقدیر و تشکر می کنم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه مدافعان سلامت شهرستان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند، اظهار کرد: از اصحاب رسانه نیز به جهت آگاهی بخشی جامعه در این روزها تقدیر و تشکر می‌کنم.

  نیروهای بخش خصوصی  مورد توجه قرار گیرند

مرتضی نجفی نیز در این جلسه با تقدیر از سربازان و مدافعان سلامت شهرستان میاندوآب که در این عرصه تلاش می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی به ماندن در خانه اهتمام ندارند و اگر شاهد افزایش مبتلایان د روزهای آتی باشیم، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد و باید از مردم نسبت به این مهم و در خانه ماندن اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه افزود: فاصله بین بخش خصوصی و نیروهای شهرداری در پرداخت حقوق وجود دارد، نیروهای بخش خصوصی مگر مشکل و زندگی ندارند که به آنها بی‌توجهی می‌شود و چه کسی باید پاسخگوی آنان باشد.

این عضو شورای شهر میاندوآب اظهار کرد: بارها در این مورد از شهردار درخواست توجه داشته ام ولی در عمل چیزی دیده نشده است؛ باید رییس شورای شهر این مهم را از امور مالی و شهردار پیگیری کند.

نجفی با بیان اینکه در موورد ضدعفونی و گندزدایی معابر نیز از عوامل آتش‌نشانی و افرادی که مواد شوینده در اختیار آتش‌نشانی قرار می‌دهند تقدیر و تشکر می کنیم، تصریح کرد: ولی باید این مهم ساماندهی شود و نیاز به مدیریت واحد است تا در تمام مناطق به طور یکسان ضدعفونی انجام شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی نهالکاران می‌تواند محل درآمدی برای شهرداری باشد، اظهار کرد: در مورد ساماندهی نهالکاران هم باید چاره اندیشی شود چرا که در این شرایط افراد زیادی از شهرهای مختلف برای خرید نهال به شهرستان مراجعه می‌کنند که می‌تواند عاملی برای شیوع بیماری باشد.

این عضو شورای شهر میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه آسفالت و لکه گیری وظیفه ذاتی شهرداری است، تصریح کرد: صادقانه می گویم که فعلا چیزی در کارنامه نداریم.

وضعیت آسفالت در روستاها بهتر از برخی کوی های اقماری است

تراب قهرمانی نیز در این جلسه گفت: از کادر درمانی و عوامل شبکه بهداشت و درمان میاندوآب که در این روزها در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا حضور دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه به روز کردن حقوق کارکنان شهرداری جای تقدیر دارد، اظهار کرد: ولی از سوی دیگر هر روز برخی نیروهای شهرداری به دفتر بنده مراجعه می‌کنند و یا هر روز ۱۰ بار زنگ‌می‌زنند ولی پیگیری‌هایی که می‌کنیم منتج به نتیجه نمی شود.

وی در ادامه افزود: وضعیت آسفالت در برخی کوی‌های شهر نامناسب است و در واقع وضعیت آسفالت در روستاها بهتر از آنهاست و از سوی دیگر در برخی کوی‌ها هنوز زباله‌ای برداشت نمی‌شود و مردم گلایه می‌کنند و کسی هم پاسخگو نیست.

قهرمانی با بیان اینکه بارها نسبت به ساماندهی مشاغل مزاحم تاکید شده ولی هیچ وقت به آنان توجهی نمی‌شود‌، تصریح کرد: در رابطه با ضدعفونی و گندزدایی معابر نیز باید در تمامی  معابر و کوی‌ها به صورت عادلانه انجام شود.

سوال از شهردار حق قانونی شورای شهر است

جهانگیر قاسم‌زاده نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری چند ماه قبل گفته بود که مکان‌هائی را برای ساماندهی نهال فروشان پیش‌بینی و تعیین کرده، ولی تاکنون عملیاتی نشده است.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه سوال از شهردار حق قانونی شورای شهر است، افزود: بنده هم یکی از سوال کنندگان از شهردار هستم و قبلا نیز به خاطر مسایلی صرفنظر کردیم تا شهردار نسبت به عملکرد خود بازنگری کند.

وی گفت: مردم ما را به عنوان نماینده خود مورد بازخواست قرار می‌دهند و در مورد پسماند و وضعیت نامناسب آسفالت اعتراض می‌کنند.

قاسم زاده تصریح کرد: در رابطه با ضدعفونی معابر که بنده به عنوان نماینده شورای شهر در سازمان آتش نشانی هستم وباید هر اقدامی انجام می‌شد بنده در جریان قرار می‌گرفتم در حالی که اینگونه نبوده است.

این عضو شورای شهر میاندوآب در ادامه اظهار کرد: سوال حق قانونی شورای شهر است و از رئیس شورای شهر می خواهیم تا در این باره اطلاع رسانی کند.

وی گفت: کارگرانی وجود دارند که طی ۶ ماه هنوز حقوقی دریافت نکرده اند، آیا کارگر خدماتی مشکل و زندگی ندارند که  نسبت به آنان همه بی‌توجه هستند.

قاسم زاده اظهار کرد: در این روزهای بحرانی که کسی نمی‌تواند به زباله دست بزند پاکبانان شهرداری در رفت و روب شهری تلاش می‌کنند و این نشان دهنده ایثارگری و تلاش آنهاست.

۵ فروردین ۹۹ جلسه بررسی طرح سوال از شهردار میاندوآب برگزار می شود

در ادامه فخرالدین آذریان رئیس شورای شهر میاندوآب با اشاره به طرح سوال پنج عضو این شورا از شهردار میاندوآب و با بیان اینکه وظیفه ما نظارت است، اظهار کرد: سوالات اعضای سوال کننده به شهردار این شهر چندین بار به صورت شفاهی و تکی اعلام شده و در نهایت در این مرحله به صورت مکتوب ارائه شده و 28 اسفند ماه مهلت پاسخگویی شهردار به پایان می رسد.

در ادامه شورای شهر میاندوآب به دلیل فرارسیدن ایام نوروز با نظر اکثریت اعضا مقرر کرد جلسه بررسی طرح سوال در جلسه فوق العاده شورای شهر در 5 فروردین سال 99 بررسی شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.