غیرت، حیا و تقوا از درس‌های مکتب عاشورا است
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
شناسه : 310336
2
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: تقوا، غیرت، حیا از درس‌های مکتب عاشورا است که بر همه زنان و مردان ما واجب و لازم است تا به آن توجه داشته باشند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: در تعریف هرگونه بهره‌ای اعم از مادی و یا معنوی که خداوند نصیب بندگان می‌کند را رزق می‌نامند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: در کنار رزق عمومی، برخی رزق‌ها هستند که اختصاصی بوده و از آن جمله می‌توان به رزق طیب، رزق لایحتسب، رزق معلوم، رزق کریم و رزق حسن و رزق عنداللهی اشاره کرد که در قرآن کریم نیز به آنها اشاره شده است.

وی به سفره رزق حسینی (ع) و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: باید از سفره رزق حسینی (ع) در این ایام بهره برد و خود را محروم نکرد.

حسن‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دعوت کوفیان از امام حسین (ع) و بی‌وفایی آنان و با تأکید بر شناخت جامع حماسه حسینی، تصریح کرد: کوفیان و آنهایی که به امام حسین (ع) نامه نوشتند، آدم‌های بی‌دین نبودند؛ اما بسیاری از آنها یک دین بدون زحمت، فداکاری و بذل جان و بدون هزینه می‌خواستند و نمی‌خواستند بهای دین‌داری و اصلاح جامعه را بپردازند که این نوع دین‌داری به‌شدت مورد نکوهش قرار گرفته است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه حسین خواهی و دنیاطلبی در یک ظرف نمی‌گنجند، افزود: نمی‌شود حسینی بود و از حسین گفت؛ اما آماده مقابله با جنگ سخت و نرم و تحریم دشمنان امام حسین (ع) نبود، نمی‌شود از حسین گفت؛ اما برای شهادت آماده نبود.

وی در ادامه به درس‌های مکتب عاشورا اشاره کرد و گفت: تقوا، غیرت، حیا از درس‌های مکتب عاشورا است که بر همه زنان و مردان ما واجب و لازم است تا به آن توجه داشته باشند.

حسن‌زاده هم چنین با اشاره به تقارن نمازجمعه و نماز ظهر عاشورا، تصریح کرد: در حدیث قدسی، خداوند متعال ۱۰ مورد را به‌عنوان دلایل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها بیان کرده که در بین آن‌ها دو مورد، نمازجمعه و عاشورا معرفی شده است.

امام‌جمعه میاندوآب بر لزوم تبیین مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و برپایی روضه‌های خانگی اشاره کرد و افزود: مجالس روضه محل تربیت است و باید نسبت به مجالس روضه خانگی نیز اهتمام داشت و مجالس روضه خانگی برپا شود.

وی تصریح کرد: همین مجالس روضه است که می‌تواند جوان مؤمن، انقلابی، ولایت‌مدار و پا به کار تربیت کند که در جهان اسلام تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.