غدیر روز تحقق اصل امامت و ولایت است/عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، نقطه عطفی در سیاست خارجی است
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 309415
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: آنچه در جریان اعلام رسمی عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای رخ داد، نقطه عطفی در سیاست خارجی متوازن جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با تبریک عید سعید غدیر، اظهار کرد: عید غدیر، روز عید الله الاکبر و روز بزرگ، روز گشایش، روز تکامل، روز عهد و پیمان، روز تبیین و جدایی پیمان‌ها از نفاق و انکار و رسوایی مرتدین، روز بیان حقایق ایمان، روز راندن شیطان، روز برهان، روز تفکیک حق و باطل، روز ارشاد و راهنمایی، روز آزمون، روز اوصیای انبیا، روز آسایش و آسودگی و روز آشکاری اسرار است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه موضوع تمام اعیاد حقیقی و الهی، انسان است، افزود: تمام حقیقت انسان تنها با مفهوم ولایت معنا و عینیت می‌یابد، بنابراین عید الله الاکبر، عید غدیر است.

وی با اشاره به اینکه نعمتی بزرگ‌تر از ولایت نیست، گفت: روز تحقق آن بزرگ‌ترین عید است و شکر آن از همه نعمت‌های الهی واجب‌تر و ضروری‌تر و شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام‌زمان (عج) قرار بگیریم و در چارچوب طرح آن حضرت حرکت کرده و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم و قافله‌سالار این کاروان علوی و مهدوی هم در این عصر هم کسی جز ولیّ‌فقیه نیست.

جلالی تصریح کرد: یکی از ثمرات مبارک تحقق ولایت در جامعه، پاکی و طهارت آن است و برای تحقق ولایت می‌بایست روحیه عبودیت و معنویت را در جامعه پرورش داد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته به عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای اشاره کرد و گفت: عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، غلبه راهبرد بر تاکتیک و نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چندوجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: نگاه به شرق به معنی هم‌افزایی راهبردی میان ایران، روسیه و چین در برابر تهدیدات مشترک غرب، بر خلاف آنچه غربی‌ها سعی در القاء آن دارند، مفهومی کاملاً متضاد با مفاهیمی مانند وابستگی به شرق بوده و اتفاقاً برگرفته از قدرت بازیگری بین‌المللی کشورمان در قالب سیاست خارجی متوازن است.

جلالی با اشاره به اینکه عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای به طور طبیعی منجر به نارضایتی و وحشت طرف غربی شده است، افزود: تبلور خشم و شانتاژ رسانه‌های غربی و ضدانقلاب نیز در همین راستا قابل‌تفسیر است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: بدون شک آنچه در جریان اعلام رسمی عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای رخ داد، نقطه عطفی در سیاست خارجی متوازن جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که با اصل قراردادن تأمین منافع ملی توانسته فضا را برای انتفاع حداکثری دراین‌خصوص فراهم آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران در سال‌های اخیر نقش مهمی در کریدورهای ریلی آسیا برعهده گرفته است و به عبارتی پل ارتباطی شرق و غرب به شمار می‌رود، گفت: ایران در مسیر شمال – جنوب که از سال گذشته راه‌اندازی شد، نقش تسهیل‌کننده تجارت از روسیه تا اقیانوس هند را دارد؛ اما بااین‌حال سعی دارد به مسیرهای ریلی خود تنوع بخشد تا در صورت مواقع بحرانی، خللی در تجارت منطقه‌ای ایجاد نشود.

جلالی به اقدامات جمهوری آذربایجان در راستای سیاست تنش در منطقه اشاره و اظهار کرد: تحولات منطقه برای ایران از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و جمهوری اسلامی ایران هر گونه تغییر در مرزهای ژئوپلیتیک و در کریدورهای تاریخی و سنتی منطقه را تحمل نکرده و بر همین اساس تدابیر لازم را برای جلوگیری از چنین نیاتی را به کار خواهیم گرفت.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: آذربایجان با این‌که بخشی از کریدور شمال – جنوب است؛ اما ایران می‌تواند از کریدور خلیج‌فارس – دریای سیاه، به‌عنوان برگ ضامن استفاده کرده و باکو در این کریدور جدید کنار گذاشته شده و تهران، کشورهای ارمنستان و گرجستان را جایگزین باکو خواهد کرد تا خللی در انتقال کالاها به مسیرهای اروپا ایجاد نشود.

وی در ادامه به حمله نظامیان صهیونیست به جنین اشاره کرد و گفت: این حمله عجولانه به اردوگاه جنین، اراده مقاومت را در اتاق عملیات مشترک یا ” وحدت الساحات” بر ارتقای کمّی و کیفی سطح عملیات بیشتر خواهد کرد.

جلالی با اشاره به اینکه شهر جنین مرکز مقاومت کرانه باختری تلقی می‌شود، تصریح کرد: تمام امید صهیونیست‌ها به خاموش ماندن این بخش از فلسطین اشغالی بود که اکنون تمام آن معادلات به‌هم‌ریخته و اردوگاه جنین بر سر رژیم خبیث صهیونیستی آوار خواهد شد.

امام‌جمعه چهاربرج به مسائل و مشکلات شهری نیز اشاره کرد و گفت: در برگزاری مراسم‌های عروسی باید از مردم‌آزاری جلوگیری کرد و در این زمینه لازم است نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به افتتاح میدان غدیر در چهاربرج، افزود: از همه عزیزانی که در هر چه باشکوه برگزارشدن مراسم‌های عید غدیر تلاش‌کردند به‌ویژه جوانان عزیز و خیرین بزرگوار که ما را یاری کردند کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.