غربت ماه رمضان بر در و دیوار شهر/ نمای شهری میاندوآب، رنگ و بوی رمضان ندارد
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
شناسه : 288108
7

نما و سیمای شهری میاندوآب هنوز حال و هوای رمضان نداشته و تغییر خاصی از لحاظ سیمای شهری و نصب المان های مناسبتی در میاندوآب حس نمی‌شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، نصب المان ها در سطح شهرها در مناسبت ها و ایام خاص یکی از  اقداماتی است که به منظور همخوانی معابر و فضای شهر با آن مناسبت انجام می گیرد.

در این اقدام، شهرداری و متولیان مربوطه به منظور تداعی آن ایام ویژه در ذهن آدمی و همخوانی معابر و فضاهای شهری با آن مناسبت اقدام به نصب المان های موقت و فضاسازی محیطی و در کنار آن  نصب بنرهای تبریک در سطح شهر می نماید.

یکی از این ایام خاص ماه مبارک رمضان است که معمولا چند روز قبل از آن، شهرها از  المان ها و بنرهای مناسبتی ویژه این ماه پر شده و شهر حال و هوای رمضان به خود می گیرد، اما متاسفانه در میاندوآب از این موضوع غفلت شده و علی رغم قرار گرفتن در ماه رمضان المان‌های شهری به مناسبت این مسأله تغییر نیافته‌ است.

نما و سیمای شهری میاندوآب هنوز حال و هوای رمضان نداشته و تغییر خاصی از لحاظ سیمای شهری و نصب المان های مناسبتی در میاندوآب حس نمی‌شود.

لذا انتظار می‌رود که در ماه رمضان که امسال مصادف با ایام کرونایی نیز شده است، فضا با نصب المان های مرتبط به سمت معنوی بودن سوق داده شود.

شهری که برای نو شدن طبیعت جشن می‌گیرد و با نصب المان‌های مفهومی آن را در اذهان نیز تداعی می کند، باید در این ماه میهمانی خدا که دل های آدمی میزبان سیل رحمت الهی است، با استفاده از طرح‌های بصری در فضا‌های شهری در حوزه انتقال مفاهیم فکری این ایام به وظیفه خود عمل کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.