فرانسه، غیرقابل اعتماد و قطعه ای از پازل ضد ایرانی آمریکا و صهیونیست ها/ لزوم پاسخ محکم و قاطع به اقدامات منافقانه فرانسه
۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۹:۳۴
شناسه : 263117
7

بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی، ضمن انتقاد از اجازه دولت فرانسه به منافقین برای برگزاری نشست این گروهک تروریستی در پاریس از دستگاه سیاست خارجی خواستار پاسخ قاطع و جدی به این گونه اقدامات شده اند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، ظریف، وزیر خارجه کشورمان در دیداری که از اروپا داشت به کشور فرانسه رفت و در آنجا با مقامات عالی سیاسی این کشور دیدار  کرد.

اما اتفاق بسیار قابل توجهی که هم زمان با این دیدار صورت گرفت برگزاری نشست سالانه سازمان منافقین در پاریس بود، سازمانی که با حمایت بسیاری از کشورهای غربی از جمله همین فرانسه بزرگترین اقدامات تروریستی را بر علیه ملت ایران در همین ایام تابستان سال ۶۰ بوجود آوردند.

در روزهای اخیر نیز موضوع برگزاری نشست سالانه سازمان منافقین در پاریس این روزها به تیتر اخبار رسانه ها تبدیل شده است و بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی، ضمن انتقاد از اجازه دولت فرانسه به منافقین برای برگزاری نشست این گروهک تروریستی در پاریس از دستگاه سیاست خارجی خواستار پاسخ قاطع و جدی به این گونه اقدامات شده اند.

اما نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس وحضور و فعالیت این گروه در فرانسه تنها نقطه ابهام در روابط ایران و فرانسه نیست و نگاهی گذرا به تاریخچه اقدامات ضد ایرانی فرانسه در سالهای گذشته قابل توجه است.

فشار فرانسه به اتحادیه اروپا برای تحریم ایران خارج از چهارچوب شورای امنیت، پناه دادن به بختیار نخست وزیر فراری ایران، پناه دادن به بنی صدر رئیس جمهور مخلوع ایران، فروش بیشترین جنگ افزار به صدام بعد از شوروی سابق، پیگیری مواضع صهیونست ها در مذاکرات هسته ای، پیشنهاد به صدام برای بمباران شیمیایی ایران، صادرات فراورده های خونی آلوده به HIV در دهه۶۰ و در آخرین مورد نیز حمایت از منافقین با اجازه دادن برای برگزاری همایش ، از جمله اقدامات ضد ایرانی فرانسه در سال های گذشته هستند.

همه این رفتارها نشان می دهد که فرانسه هیچگاه پایبند به ادعایش که پس از برجام نیز مدعی روابط همراه با احترام و رعایت حقوق متقابل با ایران بود، نبوده و در عمل نشان داده است که در پازل آمریکا و اسرائیل ایفای نقش می‌کند، موضوعی که در مذاکرات هسته ای نیز با پیگیری مواضع صهیونیست ها آن را به عینه نشان داد.

در واقع دشمنی کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه  با ایران واضح و آشکار بوده و نیازی به بررسی آن نیست  و رفتار فرانسه نیز همواره نشان داده که حاکمین فرانسه به نوعی عناصر سیاسی اقماری آمریکایی و صهیونیستی هستند و آنها نیز در عین حالی که ادعای حقوق بشر دارند، از تروریست ها و جنایت کاران حمایت می کنند.

اما نکته ای که نباید از آن غافل شد، این است که این همایش همزمان با سالگرد بزرگترین جنایت این سازمان در تهران بود که منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شد و این همزمان نشان می دهد که این اقدام با برنامه ریزی قبلی انجام گرفته و همین موضوع نیز اهمیت واکنش قاطع را به این گونه اقدامات می طلبد.

وزارت امور خارجه ایران در امور بین المللی اقتدار بیشتری از خود نشان دهد

در این رابطه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با اشاره به گردهمایی منافقین در فرانسه گفت: این اقدام فرانسه، توهین به ملت ایران است؛ انتظار می‌رود که وزارت امور خارجه ایران در امور بین‌المللی اقتدار بیشتری از خود نشان دهد.

محمدابراهیم رضایی که با ندای تفرش گفت و گو کرده ، افزود: تجمع منافقین با حضور عده‌ای از شخصیتهای معاند بین‌المللی، همزمان با سفر وزیر امور خارجه ایران به کشور فرانسه و دفاع مسئولین فرانسوی از این تجمع منافقین، سناریوی از پیش تعیین شده و با حساب و کتابی بود که مسئولین جمهوری اسلامی می‌بایست اعتراض قاطع خود را به این اقدام فرانسوی‌ها نشان می‌دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه منافقین یک مجموعه مرده است که تاریخ مصرف آنها به اتمام رسیده است. حتی این گروهک برای کشوری مثل آمریکا هم دیگر ارزش خاصی ندارد. ولی به خاطر اینکه مسئولان فرانسوی و حاکمان آنها براساس برنامه، این مراسم را ترتیب داده و از منافقین حمایت می‌کنند، وزیر امور خارجه ایران باید جلسه دیدار و گفتگو با مقامات فرانسوی را ترک می‌کرد.

رضایی اضافه کرد: جمهوری اسلامی باید اعتراض رسمی خود را به سفارت و مسئولین امور خارجه فرانسه ابلاغ و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کرد تا این اقدام فرانسه برای آنها پر هزینه شود. حتی این رفتار فرانسوی‌ها می توانست بر روی قراردادهای اقتصادی ایران با فرانسه تاثیر جدی بگذارد.

وی گفت: این اقدام فرانسه، توهین به ملت ایران است؛ انتظار می‌رود که وزارت امور خارجه ایران در امور بین المللی اقتدار بیشتری از خود نشان دهد.

وزارت خارجه و دولت جواب دندان شکنی به آنها بدهند

امام جمعه میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، در واکنش به این موضوع گفت: می توان گفت، فرانسه گرگی در لباس میش است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زا ده با ابزار تاسف و انتقاد نسبت به این حرکت دولت فرانسه، اظهار کرد: این حرکتی که دولت فرانسه انجام داد، حقیقتا جای تاسف دارد.

وی افزود: ما قراردادهای میلیاردی با این کشور می بندیم ولی متاسفانه فرانسه با عملکرد ناشایست خود، برای منافقان کوردل که منفور همه هستند، همایش گذاشته و مسئولان و شخصیت های تراز اول کشورشان نیز در آن سخنرانی می کنند.

حسن زاده با بیان اینکه این اقدام فرانسه نه تنها از سوی ایران، بلکه از جانب تمام آزادی خواهان دنیا محکوم است، تصریح کرد: امیدواریم وزارت خارجه و دولت جواب دندان شکنی به آنها بدهند تا این اقدامات ادامه نیابد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.