غدیر خم؛ بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی است
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۴
شناسه : 309364
3
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله غدیر خم، بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی بوده که خداوند در قرآن کریم از آن به‌عنوان مکمل دین یاد می‌کند.
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت مسئله غدیر، اظهار کرد: مسئله غدیر به‌اندازه‌ای از اهمیت برخوردار است که خداوند در قرآن کریم از امامت و ولایت به‌عنوان مکمل دین یاد می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات وارده در مورد مسئله غدیر و خطبه غدیر، افزود: در غدیر پیامبر گرامی اسلام (ص)، به دستور خداوند متعال، امیر‌المؤمنین را به‌عنوان ولی و مولا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ما در روایات داریم که دوام اسلام بر ولایت بوده و اساسی‌ترین مبانی موردنیاز ولایت است، گفت: ما روایات داریم که دین بر پنج ستون نماز، روزه، زکات، حج و ولایت بنا گذاشته شده و مهم‌ترین مسئله نیز ولایت است.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه ولایت یکی از ارکان اصلی دین اسلام است، تصریح کرد: کلید بقیه امور که به‌عنوان رکن اسلام معرفی شده، ولایت بوده و قرآن کریم نیز به آن تأکید کرده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله غدیر خم، بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی بوده است، تصریح کرد: ولی، والی و امام پیاده‌کننده و مجری دستورات و احکام اسلامی است که مسئله غدیر نیز بر اهمیت آن تاکید دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.