فتح خرمشهر، معادلات نظامی را بر هم زد/ عملیات بیت المقدس، تحقق وعده نصرت الهی بود/ وحدت و مقاومت رمز پیروزی در آزادسازی خرمشهر بود
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۵۵
شناسه : 261783
5

یکی از رزمندگان میاندوآبی فاتح خرمشهر گفت: نصرت الهی در عملیات بیت المقدس واقعا شامل حال ما شد و بهترین جمله را هم  در این باره حضرت امام خمینی(ره)  فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی آجودانزاده یکی از شاهدان حماسه فتح خرمشهر است که به افتخار جانبازی نیز در هشت سال دفاع مقدس نائل آمده است.

وی متولد سال ۴۴ بوده و پدر و عمویش نیز به از شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند و خود نیز به صورت مستقیم در عملیات بیت المقدس حضور داشته و بعد از آن نیز در عملیات بدر تحت فرماندهی سردار عیسی زاده وظیفه شناسایی منطقه عملیاتی بدر را عهده دار بوده است.

این فاتح خرمشهر در گفت و گویی تلفنی با خبرنگار زرین خبر به روایتی از عملیات غرورآفرین بیت المقدس و حماسه فتح خرمشهر پرداخت و گفت:بنده در سه مرحله از عملیات بیت المقدس حضور داشتم و در مرحله سوم که نیروهای عراقی پاتک زده بودند، زخمی شدم.

آجودانزاده افزود: مقاومت بچه ها مثال زدنی و بی نظیر بود، در کل بیش از ۱۰۰ نفر از گردان بچه های میاندوآب در این عملیات شهید شدند ولی عقب ننشستیم و مقاومت کردیم تا خرمشهر، آزاد شود.

وی رمز موفقیت در این عملیات را وحدت نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و مهم تر از همه نصرت الهی عنوان کرده و گفت: نصرت الهی در این عملیات واقعا شامل حال ما شد و بهترین جمله را هم  در این باره حضرت امام خمینی(ره)  فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

این حماسه ساز خرمشهر و جانباز هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: وحدت، همدلی و همزبانی، کمک های مردمی و حضور رزمندگان اسلام در جبهه ها از دیگر عوامل این پیروزی بود که حتی  فرماندهان نظامی دنیا نمی توانستند باور کنند که نیروهای عراقی با آن همه تجهیزات شکست خورده اند و خرمشهر آزاد شده است.

آجودانزاده گفت: هیچ نیرویی به جز نیروی خداوند ما را حمایت نمی کرد و ما امدادهای غیبی را واقعاً  در جبهه ها لمس می کردیم، و تنها با سلاح ایمان در مقابل سلاح های پیشرفته دشمن مقاومت کردیم و در دومین روز مرحله اول عملیات بیت المقدس بود که جاده اهواز- خرمشهر هم زیر آتش دشمن بود و هواپیماهای دشمن سیل آسا جاده را بمباران می کردند که یک جنگنده به صورت سهمگین و سطحی بر بالای سر ما پرواز می کرد، بچه ها با اسلحه کلاشینکف بدون خوف با ندای الله اکبر این جنگنده را که می خواست اطراف ما را بمباران کند به رگبار بستند، جنگنده سقوط کرد و بمب ها نیز برروی بدنه اش منفجر ودر ۵۰۰متری ما به سمت دارخوئین متلاشی شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.